Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@17:14:02 GMT

واکنش آمریکا به یک ادعا درباره ایران

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۵۴۴۵

دو مقام آمریکایی به پیشنهاد ادعایی مطرح‌شده از سوی وزیر امور خارجه ایران درباره برنامه هسته‌ای ایران واکنش نشان دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مقام‌های دولت آمریکا بامداد جمعه (به وقت تهران) پیشنهاد ادعایی منتسب به «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به دولت آمریکا در خصوص برنامه هسته‌ای ایران را رد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این پیشنهاد ادعایی را روزنامه گاردین روز پنجشنبه منتشر کرده و مدعی شده بود وزیر خارجه ایران در جمع گروهی از خبرنگاران در نیویورک گفته ایران حاضر است در ازای رفع دائمی تحریم‌های ایالات متحده، بازرسی‌های بیشتر و دائمی از برنامه هسته‌ای خود را بپذیرد.    یک مقام دولت آمریکا که به شرط عدم افشای نام با خبرگزاری رویترز گفت‌وگو می‌کرد این پیشنهاد را «طرحی نشدنی» توصیف کرده و آن را رد کرد.    بر اساس توافق هسته‌ای، قرار است ایران در سال ۲۰۲۳ پروتکل الحاقی را در مجلس به تصویب برساند و همزمان هم کنگره آمریکا تحریم‌های ایران را لغو کند. ظریف پیشنهاد داده بود ایران آماده است این اقدام متقابل حالا انجام شود.   ظریف گفته است: «اگر ترامپ بیشتر در برابر بیشتر را می‌خواهد، در آن صورت ما می‌توانیم پروتکل الحاقی را تصویب کنیم و او هم می‌تواند تحریم‌هایی را که وضع کرده، بردارد. او گفته است که هر اقدامی را به کنگره می‌برد. خوب است. تحریم‌ها را بردارید، در آن صورت پروتکل الحاقی را زودتر از ۲۰۲۳ دارید.»   یک مقام آمریکایی به رویترز گفت: «کل بازی آنها این است که سعی کنند هر آنچه می‌توانند تخفیف تحریمی بگیرند و همزمان توانایی دستیابی به سلاح هسته‌ای در آینده را هم حفظ کنند.» وی همچنین ادعا کرد ایران با این پیشنهاد می‌تواند به غنی‌سازی اورانیوم ادامه دهد، ضمن آنکه اقدامی برای مهار نفوذ خود در یمن، عراق، سوریه و لبنان انجام نخواهد داد.    یک مقام دیگر آمریکا هم این طرح را رد کرد.    او گفت: «اگر ایران می‌خواهد یک ژست جدی بردارد باید با توقف فوری غنی‌سازی اورانیوم کار را آغاز کند و یک تصمیم‌گیرنده واقعی را به انجام مذاکراتی بر سر توافقی که توقف دائمی بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران را شامل می‌شود مجاب کند.»   ظریف تأکید کرده بود که اگر آمریکا در صحبت‌های خود صادق است، باید این پیشنهاد را بپذیرد و به دنبال یک عکس یادگاری و توافقی دوصفحه‌ای با امضایی بزرگ نباشد.   منبع: فارس  

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۵۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌ علیه ایران جایگزین تشدید تنش از سوی تل‌آویو

رسانه‌های صهیونیستی از وجود طرحی درباره اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران به عنوان جایگزین تشدید تنش خبر می‌دهند.

به گزارش ایسنا، وبگاه خبری آکسیوس امروز سه شنبه به نقل از یک مقام آمریکایی درباره حمله رژیم صهیونیستی به ایران گزارش کرد: ارزیابی ما این است که ایران به هر حمله بزرگ و اعلام شده اسرائیل به خاک خود پاسخ خواهد داد.

همچنین یک مقام آمریکایی به شبکه خبری الجزیره گفت: ما از اسرائیلی‌ها می‌خواهیم که به پیامدهای استراتژیک حمله به ایران فکر کنند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی هم به نقل از یک منبع آگاه گزارش کرد وزیران کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از وی خواستند در پاسخ به حمله ایران درنگ کند و منتظر تشکیل ائتلافی در منطقه علیه ایران باشد.

این منبع گفت فشارهای بین‌المللی زیادی بر رژیم صهیونیستی اعمال می‌شود تا از پاسخ به ایران جلوگیری شود.

منبع مذکور در ادامه اعلام کرد: ابتکاری برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران به عنوان جایگزینی برای پاسخ اسرائیل مطرح شده است.

همچنین تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش کرد موضوع انجام یک حمله بزرگ گزینشی علیه ایران به مرور زمان در حال کم‌رنگ شدن است.

در همین رابطه، روزنامه «فایننشال تایمز» هم به نقل از یک مقام صهیونیستی نوشت کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ترس واشنگتن از اغراق در پاسخ به ایران را در نظر می‌گیرد.

روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» نوشت وزیران امور خارجه انگلیس و آلمان برای تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی برای عدم حمله به ایران، به تل‌آویو سفر خواهند کرد.

ایران، شامگاه شنبه، عملیات «وعده صادق» را علیه رژیم صهیونیستی و در پاسخ به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق اجرا کرد. ایران این حمله را حق مشروع خود برای پاسخ به اقدامات متجاوزانه علیه منافع خود و در چارچوب منشور ۵۱ سازمان ملل دانسته است.

«سرلشکر محمد باقری» رییس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هشدار داده «چنانچه رژیم صهیونیستی اقدامی علیه جمهوری اسلامی چه در خاک ما و چه در مراکز متعلق به ما در کشور سوریه و جای دیگری انجام دهد، عملیات بزرگتری انجام خواهد شد».

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکنش ظریف به «آتش بازی رژیم» صهیونیستی در اصفهان
  • واکنش ظریف به آتش‌بازی اسرائیل در اصفهان
  • واکنش جواد ظریف به حادثه امنیتی اصفهان
  • لغو حمله رژیم اسرائیل به ایران بعد از تماس تلفنی جو بایدن - نتانیاهو
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعا‌های اخیر سران اروپا و وزرای گروه هفت
  • ۳ ادعا درباره واکنش احتمالی اسرائیل به حمله ایران
  • ۳ ادعا درباره واکنش احتمالی اسرائیل به حمله سپاه
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • تحریم علیه ایران جایگزین تشدید تنش از سوی تل‌آویو!
  • تحریم‌ علیه ایران جایگزین تشدید تنش از سوی تل‌آویو