Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-19@06:30:14 GMT

ادعای ترامپ درباره هدف قرار دادن پهپاد ایرانی

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۶۱۴۶

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه مدعی شد که یک کشتی نظامی این کشور یک پهپاد ایرانی را در تنگه هرمز هدف قرار داده است.

ترامپ که در ابتدای مراسمی در کاخ سفید صحبت می‌کرد، گفت: «پیش از شروع سخنرانی، می‌خواهم همه را در جریان یک حادثه قرار دهم که امروز در تنگه هرمز رخ داد و «یو.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اس. اس. باکسر» که یک کشتی آبی-خاکی تهاجمی است، در آن مشارکت داشت.»

وی در ادامه مدعی شد: «باکسر علیه یک پهپاد ایرانی که تا فاصله بسیار بسیار نزدیکی جلو آمده بود، تقریبا ۱۰۰۰ یارد (۹۱۴ متر) و چندین هشدار برای کنار رفتن را نادیده گرفت و تهدیدی برای کشتی و خدمه کشتی بود، اقدام تدافعی انجام داد. این پهپاد بلافاصله نابود شد.»

رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد: «این تازه‌ترین نمونه از اقدامات تحریک‌آمیز و خصومت‌آمیز متعدد ایران علیه کشتی‌های فعال در آب‌های بین‌المللی است. ایالات متحده حق دفاع از نیروها، تأسیسات و منافع خود را برای خود محفوظ می‌داند و از همه کشورها می‌خواهد تلاش‌های ایران برای ایجاد اختلال در آزادی تردد و تجارت بین‌المللی را محکوم کنند.»

وی افزود: «من همچنین از دیگر کشورها می‌خواهم که هنگام گذر از این تنگه، از کشتی‌های خود محافظت کنند و در آینده با ما همکاری کنند... فکر کردم که باید بدانید.»

رئیس‌جمهور آمریکا ساعتی پیش هم در جمع خبرنگاران مدعی شده بود که امروز در ایران «اتفاق بزرگی» افتاده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۶۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین اخبار ورزشی ۲۶ اسفند

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مهمترین اخبار و رویداد‌های ورزشی شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ را در بسته زیر بخوانید.

  ‏تکواندو ایران با ۴ نماینده در راه المپیک؛ سلیمی مسافر پاریس شد تکواندوکار سنگین وزن تیم ملی کشورمان با برتری برابر نماینده لبنان سهمیه حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کرد.   کشتی آزاد جام قهرمانان - ترکیه ۴ نشان طلا، ۱ نقره و ۲ برنز حاصل تلاش شاگردان محمدی در روز نخست تیم منتخب کشورمان در نخستین روز پیکار‌های بین المللی کشتی آزاد جام قهرمانان به ۷ نشان رنگارنگ دست پیدا کرد.   ۲ نشان طلا و ۲ برنز آزادکاران جوان ایران در جام واردانیان رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد جام واردانیان ارمنستان از دیروز (جمعه) در شهر ایروان در حال برگزاری است.   نخستین پیروزی تیم ایران در جام ملت‌های گلبال تیم ملی گلبال ایران در سومین دیدار خود در جام ملت‌ها صاحب نخستین پیروزی شد.   سرپرست فدراسیون دوومیدانی منصوب شد کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، حسین مطیعی را به عنوان سرپرست فدراسیون دوومیدانی منصوب کرد.   تقوی رئیس فدراسیون والیبال شد سید میلاد تقوی با کسب اکثریت آرای مجمع انتخاباتی به عنوان رئیس فدراسیون والیبال انتخاب شد.   امیر صدیقی نائب رئیس کمیته کونگ فو فدراسیون جهانی ووشو شد رئیس فدراسیون ووشو به عنوان نائب رئیس کمیته کونگ فو فدراسیون جهانی ووشو انتخاب شد.   عبدالله ویسی سرمربی فولادخوزستان شد عبدالله ویسی بار دیگر هدایت تیم فولاد خوزستان را در لیگ برتر فوتبال برعهده گرفت.   تیم تنیس ایران نتیجه را به استونی واگذار کرد رقابت تیم‌های تنیس ایران و استونی در شرایطی برگزار شد که شاگردان محمدرضا توکلی این دیدار را واگذار کردند.   راهیابی سرخوش به فدراسیون حرفه‌ای‌های اسنوکر جهان امیر سرخوش حریف اوکراینی خود را ۱۰ بر ۸ شکست داد و به انجمن حرفه‌ای‌های اسنوکر جهان (WST) راه پیدا کرد.   محمدی، نماینده ایران در کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ایمان محمدی به عنوان نماینده ایران در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا انتخاب شد.    

دیگر خبرها

  • ترامپ : اگر رئیس جمهور می ماندم ایران با اسرائیل رابطه برقرار می کرد / اگر می ماندم ایران فقیر می شد
  • ادعای جنجالی ترامپ درباره ایران
  • اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید برود؟
  • اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟
  • ادعای ترامپ : اگر رییس جمهور بودم, بی تردید ایران را وارد توافق ابراهیمی می کردم
  • بیانیه‌های آمریکا و انگلیس درباره حوادث امنیتی در دریای سرخ
  • اندیشکده آمریکایی: ایران به قاتل سردار سلیمانی باج نخواهد داد
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۲۶ اسفند
  • قفل مذاکرات هسته ای ایران چطور در دوره دوم بایدن یا ترامپ باز می شود؟
  • گزارش استیمسون؛ ایران به قاتل سردار سلیمانی باج نخواهد داد | سعودی‌ها و اماراتی‌ها ممکن است به ترامپ توصیه کنند که...