Web Analytics Made Easy - Statcounter

بتول گندمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق آخرین مصوبه شورای شهر مشهد باید اطلاعات سفرهای خارجی کارکنان و مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر با اطلاعات کامل برای آگاهی مردم روی سامانه فاش شهرداری بارگذاری شود که این بارگذاری به صورت نمایش اولیه انجام شده و کار رو به اتمام است.
وی اضافه کرد: برای تکمیل این روند و برای اینکه تمام جزئیات سفرها به طور کامل در اختیار شهروندان باشد اصلاحی پیشنهاد شد و تا ۱۰ روز آینده این بارگذاری به صورت کامل انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اطلاعات این سفرهای خارجی از اوایل دهه ۸۰ جمع آوری شده و با جزئیات نظیر اسامی افراد، تاریخ سفر، نتایج سفر، هزینه مالی سفر و سایر موارد مرتبط از طریق این سامانه در اختیار شهروندان قرار می گیرد.
گندمی با بیان اینکه بیشترین سفرهای خارجی در حوزه کارشناسی مربوط به حوزه حمل و نقل و قطارشهری است افزود: موضوع بارگذاری اطلاعات سفرهای خارجی مدیریت شهری و اعضای شوراهای شهر در نشست ادوار شوراهای اسلامی شهر مشهد نیز مطرح و با استقبال خوب اعضای شوراهای اسلامی ادوار گذشته شهر مشهد مواجه شد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر رویکرد همه مدیران شهری و اعضای شوراهای اسلامی شهر مشهد شفافیت است و از آن دفاع می کنند.
سامانه شفافیت شهرداری مشهد سال گذشته با هدف شفاف سازی اطلاعات مدیریت شهری مشهد راه اندازی شد. و بخشی از اطلاعات لایحه بودجه سال ۹۷ شهرداری، پروژه‌های عمرانی و جاری شهر، مناقصه ها، مزایده‌ها و قراردادهای شهرداری در آن قابل مشاهده است.

با این حال هفته گذشته یک عضو شورای اسلامی شهر مشهد در نطق پیش از دستور شصت و پنجمین جلسه علنی این شورا از وجود کاستی های شدید در این سامانه خبر داد و اعلام کرد سامانه فاش مسئولیت خود را به طور کامل انجام نمی دهد.

محمد حاجیان شهری افزود: با ادامه روند کنونی این سامانه به پوششی برای عدم پاسخگویی تبدیل خواهد شد و شهرداری باید رویکرد خود را تغییر داده و شفاف باشد.
وی گفت: برای تحقق شهرداری تمام شیشه ای باید اطلاعات مهم مالی شهرداری و نوع درآمدهای شهرداری در این سامانه بارگذاری شود در حالی که در حال حاضر در این سامانه درآمد و هزینه ها به صورت تجمعی ذکر شده است.
او ادامه داد: باید تمام مراحل به کارگیری و تبدیل وضعیت کارکنان، اطلاعات کمیسیون معاملات و املاک شهرداری، ماموریتهای خارجی و دلایل آن، اطلاعات حقوق کارکنان، متن کامل تمامی مزایده ها و مناقصه ها و متن تمامی قرارداهای سرمایه ای مشارکتی با امتیازات واگذار شده نیز در این سامانه منتشر شود.

۷۵۰۵/۱۹۲۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۵۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای نوآوری و خلاقیت در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرکل خلاقیت و نوآوری شهری شهرداری مشهد گفت: دوم اردیبهشت ماه روز جهانی خلاقیت و سوم این ماه نیز روز ملی کارآفرینی و بزرگداشت شیخ بهایی است؛ به همین دلیل مدیریت شهری مشهد تصمیم گرفت اولین هفته اردیبهشت ماه را به نام هفته خلاقیت و نوآوری نام گذاری کند.   میرزاییان ادامه داد: در قالب این هفته رویدادهای مختلفی را پیش بینی کردیم که که در آن با بازیگران اصلی زیست بوم محیطی شهر مشهد دیدار می کنیم و فضای پیشرفت را برای امور پیش روی آن‌ ها فراهم می‌ سازیم.   او افزود: همچنین در ادامه این رویدادها امروز نمایشگاهی را در محل کارخانه نوآوری شهر مشهد برگزار کردیم که اغلب افراد تاثیرگذار در حوزه خلاقیت و نوآوری شهری در بخش‌ های خصوصی و دولتی در آن حضور دارند.   میرزاییان ادامه داد: موضوع اصلی این نمایشگاه رونمایی از دستاوردهای دانشجویان دانشکده فنی مهندسی دانشگاه فردوسی است، دستاوردهایی که می‌ توانند در عرصه خلاقیت و نوآوری شهری کمک حال شهرداری مشهد باشند.

دیگر خبرها

  • آخرین اخبار از بارگذاری مدارک آزمون‌ آموزگاری ۱۴۰۳+ زمان اعلام نتایج نهایی آزمون
  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها
  • بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در وبگاه شفافیت شهرداری
  • بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در سایت شفافیت شهرداری
  • چند نکته برای مدیریت گوشی همراه هنگام سفرهای خارجی
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • راه‌اندازی ۶ مرکز نوآوری تخصصی در مشهد
  • پیگیر موضوع افزایش سهم مشهد از بودجه ملی زیارت هستیم
  • برگزاری نمایشگاه دستاوردهای نوآوری و خلاقیت در مشهد