Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@07:04:37 GMT

حمله ملخ‌های مراکشی در شرق گیلان خسارتی نداشت

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۵۳۵۵

حمله ملخ‌های مراکشی در شرق گیلان خسارتی نداشت

فرماندار شهرستان سیاهکل با اعلام این خبر که حمله ملخ‌های مراکشی به اراضی کشاورزی روستای جلیسه دیلمان تحت کنترل درآمده است گفت: این حمله خسارتی آن چنانی به محصولات کشاورزی منطقه وارد نکرد. ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

محمود صوفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، از آخرین وضعیت مبارزه با حمله ملخ‌های مراکشی به اراضی کشاورزی روستای جلیسه دیلمان سخن گفت و اظهار داشت: با توجه به اقدامات خوبی که سریعاً انجام شد حمله ملخ‌های مراکشی به محصولات کشاورزی منطقه خسارت آن چنانی وارد نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار شهرستان سیاهکل عنوان کرد: در روزهای گذشته اهالی و مردم روستای جلیسه دیلمان گزارش‌هایی را مبنی بر حمله ملخ‌های مراکشی به باغات و مراتع این منطقه به فرمانداری سیاهکل اطلاع دادند که بلافاصله جلسات اضطراری برای مقابله با این مشکل در فرمانداری برگزار شد.

صوفی تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده فرمانداری سیاهکل، اکیپ‌های جهاد کشاورزی این شهرستان برای بازدید از منطقه و روند خسارت‌های وارده به مراتع و باغات مردم اعزام شدند و نسبت به راهنمایی و کمک به کشاورزان برای مقابله با حمله ملخ‌های مراکشی اقداماتی را انجام دادند.

ایلام| 9000 هکتار از اراضی علیه آفت ملخ‌های صحرایی سم پاشی شده استبررسی گزارش وزارت جهاد کشاورزی در خصوص مبارزه با ملخ‌های صحراییپایان سرنوشت ملخ‌های صحرایی در استان فارس؛ خسارت در بخش کشاورزی ناچیز است‌

وی عنوان کرد: در بازدید‌های به عمل آمده از اراضی کشاورزی روستای جلیسه دیلمان کارشناسان جهاد کشاورزی با تجمع نقطه‌ای ملخ‌ها روبه‌رو شدند و با توجه به اینکه آفت یاد شده هنوز به صورت گسترده در سطح باغات و مراتع پخش نشده بود اقدام به سمپاشی محصولات کردند.

فرماندار شهرستان سیاهکل بیان کرد: با اقدام فوری مسئولان اداره جهاد کشاورزی و فرمانداری شهرستان سیاهکل حمله ملخ‌های مراکشی به مزارع و باغات مردم با موفقیت کامل به پایان رسید و طبق مشاهدات انجام شده کارشناسان آسیب قابل توجهی نیز به محصولات منطقه وارد نشده است.

صوفی اظهار داشت: جو، گندم و حبوبات از جمله محصولاتی هستند که در حال حاضر در روستای جلیسه دیلمان کشت می‌شود و علاوه بر این طبق گفته جهاد کشاورزی شهرستان سیاهکل از نیمه اردیبهشت تاکنون حدود 800 هکتار از 4 هزار هکتار باغات و مراتع این روستا سمپاشی شده است.

انتهای پیام/ح

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۵۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی برای بخش کشاورزی در استان سمنان

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار نارنجی برای بخش کشاورزی این استان، گفت: احتمال سرمازدگی باغات وجود دارد. - اخبار استانها -

ایرج مصطفوی در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، با اشاره به فعالیت سامانه بارشی و تشدید بارش‌ها در استان، اظهار داشت: این سامانه تا اوایل وقت روز پنجشنبه ششم اردیبهشت در استان فعال است.

وی گفت: احتمال بارش باران، رگبار و رعدوبرق، تشدید بارش‌ها در غالب نقاط استان با شدت بیشتر در نواحی شمالی، بارش برف و احتمال کولاک در نواحی سردسیر و کوهستانی استان وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان، گفت: وزش باد شدید در برخی نقاط به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب و کاهش نسبی دما بین 5 تا 8 درجه در استان از دیگر مخاطرات این سامانه بارشی در استان است.

مصطفوی گفت: احتمال سرمازدگی باغات و احتمال خسارت ناشی از تگرگ و باد شدید وجود دارد و باید در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی بر ضرورت تأمین سوخت، تنظیم دمای شبانه گلخانه‌ها و مرغداری‌ها و کنترل سطوح پوششی و دریچه سالن‌ها تأکید کرد و گفت: باید مسیرها و کانال‌های انتقال آب به مزارع و باغات با هدف جلوگیری از آبشویی اراضی پاک‌سازی شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان همچنین از دامداران خواست در روزهای اخیر از چرای دام‌ها در ارتفاعات و مسیر رودخانه‌های فصلی خودداری کنند و برای دام خود از خوراک پرانرژی استفاده کرده و آن‌ها را به فضای سرپوشیده انتقال دهند.

مصطفوی همچنین از کشاورزان خواست تا از سم‌پاشی و محلول‌پاشی در مزارع و باغات خود خودداری کرده و هرس شاخه‌های شکسته شده بعد از بارندگی و ضدعفونی آن‌ها را در دستور کار قرار دهند.

وی همچنین کنترل استحکام سازه‌ها و مهار سیستم‌های آبیاری بارانی و استفاده از قیم برای نهال‌های جوان را توصیه کرد و گفت: آماده‌سازی سامانه‌های ضد تگرگ و استفاده از سایبان برای خسارت تگرگ احتمالی ضروری است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان اضافه کرد: در مناطق شمالی و سردسیری آماده‌سازی و استفاده از روش‌های مقابله با سرمازدگی مانند استفاده از بخاری‌ها مولد مه و چاهک معکوس ضروری است.

انتهای پیام/361/

دیگر خبرها

  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • لایروبی بیش از نیمی از انهار کشاورزی شهرستان رشت
  • صدور هشدار نارنجی برای بخش کشاورزی در استان سمنان
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • حمله ایذایی اسرائیل ارزش چندانی نداشت و مسئولیت آن را هم نپذیرفتند/ به دنبال سلاح هسته ای نیستیم/ کسی که زیر میز دیپلماسی زد، آمریکا بود و نه ایران
  • رفع تصرف زمین‌های دولتی در شهرستان لاهیجان