Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-19@09:57:22 GMT

طلا از مرز ۱۴۵۰ دلار عبور کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۶۰۷۶

ساعت24- قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر اظهارات یک مقام ارشد بانک مرکزی آمریکا درباره کاهش نرخ‌های بهره و تنش‌ها در خاورمیانه، افزایش یافت و برای نخستین بار از ماه مه سال ۲۰۱۳ از مرز ۱۴۵۰ دلار عبور کرد.

 هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور به ۱۴۵۲ دلار و ۶۰ سنت صعود کرد که بالاترین قیمت از دوم مه سال ۲۰۱۳ بود و اندکی بعد، ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد کاهش یافت و به ۱۴۴۲ دلار و ۵۶ سنت رسید. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود دو درصد رشد کرده که دومین رشد هفتگی متوالی خواهد بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۱.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۴۴۴ دلار و ۱۰ سنت رسید.

بر اساس گزارش رویترز، جان ویلیامز، رئیس بانک فدرال نیویورک روز گذشته اظهار کرد سیاست‌گذاران باید به تدابیر محرک مالی بیافزایند و نمی‌توان صبر کرد تا فاجعه اقتصادی کاملاً عیان شود. اظهارات وی انتظارات برای کاهش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا را تقویت کرد.

این اظهارات باعث شد شاخص دلار آمریکا به پایین‌ترین حد در دو هفته گذشته سقوط کند و طلا برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر شود.

موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز پنج شنبه ۱.۴۲ درصد رشد کرد و به ۸۱۴.۶۲ تن رسید.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری اکنون که از مقاومت در سطح ۱۴۳۹ دلار عبور کرده ممکن است تا مرز ۱۴۶۱ دلار پیشروی کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، ۱۶ دلار و ۴۲ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۸۵۳ دلار و ۷۰ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۵۲۴ دلار و ۳۰ سنت رسید.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۶۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تب و تاب عید در بازار سکه

درحالی‌که فضای بازار ارز و سکه به حالت نیمه‌تعطیل درآمده قیمت طلا و سکه در بازار امروز صعودی شد. گواه این اتفاق نرخ‌های ثبت شده روی سایت اتحادیه طلا و جواهر است.

به گزارش اقتصادنیوز، در حالی که کمتر از سه روز به پایان سال ۱۴۰۲ باقی‌مانده بازار ارز و سکه به حالت نیمه‌تعطیل درآمده و برخی از معامله‌گران مدعی هستند که فشار تقاضا و کمبود عرضه پیش از نوروز در بازار مشهود است.

به‌عبارت‌دیگر بازار ارز و سکه بعد از تسویه قیمت دلار هرات در روز پنجشنبه هفته گذشته، دست اتاق‌هایی افتاده که بعد از تسویه در حال فعالیت هستند. البته بیشتر اتاق‌ها هم بعد از تسویه، دیگر فعالیت ندارند و عمق معاملات تا حدودی کم شده است. به عبارتی، تعداد بازیگرهای بازار کاهش پیدا کرده است. برای همین در بازار گوشزد می‌شد در این شرایط احتمال اینکه بازار دست نوسان‌گیری بیفتد و شانتاژ شود زیاد است.

در همین فضای نیمه‌تعطیل بازار سکه، شاهد نوسان شارپی قیمت سکه امامی هستیم؛ موضوعی که نرخ‌های سایت اتحادیه طلا و جواهر مهر تاییدی بر آن است. طبق اعلام سایت مذکور این فلز زردرنگ داخلی نه‌تنها وارد کانال ۳۸ میلیون تومان شد؛ بلکه در زمان تدوین این گزارش در محدوده ۳۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

در کنار بازار سکه امروز قیمت طلا ۱۸ عیار هم مانند سکه نوسان صعودی را تجربه کرد. هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز در مقایسه با روز قبل ۵۴ هزار و ۳۰۰ تومان گران شد و در حول‌وحوش ۳ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد که نسبت به‌روز قبل، افزایش ۱.۷ درصدی داشته است.

​فارغ از بازار طلا و سکه، در معاملات امروز (یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری قبل به نرخ ۴۳ هزار و ۳۶۹ تومان و حواله دلار نیز به نرخ ۴۰ هزار و ۴۵۶ تومان معامله می‌شود. قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۷ هزار و ۲۴۴ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۴ هزار و ۷۱ تومان رسیده است. از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با ثبات نسبت به روز کاری گذشته، ۱۱ هزار و ۸۰۹ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۱۶ تومان است.

در کنار مرکز مبادله، امروز در صرافی ملی قیمت خرید دلار آمریکا ۴۲ هزار ۹۳۵ تومان و قیمت فروش دلار آمریکا ۴۳ هزار و ۳۶۹ تومان اعلام شد. از سوی دیگر قیمت خرید یورو ۴۶ هزار و ۷۷۱ تومان و قیمت فروش یورو ۴۷ هزار و ۲۴۴ تومان بود. 

tags # قیمت سکه ، قیمت طلا سایر اخبار توصیه عجیب دانشمندان؛ به این دلیل مهم گوشت مار پیتون بخورید! از حمام در خون دختران باکره تا خوردن خون کودک؛ آیا انسان راه غلبه بر مرگ را پیدا می‌کند؟ (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! تجربه نزدیک به مرگ چیست و چه حسی دارد؟

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام ناوگان حمل و نقل مسافر بین‌شهری ون با تحویل فوری
  • قیمت جهانی طلا در بازار امروز ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
  • طلا سقوط کرد/ قیمت جدید طلا ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
  • فوری | پرسپولیس واگذار شد | این باشگاه با چه قیمتی منتقل شد؟ + جزئیات واگذاری
  • فوری | پرسپولیس واگذار شد | این باشگاه با چه قیمتی و به کجا منتقل شد؟ + جزئیات واگذاری
  • تب و تاب عید در بازار سکه
  • صادرات استان البرز از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات استان البرز از یک میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات البرز از یک میلیارد دلار عبور کرد
  • باد بیت‌کوین خوابید؟