Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری رویترز، در پی مطرح شدن این ادعا از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ، شاخص نفت خام برنت با ۲.۱ درصد افزایش به ۶۳ دلار و ۲۱ سنت رسید.

** ظریف: اطلاعی درباره از دست داده پهپاد نداریم

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران  در گفت و گو با نشنال اینترست درباره ادعای آمریکایی ها مبنی بر هدف قراردادن یک پهپاد آمریکایی در تنگه هرمز افزود: در تماسی که با تهران داشتم، ما هیچ اطلاعی درباره از دست دادن پهپاد نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تا این زمان نمی دانیم چه اتفاقی افتاده است. رئیس جمهوری آمریکا می گوید که آنها این پهپاد را هدف قرار داده اند. نمی دانیم این پهپاد چه کسی است، ما اطلاعاتی نداریم.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: اشتباه نکنید، واقعیت این است که آمریکا حضور خود را در خلیج فارس افزایش داده است و این به امنیت یا ثبات منطقه کمک نمی کند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۵۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: ترامپ از نظر ذهنی کفایت ریاست جمهوری ندارد

جو بایدن در یک مهمانی سنتی شام در واشنگتن، در اظهاراتی ترامپ را نامزدی بسیار سالخورده دانست که از نظر ذهنی کفایت ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا در یک مهمانی سنتی شام در واشنگتن در مقابل حدود 650 میهمان، در اظهاراتی ترامپ را نامزدی بسیار سالخورده دانست که از نظر ذهنی کفایت ندارد.

وی در این سخنرانی تصریح کرد یک نامزد بسیار سالخورده است و از نظر ذهنی برای ریاست جمهوری کفایت ندارد اما نامزد دیگر من هستم.

این در حالی است که جو بایدن 81 ساله اخیرا حد نصاب لازم برای نامزدی دموکرات ها به منظور شرکت در رقابت های انتخاباتی 2024 را بدست آورده و باید در انتخابات ماه نوامبر با دونالد ترامپ 77 ساله رقابت کند. همچنین نگرانی های بسیار زیادی در مورد سن بالای جو بایدن برای تصدی دوباره سمت ریاست جمهوری وجود دارد.

بایدن در حالی این اظهارات خنده دار را بیان کرد که در این مهمانی شمار زیادی از سیاستمداران، افراد بانفوذ و روزنامه نگاران از جمله جف بیزوس مالک نشریه واشنگتن پست و موسس آمازون، مدیر عامل تیک تاک و لئو وردکار نخست وزیر ایرلند حضور داشتند. فرماندار میشیگان و فرماندار ایالت یوتا نیز به ترتیب به عنوان نامزد دموکرات ها و نامزد جمهوری خواهان در این مراسم شرکت کردند.

رئیس جمهور بر اهمیت مطبوعات و رسانه ها تاکید و در مخالفتی آشکار با اظهارات ترامپ درباره رسانه ها اظهار کرد رسانه ها دشمن مردم نیستند.

وی همچنین درباره جنگ در اوکراین با کاجا کالاس نخست وزیر استونی که در این میهمانی حضور داشت، دیدار و اظهار کرد ما و مردم اوکراین اکنون نباید در مقابل روسیه سرتعظیم فرود بیاوریم و من نیز تعظیم نخواهم کرد.

این در حالی است که دونالد ترامپ روز گذشته تهدید کرد که در صورت شکست در انتخابات، خون به‌پا خواهد کرد.

ترامپ طی سخنرانی تبلیغاتی خود در جمع طرفداران خود گفت که اگر در انتخابات مذکور پیروز نشود حمام خون به‌راه خواهد افتاد و مطمئن نیست که دیگر انتخابات دیگری در ایالات متحده برگزار شود.

در همین حال چندی قبل «کوین او کونور»، پزشک کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از صلاحیت روان‌شناختی لازم برای ادامه وظایف خود در این سمت برخوردار است.

این ارزیابی در شرایطی مطرح شده که بایدن 81 ساله به دلیل نشان دادن نشانه‌های اولیه بیماری «دمانس» با انتقادهایی درباره نداشتن توانمندی‌های ذهنی لازم برای انجام وظایفش روبرو بوده است.

او کونور یک روز بعد از معاینه بایدن در مرکز پزشکی والتر رید در بیانیه‌ای مدعی شده او «تمامی مسئولیت‌های خود را بدون هیچ استثنا و تحفظ» انجام می‌دهد.

این پزشک کاخ سفید بایدن را به عنوان «یک مرد 81 ساله قوی، فعال و سالم» توصیف کرده است. او با وجود این تصریح کرده که ملاحظات پزشکی درباره بایدن ابتلای او به «آپنه انسدادی خواب» (نوعی اختلال خواب) و «فیبریلاسیون دهلیزی با پاسخ بطنی نرمال» است.

عارضه‌های دیگری که در گزارش پزشک کاخ سفید از وضعیت سلامت جسمی بایدن آمده رفلکس مزمن اسید معده، حساسیت‌های فصلی، آرتروز ستون فقرات و چربی خون را شامل می‌شود.

چند وقت پیش بازرس ویژه‌ای که در ماه‌های گذشته مشغول رسیدگی به پرونده پیدا شدن اسناد محرمانه در خانه و دفتر شخصی «جو بایدن» بوده در گزارش خود به حافظه ضعیف او اشاره کرده و نوشته بود بایدن در مصاحبه‌ای که پاییز گذشته با دادستان‌ها داشته قادر به یادآوری اتفاقات نبوده است.

او همچنین نوشته چنانچه بایدن محاکمه می‌شد «احتمالاً در برابر هیئت منصفه دادگاه هم خودش را همان کسی نشان خواهد داد که ما در مصاحبه‌ها دیدیم؛ یعنی مردی سالخورده و خوش‌نیت با حافظه ضعیف.»

او نوشته بعد از خروج بایدن از قدرت دشوار می‌توان هیئت منصفه دادگاه را متقاعد کرد «رئیس‌جمهور سابقی که سنش از 80 سال گذشته مرتکب جرمی شده که ارتکاب آن نیازمند داشتن [سطحی از] وضعیت روانی برای انجام اقدامات ارادی بوده است.»

چند روز پیش جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. براساس تازه ترین نظرسنجی های رویترز/ ایپسوس در ماه فوریه، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا با 37 درصد محبوبیت از جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا با 34 درصد محبوبیت پیشی گرفته و رقابت بین این دو شانه به شانه پیش می رود.

انتهای پیام/    

 

دیگر خبرها

  • عکسی از کفش مرموز بایدن برای جلوگیری از زمین خوردن!
  • کفش‌های مرموز بایدن برای جلوگیری از سکندری خوردن
  • اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید برود؟
  • اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟
  • بایدن: دو ناتوان ذهنی کاندیدای ریاست جمهوری‌اند، یکی ترامپ است و دیگری خودم
  • بایدن: ترامپ از نظر ذهنی کفایت ریاست جمهوری ندارد
  • فیلم| ترامپ هشدار داد: پیروز نشوم، حمام خون به راه خواهد افتاد
  • بایدن سلامت روانی ترامپ را زیر سوال برد
  • ترامپ: پیروز نشوم، حمام خون به راه خواهد افتاد
  • مایک پنس: از ترامپ حمایت نمی کنم