Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا از دستیابی به یک توافق با جنبش انصارلله برای از سرگیری توزیع کمک‌های غذایی در یمن خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، دیوید بیزلی، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا (WFP) اعلام کرد که این سازمان به توافقی با جنبش انصارالله برای از سرگیری توزیع کمک‌های غذایی در مناطق تحت کنترل آنها در یمن دست یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در نشست شورای امنیت افزود: به محض امضای این توافق، امکان توزیع سریع غذا در صنعا فراهم خواهد شد.

بیزلی در ادامه گفت: می‌توانم بگویم که پیشرفت بزرگی کردیم. حدود ۳۰ میلیوم فرد در یمن زندگی می‌کنند که بیش از یک سوم آنها از وضعیت ناامنی غذایی رنج می‌برند.

هیئت ملی مدیریت و هماهنگی امور انسانی در یمن پیشتر ضمن متهم کردن برنامه‌ جهانی غذا به فساد و سوء استفاده از درد و رنج ملت یمن، اعلام کرده بود که هدف از روند انگشت‌نگاری که برنامه‌ جهانی غذا اخیرا اعمال کرده، اطلاعاتی است. 

به دنبال این اتهام برنامه جهانی غذا اعلام کرد که توزیع کمک‌های انسان‌دوستانه را به صورت موقت در پایتخت یمن متوقف کرده است.

از سوی دیگر، مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن در جریان سخنرانی در شورای امنیت نسبت به اوضاع انسانی بحرانی یمن هشدار داد و گفت: اوضاع انسانی یمن روز به روز بدتر می‌شود و آتش بس در حدیده این اجازه را به ما می‌دهد تا بر روی روند سیاسی پیش از پایان تابستان تمرکز کنیم.

وی افزود: همه بر ضرورت دستیابی به یک راه حل سیاسی و اجرای توافقنامه استکهلم تأکید دارند. طبق قطعنامه‌های شورای امنیت صلح باید به یمن باز گردد و حدیده درگاه اصلی و محوری صلح در این کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۶۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بازرسی‌های بهداشتی در آستانه نوروز/ کشف مواد غذایی فاسد

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر جندقی گفت: بازرسان بهداشت محیط از آغاز برنامه سلامت نوروزی ۱۴۰۳ در بازه زمانی ۱۵ لغایت ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ به صورت فعال وضعیت بهداشتی مراکز اقامتی، مراکز و اماکن بین راهی، پایانه‌های مسافربری، مراکز تهیه و توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی را بررسی و نظارت کردند.

وی با اعلام اینکه ۵۵۷ هزار و ۴۷۸ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته کشف و از چرخه مصرف خارج شد، افزود: در این مدت به طور متوسط ۲۱۵۵ بازرس در روز در قالب ۱۱۳۰ اکیپ بازرسی و نظارتی بر وضعیت بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی مراکز اقامتی، مراکز و اماکن بین راهی، پایانه‌های مسافربری، مراکز تهیه و توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی نظارت داشتند.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ادامه داد: در این مدت ۳۹۱ هزار و ۶۴ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۱۴۱ هزار و ۷۴۱ مورد بازرسی از اماکن عمومی صورت گرفته که ۷۳۲۱ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت استاندارد و موازین بهداشتی به مراجع قضائی معرفی و ۱۷۵۷ واحد نیز تعطیل شدند.

جندقی گفت: با تجهیز بازرسان بهداشت محیط به وسایل پرتابل بررسی بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی، تعداد ۴۲۰ هزار و ۴۲ مورد سنجش صورت گرفت و تعداد ۶۳۶۱ مورد نمونه برداری از مواد غذایی مشکوک انجام شد.

طرح سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت که از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده است، تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6057332 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • بازرسی بهداشتی بیش از ۱۶ هزار مرکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی در خوزستان
  • جلوگیری از فعالیت ۹۶ واحد متخلف بهداشتی در اصفهان
  • انجام بیش از ۳ هزار بازرسی بهداشتی از مراکز و اماکن غرب اهواز
  • توافق ایران و چین برای همکاری‌های محیط زیستی
  • انجام بازرسی‌های بهداشتی در آستانه نوروز/ کشف مواد غذایی فاسد
  • بیش از ۵۳۲ هزار بازرسی از اماکن در طرح سلامت نوروزی
  • بهداشت جهانی از اسرائیل خواست از حمله به رفح خودداری کند/20 حمله به دریافت کنندگان کمک های غذایی
  • نشست مشترک روسای کل گمرکات ایران و ترکیه برگزار شد
  • کمک ۴ میلیاردی خیران به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • توزیع ۳ هزار بسته غذایی به نیازمندان در ۵ روز