Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل اتوبوسرانی مشهد گفت: ۳۰۰ دستگاه اتوبوس دیزلی و گازسوز در مشهد بازسازی و به‌کارگیری می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین مهدی حسینی‌پویا  اظهار داشت: برابر برنامه عملیاتی مصوب شهرداری و مجوزهای اخذ شده مقرر شد تعداد ۳۰۰ دستگاه اتوبوس شامل ۱۷۰ دستگاه بنز ۴۵۷ دیزلی و ۱۳۰ دستگاه‌ مان گازی در مراکز فنی سازمان و بخش خصوصی بازسازی شود و امیدواریم تا پایان شهریور امسال این پروژه سنگین به بهره‌برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد بیان کرد: این امر شامل تعویض تمام ورق‌های بدنه، کف، سقف، پروفیل‌های سازه اتوبوس و غیره  است و در نهایت قطعات مجدد مونتاژ می‌شوند همچنین موتور و قوای محرکه نیز با وضعیت استاندارد اولیه به روزرسانی خواهد شد.

حسینی پویا گفت: اعتبار مخازن CNG اغلب اتوبوس‌های در حال بازسازی که برای به‌کارگیری در خطوط در نظر گرفته شده، تا سال ۲۰۲۲ است و برای برخی از مخازنی که اعتبار آن‌ها منقضی شده باشد برابر قوانین و مقررات اقدام می‌شود.

مدیرعامل اتوبوسرانی مشهد بیان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته به بهانه بالا بودن هزینه تعمیر و نگهداری اتوبوس‌های گازی، تعداد ۱۳۰ دستگاه اتوبوس گازسوز قبل از رسیدن به سن فرسودگی از چرخه ناوگان خارج و متوقف شده که هفت دستگاه آن به موتور دیزل تبدیل وضعیت شده است.حسینی پویا تصریح کرد: با توجه به عمر فرسودگی اتوبوس‌های گازسوز -که ۱۲ سال برابر دستورالعمل هیئت وزیران است- این اتوبوس‌ها هم اکنون نیز فرسوده محسوب نمی‌شوند و قابلیت ادامه فعالیت آن‌ها وجود دارد.وی خاطرنشان کرد: پس از انجام محاسبات فنی و مشاوره با شرکت‌های خودروساز، استادان دانشگاهی و متخصصان بخش صنعت، اقدام به طراحی و نصب سیستم سرمایشی روی یک دستگاه اتوبوس گازی به صورت آزمایشی کرده‌ایم که از ماه گذشته در خطوط اتوبوسرانی به‌کارگیری شده و با توجه به نتایج حاصل شده، نصب کولر روی کلیه اتوبوس‌های گازی فوق امکان‌پذیر است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اتوبوسرانی مشهد اتوبوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۶۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ای برای تغییر طرح ترافیک در پایتخت نداریم

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، مهدی چمران امروز پیش از‌ آغاز دویست و بیست و سومین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد‌: در جلسه امروز در ابتدا آقای امانی؛ عضو شورای شهر تهران گزارشی را از محله مجیدیه جنوبی در منطقه 8 ارائه خواهد کرد و در ادامه انتخاب قائم‌مقامان ذیحساب شهرداری تهران در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در ادامه جلسه نیز با توجه به اینکه هنوز اساسنامه دو سازمان از جمله بهشت زهرا(س) و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به تصویب نرسیده است، این دو موضوع در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار خواهد گرفت و چنانچه زمان اجازه بدهد به بررسی پرونده باغات خواهیم پرداخت.

رئیس شورای شهر تهران در واکنش به این موضوع که آیا مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از مترو تهران و حومه استعفا داده است، تصریح کرد: در این خصوص خبری ندارم، البته مدیرعامل مترو متن مصاحبه اخیر خود را با یکی از رسانه‌ها برای بنده ارسال و گفته بود که صحبت‌های بنده (مدیرعامل) عوض شده بود که ان‌شاءالله همینطور باشد!

چمران در ارتباط با احداث تراموا گفت: در این ارتباط در سال 1403 بودجه‌ای برای مطالعه این مد از حمل و نقل برای شهرداری تهران پیش‌بینی شده است البته قرار نیست تراموا به صورت ریلی در پایتخت احداث شود و شبیه اتوبوس‌های 3 کابین خواهد بود.

وی همچنین درباره اظهارنظر شهردار تهران مبنی بر اینکه سال آینده، سال بهار حمل و نقل خواهد بود و ترافیک کاهش می‌یابد، افزود: امیدواریم که همه موارد دست به دست هم بدهد تا این مسئله محقق شود، البته در این ارتباط نیاز به همکاری و همراهی مردم است و ان‌شاءالله با تامین واگن‌ها و اتوبوس‌های جدید شرایطی فراهم شود که مردم کمتر از خودروهای شخصی استفاده کنند و این مسئله می‌تواند باعث کاهش بار ترافیک در پایتخت شود.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سؤال که آیا طرح ترافیک در سال آینده تغییر می‌کند، گفت: تا این لحظه هنوز طرح جدیدی به شورا ارسال نشده و هنوز مشخص نیست.

چمران همچنین در ارتباط با ساخت و تولید اتوبوس توسط کارخانجات داخلی گفت: در این ارتباط نیز قراردادهایی بسته شده و با توجه به شرایط اتوبوس‌سازها قرار بود ماهیانه 50 دستگاه اتوبوس تحویل داده شود که این تعداد در برخی از ماه‌ها تحویل داده نمی‌شود، البته ما مطلع هستیم که آنها نیز مشکلات خود را در فرآیند ساخت اتوبوس دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اهدای وسایل سرمایشی و گرمایشی به نیازمندان حمیدیه
  • رسیدگی ️به ۱۵۸ پرونده تخلف در کمیته انضباطی اتوبوسرانی قزوین
  • سرویس‌دهی به آرامستان باغ رضوان با ۲۰ دستگاه اتوبوس
  • افتتاح همزمان پروژه‌های بهسازی، بازسازی و توسعه گروه هتل‌های پارسیان | بهسازی و بازسازی ۷۰۰ اتاق گروه هتل‌های پارسیان
  • ۵۵ خط اتوبوسرانی در غرب تهران جان دوباره گرفت
  • فعالیت اتوبوس‌های BRT تبریز از سر گرفته شد
  • خدمات رسانی اتوبوس‌های بخش خصوصی در مسیر بی.آر.تی تبریز
  • افزایش ساعت خدمت رسانی ناوگان اتوبوسرانی مشهد در روز ۲۹ اسفند و اول فروردین
  • کولر‌های گازی تا ۹ برابر کولر‌های آبی مصرف انرژی دارند
  • برنامه‌ای برای تغییر طرح ترافیک در پایتخت نداریم