Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@11:48:34 GMT

افزایش 35 درصدی بارش‌ها در سال زراعی اردستان

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۶۴۶۸

افزایش 35 درصدی بارش‌ها در سال زراعی اردستان

رئیس اداره هواشناسی اردستان گفت: بارش سال زراعی اردستان 159 میلی متر بوده است که نسبت به بلندمدت 35درصد افزایش داشته است.
جواد رمضانپور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان در اردستان، اظهار کرد: فصل تابستان و در ماه اول با توجه به اینکه دو سوم کشور شرایط پرارتفاع جنب حاره‌ای را داشت روال افزایش دما در کل کشور 1 تا 2 درجه بالاتر از نرمال بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی با بیان اینکه در دو هفته آینده شرایط تعدیل دما را پیش بینی می کنیم، افزود: با توجه به بارش هایی که برای مناطق شمال کشور پیش بینی می شود شاید بهترین و مناسب ترین زمان برای مسافرت این دو هفته پیشنهاد می شود.
رئیس اداره هواشناسی اردستان با بیان اینکه شرایط افزایش دما در شهرستان اردستان تا اواسط مردادماه وجود دارد، گفت: شاید بالاترین دما در هفته جاری باشد که دما حتی تا 45 درجه هم افزایش یابد. به طورکلی روال دمایی 1 تا 2 درجه بالاتر از نرمال را نشان می دهد.
رمضانپوربا بیان اینکه این روال دمایی تا اواخر مردادماه پایدار است، گفت: به نسبت هرچقدر به شهریورماه و مهرماه نزدیک شویم از میزان دما کاسته خواهد شد. پیش بینی می شود روال بارش ها در مهرماه به نسبت برای مرکز نرمال باشد.
وی میزان بارش سال زراعی اردستان را 159 میلی متر را عنوان کرد و گفت: این بارش نسبت به بلندمدت 35درصد افزایش داشته و نتیجه آن فعال شدن قنوات و چشمه هایی بوده است. شرایط پیش بینی برای فصل پاییز نرمال را نشان می دهد و اگر تغییر فرا قاره ای صورت نگیرد امیدوار هستیم فصل بارشی خوبی را داشته باشیم. کد خبرنگار 13095
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال اصفهان هواشناسی افزایش بارش اردستان قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۶۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خورو بیابانک رکوردار بارندگی‌های استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس مرکز پیش‌بینی و مُخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: در این مدت همچنین اردستان با ۲۹ میلی متر، زواره ۲۷.۹ دهم میلی متر، مهاباد ۲۵ میلی متر، دهاقان با ۲۲، بادرود و خوانسار با ۲۱، اردستان و گلپایگان با ۲۰، چادگان با ۱۸، کاشان و مهاباد با ۱۴، شهرضا با ۱۸.۲ دهم میلی متر، نطنز با ۱۶ و فریدونشهر با ۱۱ میلی‌متر، پادنای علیا با ۱۲ و مبارکه با ۱۰.۳ دهم میلی متر بیشترین میزان بارندگی استان اصفهان را در این مدت داشته اند.
لیلا امینی، میزان بارش باران را در شهر اصفهان ۵ میلی متر دانست و افزود: در پی بارندگی‌ها چند مورد وقوع سیل در راه‌های اصلی خور و بیابانک، زواره، خوانسار، نایین، اردستان و مناطق شرقی و شمالی استان گزارش شده است.
وی همچنین با اعلام صدور هشدار سطح نارنجی در استان گفت: نحوه فعالیت این سامانه امروز به صورت ابرناکی گاهی، مه آلود، گاهی وزش تند باد لحظه ای، بارش باران، رگبار بهاری و احتمال رعد و برق و در مناطق مستعد احتمال تگرگ وتنش دمایی پیش بینی می‌شود.
لیلا امینی اوج فعالیت این سامانه را تا بعدازظهر و در مناطق شمال و شرق و تاحدودی جنوب استان دانست و افزود: با خروج تدریجی این سامانه از استان دمای هوا کاهش می‌یابد.
وی پیش بینی کرد: سامانه بارش‌جدیدی از هفته آینده وارد استان خواهد شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران کرد؟
  • خورو بیابانک رکوردار بارندگی‌های استان اصفهان
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا خرداد + وضعیت بارش‌ها در کشور و ۴ استان کم‌ بارش
  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • خشکسالی در کمین این استان‌ها
  • خوب و بد وضعیت بارندگی در کشور/ افزایش و کاهش۱۶ درصدی بارش ها