Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «رضا رحمانی»، وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: برای اولین بار درخواست های بخش تولید در تامین نیازمندی های مرتبط با قطعات و تجهیزات در این نمایشگاه عرضه شده است.

وی افزود: یکی از اهداف اصلی این نمایشگاه عبور از محدودیت های تحمیلی در تامین نیازمندی های صنعتی و معدنی کشور از طریق واردات است که در عمل با تکیه بر توان داخلی بتوانیم مانع عملیاتی شدن اهداف پلید دشمنان نظام در توقف تولید کشورمان شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی گفت: هر واحدی که بتواند قطعه یا تجهیزاتی را بومی سازی کند یک کار جهادی بزرگ انجام داده است.

وزیر صمت تصریح کرد: مطمئن هستم این نمایشگاه فرصت داخلی سازی 100 ها و یا هزاران قطعه و تجهیزات وارداتی را ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به واردات بالغ بر 10 میلیارد دلاری در بخش صنعت و معدن که در فرآیند تولید استفاده می کردند، طی سال گذشته، گفت: هر یک از صنایع بزرگ سهمشان در واردات اقلام مورد نیازشان تعیین شده و مکلف شد این اقلام را داخلی سازی کنند.

رحمانی اضافه کرد: اگر اقلام مورد اشاره، طی امسال و سال آینده بومی سازی شوند نه تنها مانع خروج ارز از کشور به میزان مورد اشاره خواهیم شد بلکه در این بخش ها صادر کننده هم خواهیم شد.

وزیر صمت بیان کرد: همه قطعات معرفی شده در نمایشگاه فرصت های ساخت داخل، قابلیت بومی سازی شان در کشور مهیاست و شرکت های دانش بنیان و توانمند ما می توانند این اقلام را داخلی سازی کنند.

رحمانی خاطر نشان کرد: یکی از خروجی های مهم نهضت ساخت داخل برقراری ارتباط خوب میان دانشگاه و صنعت است که پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری این مهم با جدیت از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دنبال می شود.

وی افزود: در قالب ارائه تسهیلات ویژه، حمایت های تجاری و تعرفه ای و...؛ از تولیدات شرکت های طرف قرارداد نمایشگاه فرصت های ساخت داخل، حمایت خواهیم

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ارز صنعت معدن و تجارت واردات وزارت صنعت معدن و تجارت وزیر صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۶۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه‌های مد و لباس ایرانی در شهرستان های کرمان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محسن روحی، صبح سه شنبه در نشست با مسئولان صنف پوشاک و کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: برگزاری نمایشگاه در شهرستان‌ها و مرکز استان کرمان در اولویت قرار دارد که شهرستان‌های سیرجان و رفسنجان برای برپایی نمایشگاه در اولویت هستند.

وی افزود: در وزارتخانه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصل بر این است که نمایشگاه‌های مد و لباس ایرانی اسلامی در کرمان برگزار شود، اما باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که بازدهی بیشتری داشته باشد و امیدواریم به این جایگاه برسیم که بتوانیم نمایشگاه‌ها را با وجود تولیدکنندگان درون استانی و متناسب با نیاز مخاطب برگزار کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: ترجیح ما این است که برای برگزاری نمایشگاه‌های مد و لباس ایرانی اسلامی ابتدا از تولیدات تولیدکنندگان کرمانی استفاده کنیم، همچنین برگزاری نمایشگاه در شهرستان‌ها با اولویت سیرجان و رفسنجان در دستور کار است.

روحی، برگزاری نمایشگاه‌های مد و لباس ایرانی اسلامی را زمینه ارتباط طراحان کرمانی با تولیدکنندگان بزرگ دانست و افزود: یکی از نکاتی که در برپایی نمایشگاه‌های مد و لباس ایرانی اسلامی باید مد نظر داشته باشیم ارائه تولیدات با قیمت منصفانه است و باید از ارائه برخی محصولات مانند تولیدات خارجی و… در چنین نمایشگاه‌هایی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه ترویج مد و لباس ایرانی اسلامی در جامعه از دغدغه‌های فرهنگی اجتماعی است تا لباس‌های ارائه شده مطابق با مد روز و در عین حال مطابق با فرهنگ ایرانی اسلامی باشد، افزود: در این ارتباط یکی از حوزه‌های کار، لباس فرم مدارس است که در این سال‌ها کمتر به این موضوع پرداخته شده است، زیرا ما طراحان برجسته‌ای در کرمان داریم که می‌توان از توانمندی‌های آنها برای طراحی لباس مدارس استفاده کرد و طراحی‌ها باید با فکر و بهره‌گیری از نمادهای سنتی باشد.

روحی، گفت: یک موضوع دیگر که فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور و استان کرمان پیگیری می‌کند ایجاد سکوهای دائمی فروش است که در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد یک فضای دائمی عرضه هستیم.

وی ادامه داد: حمایت‌ها نیز از طریق پرداخت تسهیلات در حال پیگیری است، زیرا طراحان مد و لباس اولویت ما هستند و امیدواریم بتوانیم دغدغه‌های آنها را رفع کنیم.

کد خبر 6079641

دیگر خبرها

  • نمایشگاه‌های مد و لباس ایرانی در شهرستان های کرمان برگزار می شود
  • معدوم سازی برخی اقلام فاسداز اماکن توزیع و مصرفِ استان
  • برگزاری نمایشگاه تولیدات داخلی در پروان
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز یکشنبه بیست و هفتم فروردین
  • ساخت دستگاه آموزشی الکتروهیدرولیک توسط متخصصان داخلی
  • برپایی نمایشگاه عرضه تولیدات روستایی در تبریز
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز یکشنبه بیست و ششم فروردین
  • خودکفایی افغانستان در بیش از ۴۰ بخش
  • برپایی نمایشگاه عرضه تولیدات محصولات روستایی در تبریز
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز شنبه بیست و پنجم فروردین