Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به اظهارات اعلام شده از سوی مدیران جهاد کشاورزی شهرهای بابل، سیمرغ و میاندرود، تاکنون نزدیک به 4 میلیارد ریال تسهیلات و کمک بلاعوض به کشاورزان آسیب دیده این مناطق پرداخت شده است. به گزارش بلاغ، سیل اسفند و فروردین گذشته بیش از  550 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی مازندران وارد کرد.

بر اساس آمارهای اعلام شده، از این میزان در بخش زراعی 107 میلیارد تومان، باغبانی 266 میلیارد تومان، دام و طیور و آبزیان 67 میلیارد تومان، آب و خاک و امور زیربنایی 115 میلیارد تومان و در مجموع 550 میلیارد تومان در استان مازندران برآورد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گفتنی است تلفات دام در استان مازندران دو هزار و 331 رأس و خسارت به 12 واحد مرغداری و 10 واحد پرورش ماهی برآورد شده است.

با توجه به سهم ناچیز اراضی بیمه شده نسبت به اراضی آسیب دیده، دولت با استفاده از تمهیداتی در قالب تسهیلات کم بهره و بلاعوض در صدد بازپرداخت خسارات میلیاردی این بلای طبیعی در سطح کشور بر آمد و هم اکنون نیز این امر با توجه به حجم گسترده خسارات در حال انجام است.

بیشترین حجم خسارات سیل روزهای پایانی سال گذشته در مازندران به شهرهای سیمرغ، کیاکلای بابل و میاندرود وارد شد و بنا بر اعلام مسئولان، این سیل بیش از 21 میلیارد تومان خسارت به بخش‌های دامی و کشاورزی سیمرغ، 95 میلیارد و 82 میلیون ریال خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی و دامی شهرستان بابل وارد کرد.

بر این اساس، آخرین خبرها از بازپرداخت خسارات وارده به کشاورزان این شهرستان‌ها را از زبان مدیران جهاد کشاورزی این سه شهر را جویا شدیم که در ذیل می‌خوانید:

پرداخت 480 میلیون تومان کمک بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده  میاندورود

سید اسماعیل علوی در این‌باره گفت: تاکنون به 431 نفر از کشاورزان خسارت دیده از سیل شهرستان میاندورود، 480 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شد.

وی ادامه داد: برای حمایت از کشاورزان خسارت دیده از سیل بر اساس مصوبات هیئت دولت، ثبت اطلاعات خسارت دیدگان مشمول دریافت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات کم بهره 4 درصدی در سامانه سجاد به پرداخت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات کم بهره به خسارت دیدگان بخش کشاورزی ناشی از سیل در کمیته تخصصی این شهرستان‌ انجام شد.

  سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی میاندورود تصریح کرد: روند پرداخت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات کم بهره به کشاورزان خسارت دیده از سیل به صورت روزانه در حال پیگیری و انجام است.

پرداخت 1.9 میلیارد ریال تسهیلات و کمک بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده بابل

‌ سیداحمد طاهری نیز با بیان اینکه در سیل امسال، 38 میلیارد و 400 میلیون ریال خسارت به بخش کشاورزی شهرستان بابل وارد شد، اعلام کرد: برای پرداخت تسهیلات کم‌بهره و کمک‌های بلاعوض به خسارت دیدگان سیل امسال در بخش کشاورزی این شهرستان، 859 فقره پرونده تکمیل و مشخصات خسارت‌دیدگان در سامانه سجاد فرمانداری بابل ثبت شد.

وی بیان کرد: تاکنون یک میلیارد و 922 میلیون ریال تسهیلات کم بهره و کمک بلاعوض به 206 نفر از خسارت دیدگان سیل امسال در بخش کشاورزی این شهرستان پرداخت شد.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی بابل، 11 نفر از خسارت دیدگان از یک میلیارد و 484 میلیون ریال تسهیلات کم بهره و 195 نفر از 438 میلیون ریال کمک‌های بلاعوض بهره مند شدند.

پرداخت 1.4 میلیارد ریال کمک بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده  سیمرغ

رجب فلاح نیز در این خصوص بیان کرد: تاکنون به 108 نفر از کشاورزان خسارت دیده از سیل در شهرستان سیمرغ، یک میلیارد و 402 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت و 190 فقره پرونده خسارت برای دریافت پنج میلیارد و 733 میلیون ریال تسهیلات کم بهره به بانک‌های عامل تجارت و کشاورزی معرفی شدند.

 وی ادامه داد: برای پرداخت تسهیلات کم بهره و کمک‌های بلاعوض به خسارت دیدگان سیل امسال در بخش کشاورزی، یک‌هزار و 8 فقره پرونده بهره برداران خسارت دیده تکمیل و مشخصات آنان در سامانه سجاد در فرمانداری این شهرستان ثبت و به کارگروه استانی ارسال شد.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ در پایان از پرداخت 3 میلیارد و 297 میلیون ریال کمک بلاعوض به 174 فقره پرونده خسارت از سیل این شهرستان در بخش کشاورزی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

با توجه به اظهارات اعلام شده از مسئولان این سه شهر، تاکنون نزدیک به 4 میلیارد ریال تسهیلات و کمک بلاعوض به کشاورزان آسیب دیده این مناطق پرداخت شده است.

انتهای پیام/

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۵۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های تولیدی

دبیر شواری هماهنگی بانک‌ها استان گفت: امسال هم برای تحقق شعار سال سعی می‌کنیم بیشتر از مبلغ تسهیلات گذشته به واحدی‌های تولیدی در استان وام پرداخت شود.
صباغی از برنامه ریزی و ارائه راهکار برای پرداخت تسهیلات در استان خبر داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های تولیدی
  • بهسازی ۵۳۰ متر جاده بین مزارع در میاندورود
  • جذب ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای مکانیزاسیون جوین
  • پرداخت ۳۱ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به طرح‌های ملی جوانان در استان اردبیل
  • بارندگی ۶ فروردین ۲ هزار میلیارد ریال خسارت در یزد به بار آورد
  • ۳ همت تسهیلات توسط صندوق های حمایت از بخش کشاورزی پرداخت شد
  • بانک مرکزی امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه را ابلاغ کرد
  • امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه ابلاغ شد
  • قانون وام ازدواج ، فرزندآوری و مسکن ابلاغ شد
  • ابلاغ قانون پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری و مسکن در سال ۱۴۰۳