Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.   تنها ۵۵ درصد داوطلبان مجاز کنکور ارشد ۹۸ انتخاب رشته کردند
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور درباره آمار داوطلبانی که برای کنکور ارشد ۹۸ انتخاب رشته کردند، گفت: براساس آمار اولیه گزارش شده از تعداد ۴۵۶ هزار و ۸۶۴ داوطلب مجاز، تعداد ۲۵۳ هزار و ۷۳ داوطلب یا بعبارت دیگر حدود ۵۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
۴۰ آنان نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود در سایت این سازمان اقدام کرده‌اند.   انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۸ دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد
متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی که در سال ۹۸ و در آزمون این مقطع که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شده شرکت کرده اند، می­ توانند از هم اکنون تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۵ مرداد ماه با مراجعه به سامانه www.azmoon.org نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.     «فرهاد یکه یزداندوست» سرپرست دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی شد
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طی حکمی «فرهاد یکه یزداندوست» را به سرپرستی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی منصوب کرد.
علی خاکی‌صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم شد
منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طی حکمی علی خاکی صدیق رییس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی را به سمت معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم منصوب کرد.

نتایج آزمون EPT تیرماه ۹۸ دانشگاه آزاد اعلام شد
نتایج آزمون Ept و فراگیر ارزیابی مهارت‌های عربی تیر ماه ۹۸ دانشگاه آزاد اسلامی در سایت مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه اعلام شد.

ثبت‌نام دوره‌های کاردانی علمی کاربردی از امروز آغاز می‌شود
دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام کرد، بر اساس هماهنگی انجام شده با سازمان سنجش آموزش کشور، ثبت نام از داوطلبان علاقمند به تحصیل در رشته‌های تحصیلی دوره کاردانی از ۲۷ مرداد ۹۸ و دوره کارشناسی از ۲ شهریور ۹۸ آغاز خواهد شد.  
پذیرفته‌شدگان نهایی دکتری عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معرفی شدند
دانشگاه علوم پزشکی تهران اسامی پذیرفته شدگان نهایی دوازدهمین دوره آزمون پذیرش دانشجو از مقطع کارشناسی به دکتری عمومی پزشکی سال تحصیلی ۹۹- ۹۸ را اعلام کرد.

تاکنون ۲۰ درصد بودجه جاری دانشگاه‌ها تخصیص یافته است
محمدتقی نظر پور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با بیان اینکه تا کنون کمتر از ۲۰ درصد بودجه جاری دانشگاه‌ها تخصیص یافته است، تصریح کرد: با گذشت ۳ ماه از سال که معمولاً دانشگاه‌ها باید سه دوازدهم از بودجه جاری را دریافت می‌کردند که این میزان حدود ۲۵ درصد بودجه دانشگاه‌ها را شامل می‌شود، در صورتی که در حال حاضر با تخصیص حدود ۲۰ درصد از بودجه جاری، حدود ۵ درصد کمتر از میزان قانونی بودجه این مراکز تخصیص یافته است و اگر روند تخصیص بودجه دانشگاه‌ها به این وضعیت پیش برود تا پایان سال حدود ۸۰ درصد تخصیص‌ها اتفاق نمی‌افتد.

دانشگاه پیام نور برای هیچ مؤسسه آموزشی مجوز فعالیت صادر نکرده است
امیرحسین بهروز مدیر کل روابط عمومی دانشگاه پیام نور با اشاره به فعالیت غیرقانونی برخی مؤسسات آموزشی با استفاده از نام و اعتبار دانشگاه پیام نور ضمن هشدار به تمامی داوطلبان تحصیل در دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور برای هیچ مؤسسه آموزشی مجوز فعالیت صادر نکرده و پذیرش در این دانشگاه صرفاً از طریق سازمان سنجش آموزش کشور صورت می‌گیرد‪.
افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی منوط به اخذ مصوبات یا فراهم‌سازی امکانات جدید است
علی ابطحی رییس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی گفت: تعیین ظرفیت‌های دانشگاه براساس ظرفیت‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته هم ذکر می‌شود. ظرفیت‌های پذیرش دانشجویان برای امسال همانند سال گذشته است مگر آنکه امکانات جدیدی فراهم یا مصوبات جدیدی برای علوم پزشکی تهران و شهر تهران اخذ شود.  
قوانین آزمون ارشد گروه پزشکی تغییر کرد
آبتین حیدرزاده رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: علاوه بر تصویب قانون لزوم کسب حد نصاب نمره زبان انگلیسی در آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۹۸ و بعد از آن، قوانین دیگری هم در دستور کار مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار گرفت.

حیدرزاده ادامه داد: لغو قانون محدودیت طرح نیروی انسانی برای شرکت در آزمون در رشته‌های اجباری ملزم به گذراندن طرح نیروی انسانی، امکان استفاده از تسهیلات استعداد درخشان بدون آزمون برای دانش‌آموختگان رتبه اول رشته بهداشت عمومی و برگزاری مصاحبه برای رشته مددکاری اجتماعی از جمله این قوانین است.

۱۲۸۰ کدرشته محل جدید در دانشگاه‌های علمی کاربردی تصویب شد
مختار جلالی جواران، معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی و کاربردی در یکصدوسی و دومین جلسه کمیته تخصصی علمی کاربردی گفت: به منظور بررسی درخواست پذیرش دانشجوی مهرماه سال ۹۸ مراکز آموزشی علمی کاربردی تحت نظارت این دانشگاه، ۱۲۸۰ کد رشته محل جدید در قالب خوشه‌های شغلی بررسی و مورد تصویب قرار گرفت.

اعضای هیئت علمی از ۳۰۰ عنوان فرصت مطالعاتی در صنعت برخوردار می‌شوند
طرح فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی در جامعه و صنعت در راستای هم افزایی و همکاری گسترده‌تر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی از سوی وزارت علوم به روسای دانشکده‌ها و آموزشکده‌ها سراسر کشور ابلاغ شد، در این راستا ۳۰۰ عنوان فرصت مطالعاتی در حوزه صنعت برای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور در جهت ارتباط موثر آن‌ها با صنایع و دستگاه‌های کشور اختصاص یافت.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاون آموزشی جدید وزارت علوم کنکور ارشد 98 انتخاب رشته ارشد 98 دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۴۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان

سرپرست پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی استان ثبت نام کردند و تحصیل خود را از اول اردیبهشت ماه آغاز می‌کنند.

مهران محسنی افزود: این دانشجویان از اتباع کشورهای پاکستان، هند و لبنان هستند که به منظور ادامه تحصیل در رشته‌ پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت‌نام کردند.

سرپرست پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود:هم اکنون با احتساب دانشجویان جدید، ۱۲۵ دانشجوی بین‌الملل در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: امیدواریم این دانشجویان در طول تحصیل، سفیران خوبی از سوی کشور خود در ایران باشند و در پایان دوره نیز خاطرات خوب و به یاد ماندنی‌ از ایران به همراه خود ببرند.

این مسئول اضافه کرد: دانشجویان خارجی پس از فراغت از تحصیل و بازگشت به کشورشان معمولا ارتباط خود را با دانشگاهی که در آن تحصیل کرده‌اند حفظ می کنند و به عنوان سفیران فرهنگی ایران، تمدن و آداب و رسوم ما را به هموطنان خود معرفی می‌نمایند.

وی خاطرنشان کرد: ارتباطات بین‌المللی موجب تبادل دانشجو و استاد و منجر به ارتقای آموزش در دانشگاه‌ها می‌شود.

این مسئول گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از ظرفیت ها و زیرساخت های لازم و اساتید توانمند برای جذب دانشجویان خارجی برخوردار است و باید از این ظرفیت‌ها برای رسیدن به اهداف کشور در بخش‌های مختلف استفاده کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور
  • لو رفتن سوالات آزمون‌های نهایی و کنکور سراسری به هیچ عنوان امکان ندارد
  • جزئیات تغییرات آزمون دستیاران پزشکی اعلام شد
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • «محمد دوستار» سرپرست دانشگاه گیلان شد
  • جای خالی مرجعیت مهارتی در سیاستگذاری‌ها/ رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای درنقشه جامع علمی کشور دیده نشده‌اند
  • دوستار سرپرست دانشگاه گیلان شد
  • سرپرست دانشگاه گیلان منصوب شد
  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • اجتماع دانشگاهیان دانشگاه خواجه نصیر در حمایت از وعده صادق