Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی  با انتقاد از واردات برنج در آستانه برداشت این محصول گفت: دولت باید به جای اختصاص ارز دولتی به واردات برنج بی کیفیت هندی و پاکستانی، یارانه مردم را با هدف خرید برنج ایرانی افزایش دهد.
وی افزود: برای کشوری که در تمامی حوزه‌ها مورد هجوم قرار گرفته، عدم حمایت از کشاورزان مایه تاسف است چرا که با این رویکرد کشاورزی در ایران نابود می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: با تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و تبدیل آن‌ها به ویلا و آپارتمان، کشاورزی نابود شده و تولید برنج ایرانی روز به روز کاهش می‌یابد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ادعای وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر اینکه تولید داخل به اندازه برنج مورد نیاز کشور نیست نادرست است.
مهرداد لاهوتی با بیان اینکه مصرف سالانه برنج در ایران سالانه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار است گفت: ۲میلیون و ۴۰۰هزار از این مقدار در داخل تولید می‌شود که می‌توان ۴۰۰ هزار تُن کمبود را با برنامه ریزی‌های دقیق و با تکیه بر توان داخل تامین کرد.

انتهای پیام/آ

واردات بی رویه برنج صدای نماینده لنگرود را در آورد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برنج واردات برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۵۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین نشاء برنج در مازندران

رمضانی رئیس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: نخستین نشاء برنج در استان مازندران در فصل زراعی جاری امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، استاندار مازندران و دیگر مسئولان اجرایی در روستای فیروزکلای علیا شهرستان آمل انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه شخم و شیار اراضی شالیزاری تاکنون در سطح ۱۷۳ هزار هکتار از شالیزار‌های استان (معادل ۸۱ درصد سطح کل) انجام شد، افزود: آب تخت اولیه در سطح ۱۳۳ هزار هکتار (معادل ۶۳ درصد سطح کل) انجام شد.

رمضانی گفت: خزانه‌گیری برنج تاکنون در سطح ۱۶۷ هزار هکتار (معادل ۷۸ درصد سطح کل) و بذر پاشی هم در سطح ۱۵۰ هزار هکتار (معادل ۶۹ درصد سطح کل) از اراضی شالیزاری استان انجام شد.

رئیس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: کشاورزان امسال راغب شدند به کشت ارقام پرمحصول بپردازند و پیش بینی می‌شود ۴۰ هزار هکتار به کشت ارقام پرمحصول در استان افزوده شود.

به گفته رمضانی ۱۷۸ بانک نشاء در استان مازندران فعال هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • با ورود مستقیم کشاورزان به بورس برنج، دست سودجویان قطع می‌شود
  • نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد
  • زمانیکه ژاپنی‌ها برای خرید محصول کشاورزی ایران صف کشیدند! | تصویر
  • نخستین نشاء برنج در مازندران
  • (ویدئو) نطق جنجالی نماینده پارلمان بریتانیا در انتقاد از سیاست دوگانه انگلیس
  • منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان 
  • گوشت، شکر و برنج دولتی افزایش قیمت نداشته است
  • از ایلِجار چه می‌ دانید؟ یک همدلی برای نشاکاری