Web Analytics Made Easy - Statcounter

نقی مسکینی روز جمعه در بازدید از مناطق گردشگری این شهرستان در گفت و گو با ایرنا افزود: جذب گردشگر به عنوان راهکاری اقتصادی و زمینه سازی برای حضور گردشگران و حمایت از سرمایه‌گذاری در این بخش، باید در اولویت دستگاه‌های اجرایی و خدماترسان باشد.
وی ادامه داد: اجرای طرح‌های مناسب و متناسب با توسعه گردشگری از جمله طرح‌های عمرانی و فرهنگی می‌تواند در این راستا راهگشا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: فرهنگ‌سازی در بین آحاد جامعه از طریق برنامه‌ریزی و نیز بهره‌گیری از ابزارهای فرهنگی و رسانه‌ای یکی از راهکارهای توسعه گردشگری است.
مسکینی با انتقاد از وضعیت زیرساخت‌های گردشگری در ورودی و خروجی شهر مراغه افزود: وضعیت نامناسب آسفالت در این مناطق و وجود ترافیک شهری و مواجهه گردشگر با مناظر این چنینی، خوشایند نبوده و باید رفع شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراغه نیز گفت: وجود جاذبه‌های طبیعی در کنار آثار تاریخی در این شهرستان، زمینه مساعدی برای جذب گردشگر فراهم کرده است.

یعقوب طالبی با بیان اینکه پیک سفرهای تابستانی به مراغه شهریور ماه است گفت: تقارن این ماه با ایام محرم، فرصت مناسبی برای معرفی آئین‌های سنتی عزاداری حسینی است.

وی همچنین به راه اندازی تور ریلی گردشگری تبریز - مراغه افزود: برگزاری این تورها به توسعه گردشگری و معرفی ظرفیت‌های شهرستان کمک شایانی می‌کند.

وی همچنین با انتقاد از عدم فعالیت بسیاری از واحدهای صنفی مراغه در روزهای تعطیل گفت: جذب گردشگر و بهره‌گیری از ظرفیت آن برای رونق اقتصادی نیازمند فرهنگ‌سازی در بین مردم و ایجاد هماهنگی‌های لازم است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
۳۰۷۷/‌۷۴۸۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری مراغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۶۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نخستین نوروزگاه و بازارچه عشایری سمیرم

فرماندار سمیرم گفت: شهرستان سمیرم از نظر گردشگری و اقوام از ظرفیت خوبی برخوردار است و سه قوم ترک قشفایی، لر و فارس ظرفیت‌ها و شایستگی‌های شهرستان را در حوزه فرهنگ ارتقا داده‌اند.

اصغر هدایت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان ضمن تبریک ماه بهار قرآن و در پیش بودن سال جدید، اظهار کرد: امیدواریم اعمال تمام مردم ایران اسلامی و مردم شهرستان سمیرم در ماه مبارک رمضان مورد قبول حق واقع شده‌باشد و سال با خیر و برکتی پیش رو داشته باشند.

وی افزود: شهرستان سمیرم خاستگاه گردشگران مختلف از سراسر کشور است و به لحاظ زیبایی‌ها و آثار تاریخی و طبیعی که دارد فراهم کردن شرایط جدید برای ورود گردشگران به این شهرستان در آستانه سال جدید از ضروریات است.

فرماندار سمیرم تصریح کرد: این شرایط در دستور کار ستاد سفر شهرستان قرار گرفت و به همت اداره امور عشایر شهرستان، شهرداری فتح‌آباد، بخشداری وردشت، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و شرکت تعاونی پیشرفت و آبادانی بانوان عشایر فتح‌آباد اولین نوروزگاه در شهرستان سمیرم افتتاح شد.

هدایت عنوان کرد: پیش‌بینی شده سه نوروزگاه در شهرستان سمیرم افتتاح شود که امیدواریم در همین یکی دو روز افتتاح شود و محلی برای استقبال از گردشگران شهرستان سمیرم باشد.

وی اضافه کرد: شهرستان سمیرم از نظر گردشگری و اقوام از پتانسیل و ظرفیت خوبی برخوردار است و سه قوم ترک قشفایی، لر و فارس ظرفیت‌ها و شایستگی‌های شهرستان را در حوزه فرهنگ ارتقا داده‌اند.

فرماندار سمیرم تاکید کرد: امیدواریم از بهره‌مندی از این فرهنگ‌ها در ارتقا فرهنگ کشور، استان و شهرستان نقش آفرین باشیم.

هدایت تصریح کرد: تلاش کردیم در این نوروزگاه آداب و رسوم و فرهنگ عشایری شهرستان سمیرم را به نمایش بگذاریم که صنایع‌دستی، سوغات، لبنیات و محصولات بومی شهرستان را شامل می‌شود و آئین‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی را در طول ایام نوروز در بخش وردشت به نمایش خواهیم گذاشت.

کد خبر 737129

دیگر خبرها

  • افتتاح نخستین نوروزگاه و بازارچه عشایری سمیرم
  • حضور روزانه ١١ گردشگر خارجی در استان کرمان /پیگیری راه اندازی موزه منطقه‌ای جیرفت پس از ٢ دهه وقفه
  • شاخص امنیت در ارومیه بسیار بالاست 
  • زیرساخت های لازم در مناطق ساحلی گردشگر پذیر هرمزگان مهیا شود
  • برگزاری جلسه شورای زکات و صدقات شهرستان اردکان
  • مالکیت اوقاف چالش جدی ساماندهی بافت تاریخی شهر کرمان است
  • زیرساخت‌های لازم در مناطق ساحلی گردشگر پذیر مهیا شود
  • پیش‌بینی افزایش ١٥ درصدی ورود گردشگر به کردستان
  • پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی ورود گردشگر به کردستان
  • ساماندهی خانه مسافرهای فارس در دستور کار قرار می‌گیرد