Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان در واکنش به انفجار امروز مقابل دانشگاه کابل گفت: طالبان هیچ باوری به صلح و آینده عاری از خشونت در افغانستان ندارند. 

در بیانیه وی آمده است: این حملات بزدلانه نشان می‌دهد که برخلاف ادعاهای واهی، هیچ تغییری در تفکر تروریستی و خشونت باورانه طالبان به وجود نیامده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالله بیان داشت: علیرغم شناخت کافی از اهداف و برنامه‌های گروه‌های جنگجو، انتظار می‌رفت پس از چند دوره نشست و گفتگو درباره صلح، تغییری در رفتار و اعمال طالبان به میان آید. اما آن‌ها با ادامه خشونت‌های مکرر که غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان، از قربانیان اصلی آن بودند، ثابت کردند که هیچ باوری به صلح و آینده عاری از خشونت در افغانستان ندارند. 

وی افزود: بار دیگر این حملات بزدلانه و ناروای تروریستی را محکوم می‌کنیم و به روح شهدای امروز کابل و دیروز قندهار، بهشت‌برین و به بازماندگان و خانواده‌های‌شان، صبر، استقامت و بردباری می‌طلبیم.

گفتنی است که طالبان روز گذشته نیز حملات انتحاری و مسلحانه گسترده ای را در مقابل فرماندهی پلیس قندهار به راه انداختند که حدود 90 کشته و زخمی برجای گذاشت.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عبدالله عبدالله طالبان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۶۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین سفیر جدید طالبان در ازبکستان

منابع خبری نزدیک به طالبان از انتصاب «عبدالغفار بحر» به عنوان سفیر جدید افغانستان در تاشکند خبردادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابع نزدیک به حکومت طالبان اعلام کردند «عبدالغفار بحر» به‌جای «مغفورالله شهاب» به عنوان سفیر هیئت حاکمه افغانستان در تاشکند تعیین شده است.

این منابع با اعلام این موضوع افزودند سفیر جدید اهل قندهار است و اخیراً نیز  به عنوان مدیر تحقیقات و مطالعات در دادگاه عالی حکومت طالبان خدمت کرده است.

«مختار سعیدوف» وزیر خارجه ازبکستان اواخر اسفندماه سال گذشته در دیدار با «عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‎وزیر طالبان از آمادگی تاشکند برای پذیرفتن سفیر رسمی افغانستان در آینده نزدیک خبر داده بود.

حکومت طالبان 3 سفیر جدید به کشورهای منطقه معرفی کردازبکستان: رویکرد مشترکی با آمریکا در قبال افغانستان داریمتلاش ازبکستان برای گسترش همکاری اقتصادی با افغانستان

اواسط بهمن ماه «مغفورالله شهاب» فرزند «شهاب‌الدین دلاور» وزیر معادن حکومت طالبان مسئولیت سفارت افغانستان در ازبکستان را به‌عهده گرفته بود.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط «ارگ» در کابل، سعیدوف اظهار داشت تاشکند در راستای تلاش برای گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با افغانستان تصمیم به این اقدام گرفته است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان
  • سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است
  • آلمان: تشدید حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان نگران‌کننده است
  • تعیین سفیر جدید طالبان در تاشکند
  • تعیین سفیر جدید طالبان در ازبکستان
  • نصف اعضای داعش خراسان اتباع این کشور هستند
  • روایت طالبان از اتباع نیمی از اعضای داعش خوراسان
  • طالبان: نیمی از اعضای داعش خوراسان اتباع تاجیکستان هستند
  • داعش مسئول حمله تروریستی کابل
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم