Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:49:12 GMT

شهر فرخشهر به دنبال نامزدی پایتخت کتاب است

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۵۱۳۱

شهر فرخشهر به دنبال نامزدی پایتخت کتاب است

فرزانه جعفری پنجشنبه شب در دومین نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش فرخشهر افزود: هم اینک آموزش رشته‌های شاهنامه‌خوانی، مثنوی‌خوانی، قصه‌گویی، شطرنج، نقد کتاب، نمایشنامه‌خوانی، فعالیت‌های هنری و مهارت‌آموزی به صورت رایگان به اعضای کتابخانه‌های عمومی بخش فرخشهر ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: تمامی مسئولان بخش فرخشهر و شهرستان شهرکرد برای معرفی فرخشهر به‌عنوان پایتخت کتاب ایران قول همکاری داده‌اند و اعضای کتابخانه‌های عمومی بخش فرخشهر در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تلاش و حضور مستمر و ویژه‌ای داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فرخشهر نیز اظهار داشت: هم‌اینک رشته‌هایی مانند تئاتر و مجری‌گری به صورت تخصصی به کودکان و نوجوانان این بخش آموزش داده می‌شود.

لیلا جعفری افزود: در این دوره‌ها، آموزش‌های مورد نیاز به صورت تخصصی به کودکان و نوجوانان ارائه و زمینه برندسازی رشته‌های مختلف هنری در بخش فرخ‌شهر فراهم می‌شود.

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این اداره کل از ایجاد بخش استان شناسی در کتابخانه عمومی فرخشهر حمایت می‌کند.

وحید رئیسی دهکردی تاکید کرد: در این راستا بخشی از اقلام تبلیغاتی مانند کتاب، نقشه گردشگری، لوح فشرده، نرم افزار گردشگری، صنایع دستی و سایر نیازهای مرتبط با استان شناسی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری به کتابخانه عمومی فرخشهر اختصاص می‌یابد.

وی تصریح کرد: برگزاری فراخوان واگذاری قلعه اسفندیاری فرخشهر به بخش خصوصی با هدف حمایت جدی از بناهای فرهنگی و تاریخی این بخش یکی از مهمترین نمونه‌های این همکاری محسوب می‌شود.

بخشدار فرخشهر نیز گفت: دیوار نویسی برخی مدارس فرخشهر با موضوع اهمیت کتاب و کتابخوانی در دستور کار قرار گیرد.

آرش خرمیان تاکید کرد: هزینه های مرتبط با دیوار نویسی برخی مدارس فرخ‌شهر با موضوع اهمیت کتاب و کتابخوانی برآورد و از سوی آموزش و پرورش و شهرداری این شهر تامین و پرداخت شود.

رئیس شورای اسلامی فرخشهر نیز گفت: مناسب سازی معابر کتابخانه‌های عمومی و ساماندهی ورودی آن از مهمترین نیازهای این بخش است.

محمدرضا سمیع قهفرخی تصریح کرد: شهرداری و شورای اسلامی فرخشهر به منظور رشد شاخص‌های مرتبط با فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این بخش شن، ماسه و بلوک فرش مورد نیاز برای محوطه‌سازی کتابخانه عمومی روستای دستگرد امامزاده از توابع بخش فرخ‌شهر را در اختیار دهیاری این روستا قرار می‌دهد.

شهردار فرخشهر نیز گفت: این شهرداری بخشی از هزینه‌های مرتبط با دیوار نویسی برخی مدارس فرخشهر با موضوع اهمیت کتاب و کتابخوانی را پرداخت خواهد کرد.

سید عبدالحسین حسینی تاکید کرد: شهرداری فرخشهر به منظور رفاه عمومی شهروندان نسبت به تهیه و نصب تابلوهای راهنمای کتابخانه‌های عمومی این شهر اقدام می کند.

به گزارش ایرنا، هم‌اینک ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در ۴ کتابخانه عمومی بخش فرخشهر عضویت دارند.

۷۳۶۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری فرخ شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۵۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند

به گزارش جام جم آنلاین زنجان، محسن افشارچی، در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: طی دوسال اخیر نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده و یکی از ویژگی‌های مسئولین این دستگاه پیگیری مداوم امور است.

افشارچی با بیان اینکه ترویج کتاب و کتابخانه منشا خیر و به نفع مردم است، افزود: از فرمانداران و مسئولین استان در رده‌های مختلف خواستارم به مقوله کتابخانه‌‌ها به عنوان یک دستگاه فرهنگی تاثیرگزار بنگرند و در این راستا عمل کنند.

این مسئول ادامه داد: در کشور، پایگاه‌های فرهنگی بسیاری داریم اما در این میان کتابخانه های عمومی وضعیت منحصر به فردی دارد؛ کتابخانه یک پایگاه فرهنگی عمومی است و طیف مخاطبان گسترده‌ای را دربر می‌گیرد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تصریح کرد: ترویج کتابخوانی از اهداف مهم ما است و ترویج کتاب و کتابخانه و تربیت فرهنگی منشا خیر و به نفع مردم است.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه محل مناسبی برای آموزش امور شهری به کودکان و نوجوانان در حوزه‌هایی مانند آموزش تفکیک زباله، باید و نبایدهای حقوق شهروندی و... است. در استان نیروهای انسانی توانمندی در حوزه فرهنگ داریم و باید از این ظرفیت‌ها در کتابخانه‌های عمومی بهره ببریم.

استاندار زنجان ضمن اشاره به برگزاری سلسله جلسات ادبیات و زندگی در کتابخانه‌های استان، گفت: جلسات خوانش و شرح مثنوی، عطار و حافظ بسیار ارزشمند است و باید چنین برنامه‌های تداوم داشته باشد.

وی در پایان ضمن تاکید بر استفاده از بستر رسانه‌های اجتماعی و صدا و سیما برای ترویج فعالیت‌های کتابخوانی و معرفی خدمات کتابخانه‌های استان عنوان کرد: مکان‌های پر رفت و آمد مانند فرودگاه، راه آهن و ترمینال محل مناسبی برای ترویج کتابخوانی است و می‌توان استندهای ویژه برای دریافت کتاب صوتی برای مسافرین ایجاد کرد.

دیگر خبرها

  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • شبکه کتابخانه‌ای ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا است
  • کتابخانه هدفمند، موفق و خلاق در دل کویر استان یزد
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری