Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-19@05:05:25 GMT

دمیده شدن روح جوان گرایی در شورای نگهبان

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۶۱۱۵

دمیده شدن روح جوان گرایی در شورای نگهبان

خبرگزاری آریا- کدخدایی: دمیده شدن روح جوان گرایی در این شورا اقدام مهمی در گام دوم انقلاب است که می‌تواند آثار خوبی برای جامعه علمی و حقوقی کشور در پی داشته باشد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، عباسعلی کدخدایی درباره تاثیر ورود اعضای جدید در شورای نگهبان بر فرآیند شایسته گزینی داوطلبان انتخابات با ابراز تاسف و ناامیدی از اصلاح قانون انتخابات افزود: هر چه تلاش کردیم، قانون جدید نتوانست به ما کمک کند امیدواریم اعضای جدیدی که به این شورا آمده اند وقت بیشتری بگذارند و بتوانیم در موضوع انتخابات و بررسی صلاحیت‌ها با سرعت و دقت بیشتری عمل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: البته آنجا هم مجبوریم در چارچوب قانون انتخابات عمل کنیم، فراتر از آن نمی‌توانیم کمتر از آن هم نباید عمل کنیم و از­ افراط­ و تفریط باید بپرهیزیم، زیرا هر اقدامی که انجام می‌دهیم و هر تصمیمی که اتخاذ می‌شود باید با قوانین منطبق باشد.
کدخدایی گفت: اعضای جوانی هم که به شورای نگهبان آمده اند اطمینان دارند که جز اجرای مرّ قانون در پی چیزی نیستند و امیدوارم در این روند بتوانیم با شفافیت بیشتر هم در اجرای صحیح قوانین و هم در حوزه انتخابات بهتر از گذشته پاسخگوی مردم و داوطلبان انتخابات باشیم.
قائم مقام دبیر شورای نگهبان همچنین درباره تاثیر حضور اعضای جدید این شورا بر­تعیین تکلیف اصل 115 قانون اساسی و احراز دقیق‌تر شاخص‌های مدیر و مدبر و رجل سیاسی مذهبی بودن­ اظهار داشت: الان نمی‌توانم چیزی در این باره بگویم به هر حال این اصل را بر اساس ابلاغیه رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های کلی انتخابات بررسی و در چارچوب دستور العملی، شاخص‌هایی برایش تعیین کردیم که قابلیت اجرا دارد.
وی افزود: با این حال طبعاً با حضور پنج عضو جدید در شورای نگهبان قطعاً در موضوع انتخابات با دیدگاه‌های جدیدی که دارند به پیشرفت کار و دریافت صحیح‌تر از قوانین در این حوزه کمک می‌کند.
کدخدایی همچنین درباره جوسازی دشمنان انقلاب علیه شورای نگهبان گفت: این موضوع به جایگاه نظام جمهوری اسلامی بر می‌گردد و، چون نظام ما مستقل و ظلم ستیز است که به عنوان آرمان‌های ملی در قانون اساسی ما تجلی دارد این آرمان‌ها در ساختار و ارکان اساسی نظام نیز نمود پیدا می‌کند و طبعاً با بغض استکبار جهانی مواجه می‌شویم.
وی افزود: یکی از این نهادها، شورای نگهبان است که پاسداری از جمهوریت و اسلامیت نظام را بر عهده دارد که طبق اصل 6 قانون اساسی مصداق کامل جمهوریت و مراجعه به آرای عمومی و طبق اصل چهار قانون اساسی کل قوانین و مقررات کشورمان باید مبتنی بر موازین شرع مقدس باشد که این هم مصداق اسلامیت است.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: طبعاً وقتی ادای این وظایف بر عهده نهاد و ارکان حاکمیت گذاشته می‌شود دشمن خوشحال و راضی نیست و چنان که در گزارش‌های خوب صداوسیما می‌بینیم دشمنان خارجی مدام از براندازی، تهدید و تحریم علیه کشورمان سخن می‌گویند.
کدخدایی افزود: نمونه بارز آن اقدامات ناجوانمردانه اخیر رژیم تروریستی امریکا علیه بسیاری کشور‌ها به ویژه جمهوری اسلامی ایران است که با حقوق بین الملل مغایرت دارد.
وی گفت: شورای نگهبان نیز به علت آن که به وظایف مهمش اعم از پاسداری از قانون اساسی و صیانت از حق الناس و آرمان‌های ملت عمل می‌کند با هجمه دشمنان، بدخواهان و کینه توزان مواجه است.
کدخدایی تاکید کرد: با این حال اعضای شورای نگهبان در 39 سال گذشته تاکنون نشان دادند که هیچ گاه تحت فشار این زیاده خواهی‌ها قرار نگرفتند و بدون توجه به تهدید‌ها و هجمه بدخواهان و کینه توزان راهشان را ادامه می‌دهند و با تشخیص وظایفشان به آن عمل می‌کنند.
وی ابراز امیدواری کرد: شورای نگهبان امسال در فصل انتخابات و در سال‌های آینده به همین روش به وظایفش عمل کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: روح جوان گرایی شورا نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۶۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| تایید صحت انتخابات مجلس در ۱۱ استان توسط شورای نگهبان

فیلم| تایید صحت انتخابات مجلس در ۱۱ استان توسط شورای نگهبان

دیگر خبرها

  • انتخابات در ورامین، قرچک و پیشوا در صحت کامل برگزار شد
  • تصمیم نهایی در مورد کاهش خدمت سربازی
  • کاهش مدت خدمت سربازی تایید شد + جزئیات
  • نامه جدید حسن روحانی به شورای نگهبان
  • لایحه حمایت از کولبر‌ها تایید شد
  • تصمیم در مورد کاهش خدمت سربازی نهایی شد
  • خبر فوری از کاهش مدت خدمت سربازی از زبان سخنگوی شورای نگهبان
  • خبر مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره کاهش مدت سربازی
  • واکنش شورای نگهبان به ادعای کاندیداهای مجلس درباره وقوع تخلفات انتخاباتی
  • فیلم| تایید صحت انتخابات مجلس در ۱۱ استان توسط شورای نگهبان