Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  سال ۱۸۸۶، آنتوانت فور، دختر رئیس‌جمهور آینده فرانسه، از دوست دوران کودکی خود، مارسل پروست، خواست تا پرسش نامه‌ای را در دفتری به نام «اعترافات: آلبوم ثبت افکار، احساسات و ...» پُر کند. این بازی که به نام «آلبوم اعترافات» هم شناخته می‌شد، در میان قشر‌های فرهیخته آن زمان باب بود و شامل یکسری پرسش‌های مشخص در هر صفحه می‎شد که بین دوستان صاحب دفترچه دست به دست می‌گشت و هرکس پاسخ‌های خود را در مقابل آن‌ها می‌نوشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروست جوان که در آن زمان حدود ۱۴ سال داشت پاسخ‌های خود را در دفتر آنتوانت فور نوشت.

او یک بار دیگر هم در اوایل ۲۰ سالگی و پیش از آن‎که هنوز به چهره شاخص فرهنگی تبدیل شده‎باشد، در دفتری با نام «اعترافات اتاق نشیمن» به پرسش‌هایی مشابه پاسخ داد. در سال ۱۹۲۴، دو سال پس از مرگ پروست، «آندره برژِ» روانکاو، پسر آنتوانت فور، آلبوم اعترافات مادرش را از میان تلی از دفترچه‌ها پیدا و در یک مجله ادبی منتشر کرد. پس از انتشار این پرسش‌های به گفته برژ احمقانه و یادداشت ستایش‌آمیزش از پاسخ‌های نبوغ‌آمیز پروست، خود این پرسش‌ها اهمیتی نمادین یافتند.

«برنار پیوت»، روزنامه‌نگار و مجری برنامه‌های فرهنگی تلویزیونی فرانسوی، در انتهای برنامه خود این سوال‌ها را با نام «پرسش نامه پروست» از نویسندگان و روشنفکران می‌پرسید و در دهه ۱۹۵۰، نسخه‌های مشابه این پرسش نامه به همراه پاسخ نویسندگان و روشنفکران در مجلات ادبی فرانسوی چاپ شد. پس از آن هم در مجلات و برنامه‌های آمریکایی ظاهر شد و همین پرسش‌ها با اندکی دخل و تصرف، از نویسندگان و روشنفکران آمریکایی، امثال سوزان سانتاگ، جون دیدیون، فرن لیبوویتس و... پرسیده می‌شد.

تعدادی از این سوال و  جواب‎ها را بخوانید:

چه فضیلتی را نیکو می‌دانید؟

هر فضیلتی که محدود به قشری خاص نباشد؛ فضایل جهان شمول.

سرگرمی محبوبتان چیست؟
کتاب خواندن، لباس پوشیدن، نوشتن شعر، تاریخ، تئاتر.
(پاسخ شش سال پیش: عشق‌ورزی)

قهرمان داستانی محبوبتان کیست؟
قهرمانان شعر عاشقانه، آن‌هایی که بازنمودی خیالی‌اند، نه تقلیدی از واقعیت. (پاسخ شش سال پیش: هملت)

از چه چیزی بیش از همه بدتان می‌آید؟
از خصوصیات بد خودم.

دوست داشتید چه استعدادی می‌داشتید؟
اراده قوی و جذابیت مقاومت‌ناپذیر.

دوست دارید چطور بمیرید؟
انسانی بهتر از آن‎که هستم و بسیار عزیزکرده‌تر.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

سوال و جواب های جالب از خالق طولانی‎ترین داستان تاریخ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها خواندنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۴۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم انگلیس ماندگار است؟

عضو کمیته سیاست پولی بانک مرکزی انگلیس اظهار کرد: بانک مرکزی با کاهش نرخ بهره فاصله زیادی دارد.

به گزارش ایسنا، جاناتان هسکل، عضو کمیته سیاست پولی بانک مرکزی انگلیس (BoE) گفت که کاهش نرخ بهره در مسیر طولانی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: داده‌های تورم دریافتی در مورد آنچه واقعا برای ما اهمیت دارد حاوی اطلاعات مفیدی نیست و بیانگر تورم مداوم و زمینه‌ای است.

هسکل می‌گوید که رشد دستمزدها بسیار بالاست و احتمالا خودش به آرامی کاهش می‌یابد.

وی همچنین نسبت به بازار کار ابراز نگرانی کرد که نشان دهنده افزایش تعداد مشاغل خالی برای همان تعداد افراد جویای کار است که نشان می‌دهد جویندگان کار ممکن است در مسیر اشتباهی قرار گرفته یا مهارت‌های مغایر با کار ارائه شده داشته باشند.

هسکل نتیجه گرفت که به نظر نمی‌رسد ارقام سرفصل تورم فعلی راهنمای خوبی باشد و هشدار داد که کاهش نرخ‌ها فرآیندی طولانی و آهسته خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راز عمر طولانی نیکلا تسلا چه بود؟
  • قالیباف: عملیات طوفان الاقصی نقطه عطفی در تاریخ فلسطین، جهان اسلام و تمام دنیا است/زیاد النخاله: جمهوری اسلامی ایران با تمام ظرفیت‌های خود در حال همکاری با فلسطین است.
  • عملیات طوفان الاقصی نقطه عطفی در تاریخ فلسطین، جهان اسلام و تمام دنیا است
  • پرسش و پاسخ جالب تیری آنری و جیمی کرگر؛ بهترین سرمربی تاریخ فوتبال کیست؟
  • تورم انگلیس ماندگار است؟
  • بهترین نجات دروازه های تاریخ فوتبال دنیا (فیلم)
  • پاسخ گمرک به انتقاد رانندگان از توقف طولانی در مرز سِرُو
  • مسی: در سطح ورزش دیگر رؤیایی ندارم
  • کشف ابزار سنگی که داستان تکامل انسان را تغییر می‌دهد
  • خسروپناه: ویژگی محتوایی و جاودانگی قرآن پاسخگویی به پرسش‌های زمانه