Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، پنتاگون بامداد جمعه (به وقت تهران) بیانیه مختصری درباره ادعای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص سرنگونی یک فروند «پهپاد ایرانی» در تنگه هرمز صادر کرد. این بیانیه توضیحاتی درباره سرنگونی پهپاد مورد نظر، بدون اشاره به تعلق آن به ایران منتشر کرده است. 

پنتاگون در این بیانیه مدعی شده یک پهپاد بعد از ورود به «محدوده تهدیدآمیز» توسط ناو آمریکایی «یو‌اس‌اس باکسر» سرنگون شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع آمریکا ادعا کرده این حادثه حدود ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی در تنگه هرمز به وقوع پیوسته است. 

در بیانیه پنتاگون آمده است: «حدود ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی کشتی آبی-خاکی یو‌اس‌اس باکسر در حال حرکت به سمت تنگه هرمز بود. یک سامانه پرنده بدون سرنشین بال‌ثابت (UAS) به باکسر نزدیک شد و در محدوده فاصله‌ای خطرناک ثابت شد. کشتی به منظور تضمین ایمنی کشتی و خدمه آن اقدام دفاعی انجام داد.» 

در حالی که در بیانیه پنتاگون اشاره‌ای به تعلق این پهپاد به ایران نشده، دونالد ترامپ ساعتی قبل‌تر مدعی شد که یک کشتی نظامی این کشور یک پهپاد ایرانی را در تنگه هرمز هدف قرار داده است.

ترامپ که در ابتدای مراسمی در کاخ سفید صحبت می‌کرد، گفت: «پیش از شروع سخنرانی، می‌خواهم همه را در جریان یک حادثه قرار دهم که امروز در تنگه هرمز رخ داد و «یو. اس. اس. باکسر» که یک کشتی آبی-خاکی تهاجمی است، در آن مشارکت داشت.»

وی در ادامه مدعی شد: «باکسر علیه یک پهپاد ایرانی که تا فاصله بسیار بسیار نزدیکی جلو آمده بود، تقریبا ۱۰۰۰ یارد (۹۱۴ متر) و چندین هشدار برای کنار رفتن را نادیده گرفت و تهدیدی برای کشتی و خدمه کشتی بود، اقدام تدافعی انجام داد. این پهپاد بلافاصله نابود شد.»

رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد: «این تازه‌ترین نمونه از اقدامات تحریک‌آمیز و خصومت‌آمیز متعدد ایران علیه کشتی‌های فعال در آب‌های بین‌المللی است. ایالات متحده حق دفاع از نیروها، تأسیسات و منافع خود را برای خود محفوظ می‌داند و از همه کشورها می‌خواهد تلاش‌های ایران برای ایجاد اختلال در آزادی تردد و تجارت بین‌المللی را محکوم کنند.»

وی افزود: «من همچنین از دیگر کشورها می‌خواهم که هنگام گذر از این تنگه، از کشتی‌های خود محافظت کنند و در آینده با ما همکاری کنند... فکر کردم که باید بدانید.»

رئیس‌جمهور آمریکا ساعتی پیش هم در جمع خبرنگاران مدعی شده بود که امروز در ایران «اتفاق بزرگی» افتاده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۶۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس دولت پرتغال با ایران در مورد کشتی توقیف شده در تنگه هرمز

آفتاب‌‌نیوز :

 یک مقام دولت پرتغال به شبکه خبری «سی ان ان» گفته است پس از توقیف یک کشتی باری با پرچم پرتغال در روز شنبه توسط ایران، با مقامات ایرانی در تماس است.

 بر اساس این گزارش، کشتی تجاری مرتبط با رژیم صهیونیستی در حوالی تنگه هرمز توقیف شد. بنابر گفته یک منبع آگاه، دستگاه‌های اعلام موقعیت این کشتی خاموش بوده و به سوالات لازم پاسخ نداده است. این کشتی باری «ام‌اس‌سی‌آریز» نام دارد.

به گفته دولت پرتغال، این کشتی متعلق به شرکت «زادیاک» در لندن است.

فارس نوشته است که برخلاف ادعا‌های رسانه‌های خارجی، انجام عملیات توقیف کشتی باری مذکور هیچ ارتباطی با موضوع انتقام ایران از رژیم صهیونیستی ندارد.

ابتدا بخش عملیات تجاری نیرو‌های مسلح انگلیس گزارش داد که عملیات توقیف یک کشتی نزدیک بندر «فجیره» در امارات متحده عربی رخ داده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • کنعانی: کشتی اسرائیلی به دلیلی نقض قوانین توقیف شد
  • تصویری از کشتی غول‌پیکر اسرائیلی در حوالی بندرگاه بندرعباس
  • بیانیه شرکت مالک کشتی اسرائیلی در مورد توقیف این کشتی توسط ایران | خدمه کشتی ۲۵ نفر هستند
  • تماس دولت پرتغال با ایران در مورد کشتی توقیف شده در تنگه هرمز
  • روایت خبرنگار ارشد انگلیسی از اقدام هوشمندانه ایران در تنگه هرمز/ حمله موشکی ایران قریب الوقوع است
  • بیانیه شرکت مالک کشتی اسرائیلی درمورد توقیف این کشتی توسط ایران
  • واکنش اسرائیل به توقیف یک کشتی در تنگه هرمز
  • پیام توقیف کشتی تجاری اسرائیلی در تنگه هرمز
  • توقیف کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی در نزدیکی تنگه هرمز (فیلم)
  • ادعای تایمز اسرائیل: یک نفتکش اسرائیلی در تنگه هرمز توقیف شد