Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@16:32:52 GMT

همدان نیاز به صرفه جویی در برق دارد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۵۹۰۰

همدان نیاز به صرفه جویی در برق دارد

همدان-مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه بیشترین مشارکت در طرح‌های تشویقی مدیریت مصرف برق را مشمولین طرح‌های کشاورزی دارند، گفت: تاکنون ۶۷ درصد مشمولین در این طرح شرکت کرده‌اند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، لیدا یوسفی با بیان اینکه نیازمند صرفه جویی در مصرف برق هستیم، اظهار کرد: در روزهایی که دما بالا رفته و هوا گرم می‌شود از حداکثر ظرفیت خود برای صرفه‌جویی و کاهش مصرف استفاده می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اگر شاهد کاهش مصرف برق در یک روز باشیم نباید آن را اصل بدانیم و تذکر به شهروندان در خصوص صرفه جویی را نادیده بگیریم، گفت: شهروندان باید کمک حال مجموعه صنعت برق باشند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه مشترکان باید در ساعات اوج مصرف مراعات بیشتری در استفاده از وسایل برقی داشته باشند، گفت: ساعت اوج مصرف روز ۱۲ تا ۱۶ و ساعت اوج مصرف شب ۲۰ تا ۲۴ است که درخواست شده در این ساعات از وسایل پرمصرف برقی استفاده نشود.

وی با بیان اینکه استفاده از اتو، جاروبرقی، ماشین لباسشویی و سشوار و مواردی از این قبیل را می توان در ساعات اولیه روز انجام داد، گفت: مشترکین در ساعت های اوج مصرف نیز وسایل سرمایشی را مدیریت کنند و حتی‌المقدور از کولر گازی استفاده نکنند و کولرآبی را روی دور کند قرار دهند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه این کشاورزان باید در ۴ ساعت اوج بار موتور چاه کشاورزی خود را به مدت ۳۱ روز خاموش کنند، عنوان کرد: اگر کشاورزان در دوره زمانی مشخص شده موتور چاه خود را مطابق تفاهمنامه امضا شده در ساعات اوج بار روز یا شب خاموش کنند، بهای صورتحساب برق مصرفی آنها بخشوده خواهد شد و علاوه برآن متناسب با میزان کاهش مصرف از پاداش نیز برخوردار می شوند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مصرف برق مدیریت مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۵۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار‌های تخصصی برای مدیریت وزن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مرضیه عربان با تاکید بر قرار دادن ورزش در برنامه زندگی گفت: فعالیتی که به وسیله یک فرد چاق انجام می‌شود نسبت به فرد لاغر، منجر به سوزانده شدن کالری بیشتری می‌شود بنابراین طبیعی است که افراد چاق زودتر خسته شوند پس توصیه می‌شود این خستگی را به فال نیک بگیرند و به ورزش خود ادامه دهند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: همچنین این افراد می‌توانند ورزش را در فاصله‌های معین انجام دهند. علاوه بر این می‌توانند به کارشناس یا متخصص تغذیه مراجعه کنند و از آنها کمک بگیرند.

عربان بیان کرد: به برنامه کاهش وزن باید به عنوان راهی برای زندگی کردن و مسیر زندگی سالم نگاه شود نه یک رژیم غذایی یا فعالیت تنبیهی. باید جسور باشیم و تنوع در وعده‌های غذایی افزایش یابد تا از انواع مواد غذایی مصرف شود و ذائقه نیز به مصرف مواد سالم که قبلا برای ما خوشمزه نبود، عادت کند.

این متخصص آموزش بهداشت و ارتقای سلامت گفت: صبحانه باید به عنوان یک وعده اصلی غذایی در هر روز مدنظر قرار بگیرد. مصرف شیرینی و شکلات به عنوان میان وعده حذف یا محدود شود. مصرف غذا‌های چرب و پرانرژی مانند چیپس، بستنی و انواع سس‌ها را محدود یا حذف کرد و از مصرف کیک‌های خامه‌ای، خامه و سرشیر خودداری شود.

وی افزود: همچنین توصیه می‌شود ماست‌های کم‌نمک و کم‌چرب و آب‌میوه‌های طبیعی به جای نوشابه‌های شیرین در رژیم غذایی گنجانده شود. بهتر است از میوه به جای آب‌میوه مصرف و سبزی‌های تازه نیز به سفره غذایی اضافه شود. توصیه می‌شود به جای مصرف تنقلات از مغز‌ها استفاده شود و این موضوعات را به سایر اعضای خانواده برای بهبود عادت غذایی آموزش دهد.

دیگر خبرها

  • راهکار‌های تخصصی برای مدیریت وزن
  • شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند
  • صرفه‌جویی ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در پارسال
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد تومانی حوزه آرد و نان در لرستان
  • ۴۳۰۰ مگاوات صرفه جوی برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی
  • ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در استان کرمانشاه صرفه‌جویی شد
  • پرشدگی سد‌های کشور به ۶۱ درصد رسید/ لزوم مدیریت مصرف در ماه‌های پیش‌رو
  • میرحسینی: نیاز تیم ملی والیبال،‌ مدیریت بازیکنان است
  • ضرورت مدیریت تقاضا و اصلاح الگوی مصرف آب آشامیدنی