Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخبار داخلی

**********

* تهران - رئیس مجلس شورای اسلامی در پیام هایی جداگانه درگذشت آیت الله حائری رئیس موسسه دائرة المعارف فقه اسلامی و آیت الله حسین حقانی متولی مدرسه علمیه حقانی قم را تسلیت گفت.

* تهران - محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در نیویورک حضور دارد، عصر پنجشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و گفت وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* اهواز معاون پارلمانی رئیس جمهوری با اشاره به ماموریت ویژه دکتر روحانی برای بررسی وضعیت زلزله زدگان مسجدسلیمان گفت: گزارش بازدید از مناطق زلزله زده این شهرستان به رئیس جمهوری و هیات دولت ارائه می شود.

* زاهدان - سخنگوی دولت و رییس هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید گفت: ۳۴ میلیارد تومان پروژه شامل ۶ میلیارد تومان در حوزه گردشگری، چهار میلیارد تومان در حوزه فرهنگی، ۲۰ میلیارد تومان در حوزه دامداری و چهار میلیارد تومان در «روستای بدون بیکار» در سفر روز پنجشنبه به سیستان و بلوچستان افتتاح و کلنگ زنی شد.

* تهران - معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در اولین پنل تخصصی نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید، بر ضرورت تضمین خرید کالاهای ساخت داخل تاکید کرد.

* خرم آباد - استاندار لرستان گفت: تاکنون چهار هزار میلیارد تومان اعتبار جبران خسارت های سیل در قالب تسهیلات؛ کمک بلاعوض و اعتبارات عمرانی به استان اختصاص یافته است.

اخبار خارجی

**********

* نیویورک - رئیس جمهوری آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد نیروی دریایی این کشور یک پهپاد ایرانی را در تنگه هرمز که به ناو آمریکایی نزدیک شده و آن را تهدید کرده است، مورد هدف قرار داده اند.

* نیویورک - وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره ادعای رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر هدف قراردادن یک پهپاد ایرانی در تنگه هرمز، گفت: موضوع پهپاد هنوز تحت بررسی است و بر اساس اطلاعاتی که از تهران دریافت کرده ام اطلاعی نداریم که پهپادی از دست داده باشیم.

* مسکو – وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: مقصر دانستن ایران در وضعیت پیرامون برجام اشتباه است.

* نیویورک - خزانه داری آمریکا در تازه‌ترین اقدام خصمانه علیه شهروندان عادی ایران، پنج شخص حقیقی و هفت شخص حقوقی را به اتهام نقض تحریم‌های یکجانبه و فراسرزمینی خود تحت تحریم قرار داد.

* لندن – «فابیان پیکاردو» وزیر اعظم جبل الطارق با مقام های ایران در لندن دیدار و درباره نفتکش توقیف شده گریس یک گفت وگو کرد.

* تهران - وزیر امور خارجه جمهوری چک در دیدار با سفیر ایران اظهار امیدواری کرد که با پیوستن جمهوری چک به اینستکس مشکلات مربوط به تجارت این کشور با ایران کاسته شود.

* تهران - وزارت امور خارجه آمریکا در حالی خواستار آزادی فوری کشتی توقیف شده ازسوی ایران در خلیج فارس شد، که این کشتی حامل نفت قاچاق بوده و در راستای مبارزه با قاچاق سازمان یافته توسط نیروی دریای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شده است.

* باکو - وزیر دفاع جمهوری آذربایجان همکاری نظامی با جمهوری اسلامی ایران را موفقیت آمیز دانست.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۵۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فاصله ایران با اقتصاد جهانی با تعطیلی پنج‌ شنبه و جمعه

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود نجفی عرب، رئیس اتاق بازرگانی تهران امروز در چهاردهمین نشست این دور از هیأت نمایندگان به موضوع بحث ساماندهی تعطیلات آخر هفته و مصوبه اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس درباره تعطیل شدن روز پنج‌شنبه اشاره کرد و گفت: با وجود همه تلاش‌هایی که فعالان اقتصادی بخش خصوصی، اتاق‌های بازرگانی و تشکل‌ها درباره تغییر قانون تعطیلات انجام دادند و خواستار تعطیلی روز شنبه در تقویم به جای پنج‌شنبه شدند؛ متأسفانه آنچه کمیسیون اجتماعی مجلس تدوین و تصویب کرده تعطیلی پنجشنبه و جمعه است.

وی افزود: اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس استدلال کرده‌اند که نظر دولت هم تعطیلی پنجشنبه و جمعه است و این احتمال وجود دارد که در چند روز آینده این موضوع به صحن علنی مجلس برای رأی‌گیری و تصویب نهایی برود.

رئیس اتاق تهران تصریح کرد: از همه اعضای هیأت نمایندگان می‌خواهم به هر شکلی که با مجلس و نمایندگان ارتباط دارند این موضوع را پیگیر شوند که روزهای تعطیل پایان هفته به جمعه و شنبه تغییر کند. اتاق تهران هم از تمامی مسیرهای موجود پیگیر این مساله است.

وی خاطرنشان کرد: تعطیلی روز پنجشنبه و فاصله بیشتر ایران با اقتصاد جهانی، مبانی اقتصادی کشور را در این شرایط بحرانی و آن هم در سالی که جهش تولید مدنظر قرار گرفته بر هم خواهد زد.

کد خبر 6080046 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان وارد نیویورک شد
  • وزیر خارجه ایران وارد نیویورک شد
  • این روزها «همه راه‌ها به تهران ختم می‌شود»
  • همه راه ها به تهران ختم می شود
  • مورد عجیب پنجشنبه‌ها
  • افزایش فاصله ایران با اقتصاد جهانی با تعطیلی پنج‌ شنبه و جمعه
  • عربستان اخبار منابع اسرائیلی را تکذیب کرد
  • وزیر خارجه چین: مواضع تهران را به اطلاع بلینکن رساندم‌
  • چین پیام مهم و هشدارآمیز ایران را به آمریکا رساند
  • ایران هرگز به دنبال توسعه تنش‌ها در منطقه نبوده است