Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@14:48:03 GMT

انتخابی شایسته و انتصابی امید‌بخش

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۵۸۴۶

انتخابی شایسته و انتصابی امید‌بخش

رهبرانقلاب با عنایتی ویژه به هرمزگان که درکانون ژئوپلوتیک منطقه و درموقعیت خطیر مرزبانیِ شاهراه حیاتی خلیج فارس قراردارد با انتخابی نوید‌بخش حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده را به نمایندگی خود در این استان و به امامت جمعه بندرعباس منصوب کردند.

خبرگزاری شبستان-هرمزگان: دکتر « محمد جاودان »، عضو هسئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب قم؛ لازم است از این انتخاب معنادار قدردانی نموده و این انتصاب شایسته را ارج نهیم و به پاس این لطف و عنایت ویژه در نخستین مراسم نماز جمعه که در امروز به امامت ایشان برگزار می‌شود، حضوری انقلابی، ارج‌شناسانه و باشکوه را به نمایش بگذاریم و به حضور خود در نماز جمعه‌های آینده استمرار بخشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نخست؛ حجت ‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده که متولد یکی از مناطق رودان است پس از اخذ دیپلم، مراحل تحصیلات سطوح و دروس عالی حوزوی را در حوزه‌های علمیة تهران و قم در دهه‌های شصت و هفتاد طی نمودند. در این مدت در کنار درس و تحصیل، سابقة حضور در جبهه‌های جنگ تحمیلی و در سنگر تبلیغ دینی نیز داشته اند.

 

از آن پس، مرحلة دوم فعالیت‌های ایشان آغاز می‌شود و از باب: « فلولا نفرمن کل فرقة منهم طائفة لیتفقهوا فی الدین و لینذروا قومهم اذا رجعوا الیهم» با بازگشت به استان به تدریس در حوزه و دانشگاه و تصدی برخی مناصب دینی و اجرایی همچون امامت جمعة قشم، مدیریت حوزة علمیة خواهران، سرپرستی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه و مدیرکلی ادارة اوقاف و امور خیریه در استان اشتغال یافته و همزمان بیش از سه دهه در کسوت روحانیت به تبلیغ امر دین و معارف اسلامی-شیعی در بخش های مختلف استان مداومت داشته اند.

 

حضور تقریبا بیست سالة ایشان در استان از مناطق تا مرکز و ارتباط ایشان با مردم، حوزه، دانشگاه، نهادهای انقلابی، مراکز اجرایی و شوراهای مهم اجرایی، فرهنگی و دینی استان و به مصداق کریمة « اعدلوا هو اقرب للتقوی » با در پیش‌گرفتن رویکردی معتدل در امور، حرکت در خط رهبری و دوری از جناح گرایی پس از دودهه فعالیت ارزنده، کارنامة موفقی را برجای نهادند که همین نیز رمز انتخابشان توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به بالاترین مقام و مسولیت عبادی – سیاسی استان است.

 

دوم، این پشتوانة علمی، تجربی و انقلابی چراغی است فرا راه حرکت ایشان در مسولیت جدید و خطیر نمایندگی ولی فقیه در استان و امامت جمعة شهر بندر عباس که نویدبخش فصل پربرگ‌وباری در تاریخ استان خواهد بود، انشاء الله. عبادی زاده فرزند هرمزگان است و با آسیب ها، مسائل و مشکلات گونه‌گون هرمزگان و از سوی دیگر با ظرفیت‌ها، فرصت‌ها، استعدادها و مواهب طبیعی و انسانی فراوان استان کاملا آشنا بوده و تا آنجا که به قلمرو مسئولیت ایشان مربوط است، اهداف و برنامه‌های کارشناسانه و واقع‌گرایانه‌ای را دنبال خواهند نمود تا با هدایت استعدادها، اغتنام فرصت‌ها و به‌کارگیری ظرفیت‌ها و بهره‌گیری از مواهب استان، آن را در مسیری رو به اعتلا رهبری کنند.

 

سوم، بهره‌گیری از نیروهای شایستة منطقه، برای منطقه، رویکرد درستی است که انتصاب حضرت حجت‌ الاسلام والمسلمین عبادی زاده توسط رهبری معظم و معزز یکی از مصادیق روشن این رویکرد است. اکنون همة‌ کسانی که بومی‌گرایی را فریاد می‌کردند ضروری است که با پشتیبانی از برنامه‌های نمایندة جدید ولی فقیه پشتیبانی نموده و او را در تحقق اهداف عالیه‌ای که برای مردم و جوانان استان دارد یاری رسانند. مطمئنا ایشان با شناختی که از نیروهای استان وتوان‌مندی‌های آنان دارد زمینة بیشتر و بهتر بهره‌گیری از نیروهای استان را فراهم خواهد نمود.

 

چهارم، لازم است نیروهای دلسوز استان، به‌ویژه روحانیت و طلاب معزز، در این آغاز کار و راه، مراقب باشند که افراد و گروه‌ها ضمن تعدیل مطالبات، از تحمیل خواسته ها و مطالبات خود که حتما در جای خود به حق است از طرق مختلف فشار و لابی‌گری پرهیز نموده و با حضور و حمایت همه‌جانبه از محوریت ایشان، او را در انجام و اجرای تدریجی و مرحله‌به‌مرحلة برنامه‌های خود مدد رسانند تا رسیدن به اهداف تسهیل گردد که منفعتِ کلی بر نفع جزئی تقدم دارد.

 

از ویژگی‌های ممتاز نمایندة جدید ولی فقیه در استان خوش‌بیانیِ ایشان و تسلطشان در بیان مسائل معارفی، مذهبی و سیاسی است. قطعا حضور هرچه بیشتر مردم مؤمن و انقلابی شهر بندر عباس در سنگر نماز جمعه و استماع سخنان ایشان هم به تحکیم بیشتر موقعیت نظام و انقلاب در این منطقة مهم مرزی منجر خواهد گردید و هم به تثبیت و تحکیم موقعیت امام جمعه و نمایندگی ولی فقیه در استان خواهد انجامید و این دو تحکیم، تحکیم منافع هرمزگان را در پی خواهد داشت.

 

ششم، حضور شخصیتی چون جناب عبادی زاده با موقعیت جدید در استان، نوید‌بخش برداشتن گام‌های مؤثر در دو کانون فکری استان یعنی حوزه و دانشگاه است. ایشان در هر دو کانون حضور داشته و با هردو از نزدیک و به تفصیل آشنایی دارند. حتم دارد که حل مشکلات و استفادة بهتر از ظرفیت های این دو مرکزِ راهبردی در صدر برنامه‌های ایشان است. از طلاب، فضلا، اساتید حوز‌ه‌ها و روحانیت معظم استان و نیز از دانشجویان و اساتید مؤمن و دلسوز دانشگاه های استان انتظار می‌رود از این موقعیت بهره گرفته و ایشان را در حل مشکلات مختلف و از جمله مشکلات و مسائل این دو کانون علمی یاری رسانند.

 

هفتم، استان هرمزگان از جملة استان‌های کشور است که هم اقوام مختلف و هم به‌ویژه پیروان دو مذهب تشیع و تسنن در آن حضور دارند. تردید ندارد که نمایندة جدید ولی فقیه در استان تقریب، وفاق و همدلی میان اقوام و مذاهب را که سیاست اصلی و کلان نظام جمهوری اسلامی است مثل گذشته و بلکه نیرومندتر از پیش سرلوحة کار و برنامة راهبردی خود نموده و سیاست‌ تقریب و وحدت از جملة ساست‌های ایشان خواهد بود. مسلم است تقریب و همگرایی و دوری از واگرایی مبانی و لوازمی دارد که در زیرسازی و به کارگیری آنها دور اندیشی، برنامه‌ریزی و عقلانیتی می‌طلبد که بحمدالله در شخصیت امام جمعة جدید وجود دارد.

 

هشتم، استان هرمزگان استانی است با انواع مواهب طبیعی و بنشسته بر گنج‌های پر‌شمار و بی‌زوال. از دریا و زمین‌های حاصل خیز تا باغات و مزارع متنوع، از معادن و نفت و گاز تا فرهنگ، هنر و صنایع بومی و دستی و از نیروهای مجرب و کاربلد تا جوانان پرتوان و آمادة کار در بخش‌های مختلف علمی، دینی، هنری، فرهنگی و ورزشی. سیاست نظام مقدس بر آن بوده است تا زمینة بهره‌گیری از آن مواهب را برای مردم و نیروهای استان فراهم آورد و در این راه کارِ بسیارشده و توفیقات بسیاری نیز نصیب شده است.

 

اما برنامه همچنان گشوده و راه همچنان باز است. شخصیتی دردآشنا چونان عبادی‌زاده در این فرصت جدید می‌تواند شتاب طیِّ این مسیر ناهموار را بیشتر و مسیر را هموارتر سازد تا مردم استان با بهره‌گیری درست از ثروت خداداد و غنای طبیعی بر هرگونه فقر و بیکاری فائق آمده و راه اعتلا را پرشتاب‌تر از گذشته طی کنند.

 

نهم، نکتة فرجامین آنکه جناب عبادی‌زاده به‌عنوان نمایندة ولی فقیه به یاری دیگر نیروهای اجرایی، نظامی و فرهنگی سکان‌دار کشتی انقلاب و نظام مقدس کشور در این منطقة سوق الجیشی بوده و ضروری است که همة نیروهای حزب اللهی با محوریت ایشان به هم‌افزایی مبادرت نموده و دست در دست یکدیگر در جهادی مداوم تلاش نمایند تا کارو بار دین، انقلاب و مردم را در این سامان به‌سامان‌تر کنند. انشاء الله. والله هوالموفق للصواب و الیه المرجع و المآب.  

 

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: سازمان بهزیستی شیراز امام رضا ع دهه کرامت بیانیه گام دوم انقلاب روزنامه خراسان جنوبی نماینده ولی فقیه در هرمزگان امام جمعه بندرعباس نماینده ولی فقیه در هرمزگان امام جمعه بندرعباس انتخاب انتصاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۵۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب سهمیه المپیک پاریس توسط ورزشکاران زنجانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ بانوان ورزشکار زنجانی، برای اولین بار جواز حضور در المپیک پاریس را در قایق دو نفره کسب کردند.

مسابقات انتخابی المپیک آسیا و اقیانوسیه روئینگ در چونگجو کره جنوبی در حال برگزاری است که مهسا جاور و زینب نوروزی در روئینگ دو نفره سبک وزن بانوان در فینال دوم شدند و با کسب مدال نقره برای اولین بار جواز حضور در المپیک پاریس را در قایق دو نفره کسب کردند.

تیم قایقرانی روئینگ ایران با ۳ ورزشکار در بخش بانوان و یک ورزشکار در بخش آقایان در مسابقات انتخابی المپیک آسیا و اقیانوسیه روئینگ حضور دارد که مهسا جاور و زینب نوروزی دو نماینده زنجانی در روئینگ دونفره سبک‌وزن بانوان در فینال، در رقابت با حریفانی از تایلند، ویتنام، ژاپن، ازبکستان و اندونزی با زمان ۷:۰۴.۷۸ دقیقه به عنوان قایق دوم از خط عبور کردند و با کسب مدال نقره برای اولین بار جواز حضور در المپیک پاریس را در قایق دونفره کسب کردند.

کار نمایندگان روئینگ ایران در مسابقات انتخابی المپیک آسیا و اقیانوسیه به کسب دو سهمیه به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • ارومیه میزبان مسابقه انتخابی طلا و جواهر سازی
  • ترکیب الهلال به امید کسب پنجمین ستاره آسیایی
  • تکلیف غایبان کاراته چه می شود/ چرا کتیرایی نادیده گرفته شد؟
  • پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا
  • حضور سه دوچرخه سوار استان در اردوی تیم ملی
  • در جهت آگاه سازی و تبلیغات باید به شیوه درست عمل کنیم
  • حضور ۴ ووشوکار مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی
  • کسب سهمیه المپیک پاریس توسط ورزشکاران زنجانی
  • با توجه به شعار سال مقام معظم رهبری باید در تقویت بیشتر بخش خصوصی کوشا باشیم
  • رئیسی: پیشرفت‌های نیروهای مسلح تحت مدیریت عالی رهبر انقلاب موجب ایجاد امنیت، اقتدار و امید برای مردم و کشور شده است