Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به گزارش‌های منتشر شده مبنی بر اینکه او «رند پال» سناتور جمهوری‌خواه را مأمور گفت‌وگو با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران کرده، تکذیب کرد، اما گفت به حرف‌های پال گوش می‌دهد و برای او احترام قائل است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا پال را برای مذاکره با ایران منصوب کرده است، گفت: «نه، چیزی در این مورد نمی‌دانم جز اینکه من با سناتور پال صحبت کردم و سناتور پال کسی است که من با او رابطه بسیار خوبی دارم و به او گوش می‌دهم، اما نه، او را منصوب نکرده‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او کسی است که من به او گوش می‌دهم، من برای سناتور پال احترام قائلم.»

رئیس‌جمهور آمریکا سپس بار دیگر مدعی شد که ایران در قیاس با وضعیتی که در ابتدای دولت ترامپ داشته، «بسیار متفاوت» شده است. وی افزود: «آن زمان آن‌ها داشتند در یمن، سوریه و عراق می‌جنگیدند و مشکل درست می‌کردند. الان کاملا متفاوت هستند و می‌بینید که دارند عقب می‌آیند.»

او با اینکه تحریم‌ها «آسیب زیادی» به ایران وارد کرده، گفت این وضعیت می‌تواند به سرعت تغییر کند و ایران باید با آمریکا به توافق برسد. ترامپ گفت: «توافق رئیس‌جمهور [باراک] اوباما از جنبه‌های مختلف فاجعه بود، از همه مهمتر به این دلیل که خیلی زود به پایان می‌رسید. نمی‌توانید با یک کشور توافق کوتاه‌مدت داشته باشید، باید توافق صدساله باشد.»

وی افزود: «آن‌ها نباید روی موشک‌های بالستیک کار کنند، اما توافق به آن‌ها اجازه این کار را می‌دهد. همچنین، باید بتوانیم مکان‌های دیگر را هم بررسی کنیم، اما ما الان اجازه نداریم مهمترین مکان‌ها را بررسی کنیم. این چه توافقی است؟»

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از صحبت‌هایش، با بیان اینکه تحریم‌ها فروش نفت ایران را کاهش داده، مدعی شد که از این وضعیت «ناراحت» است و آنچه می‌خواهد صرفا رسیدن به یک «توافق منصفانه» است. او البته گفته برای چنین توافقی «عجله ندارم.»

شب گذشته پایگاه «پالیتیکو» به نقل از منابع آگاه نوشت رند پال قصد دارد به هدف کاهش تنش میان آمریکا و ایران، به نمایندگی از ترامپ با ظریف دیدار کند. این پایگاه مدعی شده بود که ترامپ با این پیشنهاد موافقت کرده است و اکنون پال به دنبال دیدار با ظریف است.

امروز خبرنگار روزنامه «گاردین» نوشته ظریف در جمع گروهی از خبرنگاران درباره احتمال گفت‌وگو با پال گفته است: «من با فرستاده‌ها سر و کار ندارم.» به ادعای خبرنگار گاردین، ظریف بدون ارائه جزئیات بیشتر، گفته است که با اعضای کنگره آمریکا دیدار خواهد داشت.

 

فارس

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ترامپ برجام ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۵۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ترامپ به حملات ایران علیه اسرائیل

رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور به حمله ضدصهیونیستی ایران واکنش نشان داد.

به گزارش مهر به نقل از الجزیره، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور نیز از جمله آمریکایی‌هایی است که به حمله ضدصهیونیستی ایران واکنش نشان داد.

ترامپ در واکنش خود به حملات ایران علیه اسراییل گفته است که اسراییل مورد حمله قرار گرفته و هرگز نباید اجازه می‌داد این اتفاق بیفتد.

ترامپ همچنین در ادامه مدعی شده است که اگر من رئیس جمهور بودم، حمله ایران به اسراییل هرگز اتفاق نمی افتاد.

از طرف دیگر، رسانه‌های عبری زبان هم اعلام کردند که برای اولین بار از زمان آغاز جنگ غزه، در حال حاضر هیچ هواپیما و جنگنده اسراییلی بر فراز نوار غزه وجود ندارد.

گفته شده تخلیه آسمان غزه از جنگنده‌های اسراییلی به دلیل تهدید ایران و آغاز حملات پهپادی از ایران صورت گرفته است.

آمریکا هم به آغاز حملات پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و دراین ارتباط کاخ سفید اعلام کرد که «جو بایدن»، با وزیران دفاع و امور خارجه، رئیس سیا و مشاور امنیت ملی دیدار خواهد کرد.

به گفته کاخ سفید، مشاور امنیت ملی و معاون امنیت ملی، «جو بایدن» را در جریان رویدادهای خاورمیانه قرار خواهند داد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دولت عراق آسمان این کشور را مسدود کرده و تمام پروازها تا صبح یکشنبه لغو شده‌اند (فیلم) مشارکت آمریکا و انگلیس در رهگیری پهپادهای ایرانی

دیگر خبرها

  • ترامپ : بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • ترامپ: بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • کنان ییلدیز در آستانه تمدید قرارداد با یوونتوس
  • ترامپ هم رئیس‌جمهور بود ایران به رژیم صهیونیستی حمله می‌کرد
  • ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نمایانگر ضعف آمریکا بود
  • ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نشان‌دهنده ضعف آمریکا بود
  • اسرائیل زیر فشار حمله است
  • ترامپ: اسرائیل زیر فشار حمله است
  • اولین واکنش ترامپ به حمله ایران به اسرائیل
  • واکنش ترامپ به حملات ایران علیه اسرائیل