Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@18:03:58 GMT

اسلام با موسیقی آیینی و سنتی مخالف نیست

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۵۶۵۴

اسلام با موسیقی آیینی و سنتی مخالف نیست

به گزارش خبرنگار ایرنا، عادله کشمیری پنجشنبه شب در دومین جشنواره موسیقی آوای ارادت، ویژه بزرگداشت دهه کرامت (۱۳ تا ۲۲ تیر) از ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت حضرت امام رضا (ع) که در گنبدکاووس برگزار شد، گفت: موسیقی در طول تاریخ اسلام بوده و مورد توجه دانشمندان و علمای بزرگی از جمله "فارابی" بوده که حتی کتابی نیز در باب موسیقی تالیف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هنر، مخلوق خداوند است و هنرمند در جایگاه خلیفه الهی قرار دارد، افزود: موسیقی بالاخص نوع آیینی و سنتی آنکه از صمیم دل بر می آید و مهمتر از آن اگر در بیان ارادت و مودت به نبی مکرم اسلام (ص) و اهل بیت (ع) بالاخص امام رضا (ع) باشد، به دل می نشیند و ارزشمند است.

کشمیری اضافه کرد: آواها و نواهایی که نواخته می شود، مظهری از لطف خداوند است که بعضاً مانند ربنای شجریان و اذان مرحوم موذن زاده اردبیلی ماندگار نیز می شوند.

وی تصریح کرد: موسیقی آیینی و سنتی که می شنویم چون از دل بر می آید، همچون فرزند صالح است که برای انسان به عنوان باقیات الصالحات باقی می ماند و باعث رشد کمالات انسان حتی در عالم برزخ نیز می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با ابراز رضایت از میزبانی دومین جشنواره موسیقی آوای ارادت رضوی به میزبانی گلستان و شهر گنبدکاووس، گفت: جشنواره امسال از رشد کمی و کیفی برخوردار است و هدف آن نیز تشویق خلق آثار جدید و فاخر با موضوع ارادت به پیامبر (ص) و اهل بیت مکرم ایشان بالاخص امام رضا (ع) است.

به گزارش ایرنا، در دومین جشنواره موسیقی آوای ارادت که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) به میزبانی گنبدکاووس و درسالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان و باحضور پرشور اقشار مختلف مردم برگزار شد، هفت گروه موسیقی از چهار قوم ترکمن، آذری، سیستانی و کتولی به اجرای برنامه پرداختند.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

/‌۳۰۳۹/۱۸۶۰‌

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس فرهنگی موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۵۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی اعضا کانون استان بوشهر به جشنواره سرود بسیج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ سه گروه از اعضا دختر مراکز فرهنگی هنری برازجان و شبانکاره استان بوشهر به بخش استانی دومین دوره جشنواره سرود بسیج راه یافتند.

از مرکز برازجان گروه اول با سرود ایران ما به مربیگری سیده طاهره جعفری، گروه دوم با سرود ما می‌آییم به مربیگری راضیه رزم پا و از مرکز فرهنگی هنری شبانکاره گروه دختران فاطمی با سرود رهرو فهمیده به مربیگری زینب رزم جو به بخش استانی دومین دوره جشنواره سرود بسیج را یافتند.

بخش استانی این رویداد ۷ اردی بهشت در شهر بوشهر برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • درخشش عکاس محیط زیست آذربایجان غربی در جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست
  • نشست ساماندهی قرارگاه طرد اتباع غیرمجاز استان گلستان
  • «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • راهیابی اعضا کانون استان بوشهر به جشنواره سرود بسیج
  • حضور بیش از ۱۲۰ هنرمند در دومین جشنواره تئاتر خیابانی محلات
  • استفاده از ظرفیت هنر در همایش ملی دانش سنتی محیط زیست
  • چرا امام برخلاف آستان قدس مخالف بازسازی بقیع و مناره پیامبر بود؟
  • خبرنگار مهر اصفهان رتبه برتر دومین جشنواره قاصد آب را کسب کرد
  • (تصاویر) همه چیز درباره مراسم «هزار دف» کردستان در ۱۴۰۳