Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@02:54:51 GMT

انفجار نزدیک دانشگاه کابل

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۵۲۱۴

انفجار نزدیک دانشگاه کابل

در جریان وقوع یک انفجار که امروز (جمعه) در نزدیکی ورودی دانشگاه کابل رخ داد، دست کم دو تن کشته و 10 تن دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد، دو جسد به همراه 10 تن که در این انفجار زخمی شده‌اند، به بیمارستانی منتقل شده‌اند.

کابران رسانه‌های اجتماعی تصاویری از این انفجار را به اشتراک گذاشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه خبری طلوع، دو خودرو در نتیجه این انفجار در آتش سوختند.

پلیس نیز این انفجار را در نزدیکی ورودی دانشگاه کابل تایید کرده است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.

جزئیات این خبر متعاقبا منتشر می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کابل انفجار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۵۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۳ نوروزگاه در استان مرکزی پیش بینی شد

استاندار مرکزی در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی گفت: ۳۳ نوروزگاه در استان مرکزی پیش بینی شد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمود مرادی ظهر امروز در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی اظهار داشت: تاکنون 10 کارگروه ذیل ستاد تشکیل شده است، 33 نوروزگاه در استان پیش‌بینی شد که 8 نوروزگاه متعلق به اراک است که دستگاه‌های خدمات‌رسان در آن نیز حضور خواهند داشت. 15 بیلبورد با هماهنگی راهداری در نظر گرفته شده است که در سال آینده فعال می‌شود و می‌توان از آن برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استفاده کرد و 30 بنر دو متر در سه متر نیز به معرفی این ظرفیت‌های در تمام شهرهای استان می‌پردازد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی عنوان کرد:  ورودی همه شهرستان‌ها کیوسک اطلاع رسانی نیز درنظر گرفته می‌شود، نسبت به چاپ بروشور، کتابچه و نقشه‌های راهنمایی توسط اداره کل میراث فرهنگی نیز اقدام شده و قبور شهدای گمنام نیز به شکل بارکد بر روی نقشه‌ها نیز تعبیه شده است. همچنین لیست کشیک همه ادارات نیز دریافت شده است، اما هنوز نوروزگاه ورودی شهر اراک به دلیل مباحث ترافیکی هنوز تعیین تکلیف نشده است.

سوغاتی خاص استان مرکزی برای مسافرین در ورودی شهرها داده شود

سردار رفیعی‌کیا فرمانده انتظامی استان مرکزی در این نشست اظهار داشت: در بحث ترافیکی علاوه بر گشت‌های ترافیکی، از عوامل ستادی و نیروی انتظامی نیز تعدادی خودرو تزریق شده و راه‌ها نیز به شکل هوشمندکنترل می‌شود و در پلیس راه‌ها، مراتب اقامه نماز نیز مهیا شده است. 

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود که سوغاتی خاص استان برای مسافرین در ورودی شهرها داده شود. همچنین در ورودی برخی از شهرها از بیلبردهای الکترونیکی برای معرفی و نمایش نقاط گردشگری استان استفاده شود.

500 دستگاه ناوگان فعال برای جابجایی در نظر گرفته شده است

مهرداد جهانی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی، در این نشست اظهار داشت: 500 دستگاه ناوگان فعال برای جابجایی در نظر گرفته شده است که شامل 200 دستگاه اتوبوس، 150 دستگاه مینی‌بوس و مابقی سواری است، امسال 80 درصد بلیط‌ها به شکل مجازی پیش‌فروش شده است تا مشکل و ازدحامی بروز نکند و نظارت‌های لازم برای کنترل نرخ بلیط‌ها نیز در محل پایانه‌ها اعمال می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی افزود: 32 درصد تردد سواری، 21 درصد تردد کامیون و 2 درصد تردد اتوبوس در بازه زمانی بازه زمانی 25 و 26 اسفندماه 1402 نسبت به مدت مشابه سال 1401 در استان کاهش یافته است. همچنین 33 درصد کاهش ورودی به استان و 21 درصد افت خروجی ثبت شده است.

سیستم بهداشت و درمان در نوروز هیچ گونه تعطیلی نخواهد داشت

علیرضا امانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دانشگاه در همه بخش‌ها آماده استقبال از بهار است، در بخش درمان بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج)، امیرالمؤمنین(ع) و خوانساری تماما فعال است و حتی درمانگاه‌ها که امکان تعطیلی آن وجود دارد، نیز فعال خواهد بود، کشیک‌ها مشخص و متخصصین حضور خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: سیستم بهداشت و درمان در نوروز هیچ‌گونه تعطیلی نخواهد داشت، در بحث متخصص قلب که سال قبل مشکل داشتیم، امسال با اقدام دانشگاه متخصص حاضر و حتی در بحث آنژیوگرافی مشکل نخواهیم داشت، اتاق‌های عمل بیمارستان ولیعصر نیز فعال هستند.

فعالیت 78 پایگاه اورژانس و اتوبوس آمبولانس و موتورآمبولانس

بهروز ایران نژاد، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز اظهار داشت: 78 پایگاه اورژانس و اتوبوس آمبولانس و موتورآمبولانس در ایام نوروز فعال خواهند بود. 

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: سامانه آماری یکپارچه فعال شده است و تمامی برآیند عملیات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان استان را می‌توان در لحظه، خروجی گرفت.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • انفجار در یک کارخانه در ترکیه با ۸ کشته و زخمی
  • ساخت بزرگترین پایگاه نظامی ناتو در نزدیکی روسیه
  • انفجار در کابل
  • انفجار سر گلوله هاوان در هرات دو کشته و زخمی برجای گذاشت
  • ۳۳ نوروزگاه در استان مرکزی پیش بینی شد
  • قطعی گسترده اینترنت دراین منطقه!
  • مانور بزرگ مقیاس کره جنوبی در نزدیکی مرز کره شمالی
  • گزارشی از یک حادثه امنیتی در شرق عدن
  • کشف ۲۵ تن سيم و کابل مسروقه در اردبیل
  • حمله به یک کشتی در نزدیکی بندر الحدیده یمن