Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@16:23:27 GMT

تلطیف هوای شهر مشهد با شست و شوی درختان

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۵۹۸۷

تلطیف هوای شهر مشهد با شست و شوی درختان

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد از برنامه‎ریزی‌‎ها و اجرای عملیات مه پاشی و شست‎و‎شوی درختان حساس به گرما سطح فضای سبز شهر مشهد طی تابستان سال جاری خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین مهدی یعقوبی افزود: برابر برنامه‏ ریزی ‏های انجام شده به جهت انجام عملیات مه پاشی و شست‎وشوی درختان حساس فضای سبز سطح شهر مشهد، از ابتدای تیرماه سال جاری با اولویت محورهای مهم و درختان حساس به گرما نسبت به اجرای عملیات مذکور به صورت شبانه (از ساعت ۲۲ الی ۵ بامداد) اجرائی شده و تاکنون اکثر محورهای اصلی سطح شهر مه پاشی و شست‎وشو گردیده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 
وی ادامه داد: در این راستا با به‌کارگیری دو دستگاه مه‏پاش سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد و همچنین فعال کردن ۲ اکیپ با تعداد ۲ دستگاه تانکر فشار قوی با هماهنگی اداره جنگلداری سازمان پارک‏ها و فضای سبز و فعال کردن تعداد ۶۰ تانکر آبیاری پمپ‏دار توسط پیمانکاران نگهداری فضای سبز مناطق ۱۳ گانه نسبت به انجام عملیات شست‎وشو و مه‌‏پاشی درختان سطح شهر تا پایان فصل گرما اقدام خواهد شد.
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: شهرداری مشهد همه ساله با افزایش دما و با مشاهده علائم تنش حرارتی در درختان، به جهت جلوگیری از شدت تنش حرارتی و شادابی درختان نسبت به انجام عملیات شست‏وشو و مه‌‏پاشی درختان سطح شهر اقدام می‏کند که به لحاظ شرایط فیزیولوژیکی کمک به‎سزایی در شادابی درختان و زیباسازی فضای سبز سطح شهر می‏کند.
گفتنی است؛ در این راستا اقداماتی همچون رفع نواقص باغچه و آبخور درختان خصوصا در باغچه‏های حاشیه معابر، افزایش تعداد تکرار آبیاری خصوصا جهت درختان حساس مانند چنار، صنور، بید، اقاقیا و .... انجام شده است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: درخت شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۵۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

️جابجایی درختان طرح تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس - نسیم شمال - اقبالیه

صالحی مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین گفت: با توجه به آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث تقاطع غیر همسطح دفاع مقدس-نسیم شمال- اقبالیه و لزوم جا به جایی درختان واقع در مسیر اجرای این پروژه، با اخذ مجوز از کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز، عملیات انتقال این درختان آغاز شد. 

صالحی افزود: مرحله اول جابجایی و انتقال این درختان که مانع اجرای پروژه عمرانی می‌باشد، هم اینک در دستور کار قرار دارد، ضمن اینکه تاکنون تعدادی از درختچه‌های میدان دفاع مقدس نیز به گلخانه سازمان منتقل شده است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین یادآور شد: در اجرای تمام پروژه‌های توسعه شهری، چنانچه درختانی در مسیر اجرای پروژه قرار داشته باشد، به هیچ وجه قطع و نابود نمی‌شود، بلکه با رعایت کامل مسائل فنی و ایمنی به گلخانه سازمان منتقل و در اجرای پروژه‌های توسعه فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: در اجرای مرحله اول این عملیات حساس و مهم، ۲۵ اصله درخت در دست جابجایی و انتقال قرار دارد و کار جابجایی سایر درختان منتهی به میدان دفاع مقدس (دوراهی همدان) به قوت خود ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند
  • ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان غربی علیه بیماری زنگ زرد غلات سم پاشی شد
  • آیا خشکاندن و آب ندادن به درختان جرم است؟
  • جرایم قطع درختان در اراک افزایش یافت
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • ️جابجایی درختان طرح تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس - نسیم شمال - اقبالیه
  • مراقب برق گرفتگی در هوای بارانی باشید
  • شهرهایی که درختان را اولویت قرار دادند
  • درختان محور قزوین به اقبالیه جابه جا می‌شوند
  • انجام عملیات سم‌پاشی درختان در منطقه ۵ اصفهان