Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فتح‌الله حقیقی شامگاه پنج شنبه در آئین افتتاحیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در بخش خواهران در محل سالن الغدیر دانشگاه زنجان، با تاکید بر اینکه همه باید با تمسک به قرآن و اهل بیت (ع) در راستای وحدت و انسجام تلاش کنیم، افزود: زشتی‌ها، خشونت و افراطی‌گری از موانع اتحاد است و قرآن محور اتحاد مسلمانان، جوامع و حکومت‌ها به‌شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تجربه ۴۰ ساله انقلاب ثابت کرده که بزرگ‌ترین محور اتحاد مسلمانان و رفع اختلاف قومیت‌ها، قرآن است.

حقیقی با اشاره به مصداق‌های پلیدی و زشتی در جهان امروز، افزود: در دنیای امروز مشاهده می‌کنیم گروه‌هایی همچون، داعش مصداق بارز پلیدی‌ها و زشتی‌ها هستند.

استاندار زنجان با بیان اینکه تمسک به قرآن، انسان را زشتی‌ها دور کرده و جامعه اسلام را در مسیر تکامل و پیشرفت سوق می‌دهد، گفت: نبود یک هدایتگر در کنار حکومت‌ها، از موانع اتحاد به‌شمار می‌رود، در حالی که قرآن هدایتگر مسلمانان است.

حقیقی با بیان اینکه دشمن همواره کوشیده چهره منفی از اسلام در جهان به نمایش بگذارد، ترویج اسلام ستیزی در جهان را از رویکردهای مهم دشمنان عنوان کرد و گفت: خشونت و افراطی‌گری از دیگر موانع اتحاد است و انس با قرآن انسان را این آفت دور می‌دارد.

وی در ادامه زنجان را مهد خیران عنوان کرد و ادامه داد: در این استان یک مرکز درمان بیماران سرطانی وجود دارد که با ۶۵۰ نفر در آن مشغول به‌کار هستند و خیرین ماهانه ۷۰۰ میلیون تومان به این مؤسسه کمک می‌کنند.

استاندار زنجان با بیان اینکه در زنجان پرداختی به مددجویان کمیته ۳.۵ برابر کشور است، گفت: در متعهد بودن به کار رتبه ۲ کشور را دارد و در استفاده از کالای ایرانی رتبه ۲ کشور را به خود اختصاص داده است که این موارد نشان می‌دهد، نور خدا در دل مردم این استان نفوذ کرده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه قرآن سند تحول بشریت است و در همه عصار و زمان‌ها کاربرد دارد، گفت: قرآن کتاب معرفت و هدایت بشر است و راهنمایی و بینش در طلب علم فریضه الهی است.

ابراهیم رفیعی افزود: قرآن در قله بلاهت و بلاغت قرار دارد و قرآن نور رحمت الهی است.

وی با بیان اینکه امروز انسان ماتم‌زده هر چقدر به عناصر مادی مسلط‌تر می‌شود، تنهاتر می‌شود، ادامه داد: قرآن نجات بخش انسان‌ها از چالش‌ها و مشکلات است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور، گفت: زنجان مهد فرنگ و تمدن است و امید است میزبان خوبی برای شرکت‌کنندگان در مسابقه باشد.

در این مراسم با تقدیر از زحمات استاندار زنجان از پدر شهیدان علی اکبر و علی اصغر نقدی شهدای دانش‌آموزی استان زنجان تقدیر شد.
 

کد خبر 4670262

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار زنجان فتح الله حقیقی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۴۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحاد «میدان و دیپلماسی» و « سپاه و ارتش» در سایه ولایت

نماینده ولی فقیه در مازندران در مراسم برگزاری رژه نیروهای مسلح با تاکید بر همگامی میدان و دیپلماسی در سایه ولایت گفت: شاهد وحدت سپاه و بسیج در بعد امنیت کشور هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت‌الله محمدباقر لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در مراسم رژه نیروهای مسلح در ساری، اظهار داشت: با ایجاد وحدت میان ارتش و سپاه شاهد قدرت بازدارنده‌ای هستیم که موجب سربلندی  نظام بوده و  به آن تاکید ویژه می‌شود.

وی افزود: با تقویت وحدت در میدان و دیپلماسی که نقش مهمی در دفاع ما دارد می‌بینیم میدان و دیپلماسی در سایه ولایت از امنیت کشور دفاع می‌کنند.

آیت الله لائینی گفت: حضور چشمگیر مردم در انتخابات دهه فجر و 22 بهمن را دیدیم و شب‌های گذشته نیز شاهد حمایت‌های مردمی بودیم.

محمدی لائینی اظهار کرد: باید از مقام معظم رهبری تقدیر کنیم که شجاعانه بر لزوم انتقام از حمله به کنسولگری تاکید و تایید ویژه داشتند.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: این اقدام دفاع کشور بازدارندگی مناسب ایجاد کرده و با این شجاعت روح امام راحل و شهدا شاد شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین با بیان اینکه ارتش امروز در حوزه امنیت و خودکفایی گام‌های بسیار بزرگی را برداشته گفت: این ایام یادآور عزیزانی همچون صیاد شیرازی و شهدای دیگر است و روزی است که نیروی دریایی ما مستقیم با نیروی دریایی آمریکا مقابله کرده و ابهت این شیطان بزرگ را شکستند.

وی افزود: براساس رهنمودهای قرآنی، شیاطین و ظالمان و مستکبران بیش از آنکه با زور و قدرتشان حکومت کنند با ابهت پوشالی‌شان پایه‌های سلطه خودشان را مستقر و برقرار می‌کنند، شکستن این ابهت بسیار اقدام بزرگی است و شجاعت می‌خواهد.

آیت الله محمدی لائینی در ادامه خاطرنشان کرد: عملیات غرورآفرین حمله مستقیم به سرزمین اشغالی و پایگاه هوایی رژیم اشغالگر با رعایت حداکثر احتیاط برای کمترین تلفات  غیرنظامیان یعنی جنگ شرافت‌مندانه انجام شد که در خور تشکر و تبریک است.

نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد: ارتش مقتدر ما حتی قبل از پیروزی انقلاب هم به انقلاب و پیام‌های امام وفادار بود و محبت و وفاداری خودشان را به مردم و ملت نشان دادند.

عضو خبرگان رهبری یادآور شد: ارتش در دفاع مقدس خدمت شجاعانه و فداکاری خود را نشان دادند و امروز در حوزه امنیت و خودکفایی گام‌های بسیار بزرگی را برداشت.

وی، اظهار کرد: ارتش و سپاه با وحدت خودشان توانستند قدرتی بازدارنده برای کشور ما به‌وجود بیاورند.

امام جمعه ساری گفت: این عملیات قهرمانانه‌ به قلب رژیم اشغالگر صهیونیست حمله‌ای انتقام‌جویانه و قطعا مرهون تلاش همه نیروهای مسلح است.

وی افزود: روزهایی را شاهد بودیم که کسانی قصد داشتند بین دیپلماسی و میدان جدایی ایجاد کنند که البته در این مسیر ضربه‌هایی متحمل شدیم اما امروز میدان و دیپلماسی در کنار هم قرار دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفر یک روزه استاندار زنجان به ابهر+ جزئیات
  • وعده صادقی که اتحاد کشورهای اسلامی را مستحکم‌تر کرد
  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • اتحاد «میدان و دیپلماسی» و « سپاه و ارتش» در سایه ولایت
  • واگن های متروی چینی در سالجاری وارد می شوند
  • آغاز انتخابات سرنوشت ساز پارلمانی در کرواسی
  • تشدید رفتار خشونت‌آمیز
  • افزایش چشمگیر اسلام‌هراسی در آلمان
  • بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟ | حل یک اختلاف نظر بزرگ
  • طرح «زندگی با آیه‌ها» گویای پیوند همیشگی مردم با قرآن است