Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حوزه سیاست خارجی در هفته‌ای که گذشت اخبار متنوعی داشت که جزئیات آن‌ها پیش‌تر منتشر شده است. مهم‌ترین اخبار این حوزه را مرور می‌کنیم. تاریخ انتشار: 08:30 - 28 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۴۰۷۵ به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، حوزه سیاست خارجی در طول هفته‌ای که گذشت اخبار متنوعی داشت که جزئیات آن‌ها پیش‌تر منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهم‌ترین اخبار این حوزه را مرور می‌کنیم.

جمهوری اسلامی ایران از سیاست چین واحد حمایت کرد
سخنگوی وزارت امورخارجه اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران از سیاست چین واحد حمایت کامل می‌کند.

توقیف نفتکش و گزینه‌های «زیاد» برای مقابله به مثل با انگلیس/ طرف مقابل نباید فکر کند ایران به خاطر ترس کوتاه می‌آید/ اختلاف با روسیه در نوع مواجه با اسرائیل در سوریه امری طبیعی است
 تحلیلگر مسائل غرب آسیا گفت: در مسئله نفتکش‌ها هم، همه دنیا می‌دانند توقیف آن‌ها غیرقانونی است و هیچ کشوری هم این کار انگلیس را تأیید نکرد. پس این حق کشورمان است که برای دفاع از حاکمیت ملی خود دست به اقدامی بزند که مؤثر باشد هرچند که ممکن است این کار به تنش بیانجامد.

تغییر احتمالی راهبرد امارات در قبال ایران؛ عقلانیت یا تاکتیک؟
 کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به تغییر احتمالی راهبرد امارات در قبال کشورمان گفت: برقراری ارتباط با ایران از سوی امارات، احتمالاً یک تاکتیک است و آنها هنوز به آن عقلانیت لازم نرسیده‌اند که دشمن خود را تشخیص دهند.

نیجریه به پشتوانه دستورات برخی دولت‌های منطقه حقوق شیخ زکزاکی را نادیده گرفته است
 کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: متأسفانه دولت نیجریه به پشتوانه حمایت‌ها و دستورات برخی دولت‌های منطقه‌ای و بدون توجه به شرایط نابسامان جسمانی آقای زکزاکی، حقوق حقه او را نادیده گرفته است.

ایران به صادرات نفت خود در هرشرایطی ادامه خواهد داد
وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر غیرقانونی بودن تحریم‌های نفتی آمریکا، گفت: جمهوری اسلامی ایران به صادرات نفت خود در هر شرایطی ادامه خواهد داد.

اگر نفتکش و محموله نفت آن آزاد نشود، اقدام انگلیس بی جواب نمی‌ماند
 سفیر ایران در انگلیس تاکید کرد: اگر نفتکش و محموله نفت آن آزاد نشود، اقدام انگلیس بی جواب نمی‌ماند.

ریگی در کفش طراحان معامله قرن/ فلسطین با فریب «بهبود معیشت» آشناست/ چرایی تلاش برای ادغام حشدالشعبی/ اگر حشد الشعبی نبود ارتش عراق نمی‌توانست بر داعش پیروز شود
خبرگزاری میزان- طبق گقته یک کارشناس مسائل غرب آسیا، شواهد و قرائن نشان می‌دهد تصمیم اخیر عادل المهدی درباره حشدالشعبی با هدف حفظ آن از هرگونه تهاجم آمریکا و اسرائیل است. زیرا در ماه‌های قبل شاهد بودیم اسرائیلی‌ها شایعات دروغی را پخش کردند که موشک‌های ایرانی در اختیار حشدالشعبی قرار گرفته و حشدالشعبی این‌ها را به سمت اسرائیل هدف گیری کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه: هیچ مذاکره‌ای با مقامات آمریکا در هیچ سطحی نداریم
 سخنگوی وزارت امور خارجه، گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ مذاکره‌ای با مقامات آمریکا در هیچ سطحی ندارد.

تحقیر انگلیس از سوی آمریکا و شکل‌گیری شکاف درون حاکمیتی در لندن
 در آخرین نشست مشترک کمیته امور خارجی مجلس اعیان انگلیس، مقامات مختلف شرکت کننده در جلسه ضمن اذعان به تبدیل شدن این کشور به بازیگری منفعل، پیروی از آمریکا را مغایر با منافع بلندمدت و راهبردی انگلیس عنوان کرده‌اند.

انگلیسی‌ها در قضیه توقیف نفتکش ایرانی مقصر هستند/ باید خطای خود را جبران کنند
مدیر کل شورای راهبردی روابط خارجی گفت: چون انگلیسی‌ها در قضیه توقیف نفتکش ایرانی مقصر هستند و اشتباه کردند باید خطای خود را جبران کنند وگرنه پیامد‌های امنیتی سیاسی و احتمالا اقتصادی هم برای آن‌ها خواهد داشت.

دسترسی به ۷۹ گزارش مرتبط با پیوستن به کنوانسیون مشترک ایمنی مدیریت سوخت
سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: با پیوستن ایران به کنوانسیون مشترک ایمنی مدیریت سوخت به اطلاعات ۷۹ گزارش مرتبط در این زمینه دسترسی پیدا خواهیم کرد.

موافقت مجلس با الحاق ایران به یک کنوانسیون هسته‌ای/ ۱۴۸ نماینده نظر ندادند!
 نمایندگان مجلس با الحاق دولت ایران به کنوانسیون مشترک مدیریت سوخت مصرف شده و ایمنی مدیریت پسماند پرتوزا موافقت کردند.

ما بالاخره نفت مان را خواهیم فروخت، اما شرافت مان را هرگز!
 ظریف در مصاحبه‌ای با مجری مشهور "هارد تاک" بی بی سی در نیویورک گفت: ما بالاخره نفت مان را خواهیم فروخت، اما شرافت مان را هرگز.

باید در راستای «تئوری بازی‌ها» حرکت کنیم/ ایران در مواجهه با اروپا کنشی عمل کند
 کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه باید در راستای تئوری بازی‌ها حرکت کنیم، گفت: هم اکنون تئوری بازی‌های چندجانبه آمده است و در این رابطه عقلانیت حکم می‌کند ما هم از این طریق با کشور‌های غربی برخورد کنیم. ایران باید در مواجهه با آن‌ها کنشی عمل کند.

شیخ زکزاکی و بازی دوسر باخت دولت نیجریه
سفیر پیشین ایران در لیبی گفت: دولت نیجریه و حامیانش در دو راهی هستند که شیخ زکزاکی را آزاد کنند و یا نگه دارند؛ در هر دو صورت وارد یک بازی دو سر باخت شده‌اند.

دنبال تنش نیستیم اما اگر به ما تعرض شود در دفاع از خود تردید نمی‌کنیم
وزیر امور خارجه، گفت: گزینه ما مقاومت در برابر هر گونه فشار است؛ اما اگر آمریکا دنبال یک راه آبرومندانه برای خروج از این شرایط است راه حل وجود دارد.

کمالوندی: ممکن است درصد غنی‌سازی اورانیوم تغییر کند
سخنگوی سازمان انرژی اتمی، گفت: میزان غنی‌سازی اورانیوم در ایران تابع دو مولفه است؛ منطق فنی و نیاز کشور و منطق سیاسی؛ ممکن است براساس منطق سیاسی میزان و درصد غنی‌سازی تغییر کند؛ همان‌گونه که براساس این منطق غنی‌سازی‌ها محدود شد.

ظریف: تنها به سه ساختمان در آمریکا می‌توانم پا بگذارم
 وزیر امور خارجه کشورمان، تصریح کرد: اقامتگاه سفیر ایران در سازمان ملل یکی از سه ساختمانی که من اجازه پا گذاشتن در آن را دارم آن هم در حالی که مشغول انجام وظیفه رسمی خود در سازمان ملل متحد هستم.

برنامه موشکی ایران «تحت هیچ شرایطی و با هیچ کشوری» قابل مذاکره نیست
 سخنگوی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تاکید کرد: برنامه موشکی ایران «تحت هیچ شرایطی و با هیچ کشوری» قابل مذاکره نیست.

آنچه تیم مذاکره کننده بر اساس برجام وعده می‌داد رخ نداده است
 سفیر پیشین ایران در ایتالیا گفت: امروزه وعده آنچه تیم مذاکره کننده بر اساس برجام می‌داد، رخ نداده است و بحث اعتمادسازی با غرب هم حاصلی نداشت و فقط پایبندی ایران به انتظارات آن‌ها محقق شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سیاست خارجی محمدجواد ظریف معامله قرن توقیف کشتی نیویورک سازمان های بین المللی برجام و اینستکس نیروی دریایی انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۵۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس ۱۳ نهاد ایرانی را در ارتباط عملیات «وعده صادق» تحریم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، انگلیس اعلام کرد که ۱۳ نهاد جدید را در ارتباط به حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل به فهرست تحریم‌های خود افزوده است.

خبرگزاری اسپوتنیک هم اعلام کرد که دولت انگلیس اعلام کرد که نیروی دریایی سپاه پاسداران و ستاد کل نیروهای مسلح ایران را در واکنش به حمله موشکی و پهپادی به اسرائیل به فهرست تحریم‌های لندن اضافه کرده است.

این خبر در حالی است که وزارت خزانه‌داری آمریکا هم اعلام کرد که ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را در واکنش به حمله ایران به اسرائیل در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. 

این وزارتخانه افزود که پنج شرکت را که برای شرکت فولاد خوزستان مواد اولیه فراهم می‌کردند، تحریم کرده است. 

بر اساس ادعای وزارت خزانه داری آمریکا، نهادها و افرادی که تحریم شده اند، به ایران در زمینه تولید و گسترش برنامه پهپادی کمک می‌کردند.

وزارت دارایی آمریکا نیز اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه برنامه پهپادی و صنعت فولاد و شرکت‌های خودروسازی ایران به اتهام نقش داشتن در حمله به اسرائیل تحریم کرده است.

کد خبر 6082062

دیگر خبرها

  • انتظار ۳۰ ساعته تیم ملی‌جودو‌ هم‌ جواب نداد!
  • امیرعبداللهیان: در صورت تکرار ماجراجویی رژیم اسرائیل، اقدام حداکثری پشیمان‌ کننده انجام خواهیم داد/ در شرایطی که آمریکا در حمایت از رژیم اسرائیل، خود را در کنار جنگ این رژیم قرار بدهد هیچ تعارفی نخواهیم داشت و منافع آمریکا نیز نمی‌تواند مصون بماند
  • کنایه رئیسی به برجام ۲ و ۳ در دیدار با مردم شاهرود
  • رئیسی: گذشت زمانی که برخی می‌خواستند با برجام 2 و برجام 3 روی موشک‌ها و توانایی‌های ما معامله کنند/ ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که روی توانایی‌های ملت ایران که به برکت خون شهیدان به دست آمده، معامله شود
  • رئیس‌جمهور: اگر اسرائیل خطا ‌کند پاسخی خواهیم داد که ‌پشیمان ‌شوند
  • هشدار شدیدالحن رئیسی به اسرائیلی‌ها؛ خطا نکنید وگرنه ...
  • انگلیس ۱۳ نهاد ایرانی را در ارتباط با عملیات«وعده صادق» تحریم کرد
  • انگلیس ۱۳ نهاد ایرانی را در ارتباط عملیات «وعده صادق» تحریم کرد
  • می‌خواهیم اقدام اسرائیل در قبال ایران با کمترین تنش‌ها همراه باشد
  • کامرون: می‌خواهیم اقدام اسراییل در قبال ایران با کمترین تنش‌ها همراه باشد