Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-20@00:20:01 GMT

نگاهی به وصیت‌نامه شهید «شهید عبدالرضا کمالی»

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۶۸۹۶

نگاهی به وصیت‌نامه شهید «شهید عبدالرضا کمالی»

به گزارش ایکنا از هرمزگان، اشک‌ها روبه‌روی تصاویر شما سرریز می‏شود و راه کلام را می‌بندد؛ با شما قهرمانان سرزمینم هستم به‌راستی چگونه باید از شما گفت یا نوشت؟ واژه‏ها در ذهن خاکستر گونه زمانه به پرواز درآمده و فقط بغضی عجیب گلو را می‌فشارد به‌راستی یاد شما حرکت است؛ حرکتی رو به نور و روشنایی و حرکتی برای بهبودی وضعِ نا به سامان جهان به‌راستی واژه‏‌ای را نمی‌توان یافت  تا شمارا با آن ستود، زیرا از جان گذشتن درراه خدا لیاقت می‌خواهد و سعادتی است که نصیب هرکس نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محله «الشهدا» یکی از محلات شهرستان بندرعباس است؛ با این تفاوت که بیش از چهل‌وهشت پرنده عاشق، پرواز ملکوتی‌شان را ازآنجا آغاز کرده و نام محله را با عروجشان مزین کرده‌اند. آری! محله «الشهدا» نامی آشنا و دل‌نشین برای همه آنانی است که سال‌ها تنها با نشانی از شهید عزیزشان زیسته و با یادش خو گرفته‌اند. آنچه مهم است حفظ راه شهداست، یعنی پاسداری از خون شهدا، این وظیفه اول ماست ایکنا هرمزگان قصد دارد شهدا این محله را به نسل جوان معرفی کند.
زندگی‌نامه:
شهید عبدالرضا کمالی چهاردهم اسفند‌ماه ۱۳۴۱ در آبادان، در خانواده‌ای که اصالتاً اهل ایسین از توابع شهرستان بندرعباس بودند، به دنیا آمد.
وی یک‌ساله بود که همراه با خانواده به بندرعباس عزیمت کرده بود وتحصیلات ابتدایی را در مدرسه «حافظ» و دوران راهنمایی را در مدرسه «۲۸ مرداد» به پایان رساند. عبدالرضا که جوانی سخت‌کوش، مؤمن و باهوش بود، دبیرستان را در «هنرستان فنی و حرفه‌ای»، در رشته‌ی «برق» ادامه داد.
شهید کمالی مقارن با انقلاب و اعتراضات شدید به رژیم شاهنشاهی همراه با جوانان هم‌محله‌ای خود در این اعتراضات شرکت می‌کرد و یکی از اعضای فعال جنبش‌های ضد شاه بود.
وی پس از پیروزی انقلاب، در مبارزه با فرهنگ‌های التقاطی و اعتراضات، با برپایی نمایشگاه‌های کتاب، عکس و پوستر و کار‌های فرهنگی دیگر، در مکان‌های مختلف بندرعباس و روستا‌های اطراف؛ همچنین به برگزاری کلاس‌های سیاسی، نظامی و اعتقادی در مسجد محله، همت گماشت.
این شهید گرانقدرسال آخردبیرستان در رشته برق درس می‌خواند که جنگ تحمیلی شروع شد. عبدالرضا درس را رها کرد و همراه با شهید احمد مجرد و چند تن از دوستان محله به جبهه رفتند تا به پاسداری از میهن اسلامی‌اش بپردازد.
وی با سِمَت «آرپی‌جی زن» در جبهه حضور یافت، مردانه جنگید و سرانجام بیست و ششم تیرماه ۱۳۶۱ مقارن با ۲۵ رمضان در «شلمچه» (عملیات رمضان) براثر اصابت ترکش به گردن، همچون مولایش حسین بی‌سر به شهادت رسید.
وصیت‌نامه:
بسم رب الشهدا والصدیقین
یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا مَا لَکمْ إِذَا قِیلَ لَکمُ انْفِرُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ اثَّاقَلْتُمْ إِلَی الْأَرْضِ ۚ أَرَضِیتُمْ بِالْحَیاةِ الدُّنْیا مِنَ الْآخِرَةِ ۚ فَمَا مَتَاعُ الْحَیاةِ الدُّنْیا فِی الْآخِرَةِ إِلَّا قَلِیلٌ‌ای کسانی که ایمان آورده‌اید، جهت چیست که، چون به شما امر شود که برای جهاد درراه خدا بی‌درنگ خارج شوید (چون بار گران) به خاک زمین سخت‌دل بسته‌اید؟ آیا راضی به زندگانی دنیا عوض آخرت شده‌اید؟ درصورتی‌که متاع دنیا در پیش عالم آخرت اندکی بیش نیست.
وصیتم را با نام الله شروع می‌کنم، چون‌که آغازگر زندگی و مرگ است؛ و با نام رهبری که هرلحظه‌ی عمرش برای مستضعفان جهان، دریایی از نعمت است و ملتی که با خلوص جانش را در این راه نهاده است.
این وصیت‌نامه در قبال وصیت‌نامه‌های شهدا ارزشی ندارد، خود را کوچک‌تر از آن می‌دانم که بتوانم وصیت‌نامه‌ای آن‌چنانی بنویسم.
خدایا! هم‌اکنون که وصیت‌نامه را می‌نویسم با دلی پر از درد و گناه، خواستم به‌پیش تو بیایم و با شهیدانی که کسی از حالشان باخبر نیست؛ و با شهیدانی که جسدهایشان بعد از ماه‌ها یا هفته‌ها و یا ... پیدا می‌شود، ملاقات کنم.
هر شهیدی با ریختن خونش، درسی بس عظیم به انسان‌های دیگر می‌دهد.
خدایا! آیا این‌چنین لیاقتی را به من می‌دهی؟ من که در عمرم نتوانستم خدمت کنم، اما با ریختن خون ناقابلم شاید توانسته باشم به جامعه‌ی اسلامی، که آن جامعه‌ی در صراط مستقیم الله است، کمک کنم.
تنها خواهشی که از برادران و خواهران خود دارم، این است که امام را تنها نگذارند و همیشه و در همه حال به یاد خدا و نایب برحقش باشند، مبادا قلب او را از خود برنجانید که قلب امام زمان را رنجانده‌اید امام را دعا کنید.
خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگه‌دار
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: وصیت نامه شهید زندگی نامه عملیات رمضان وصیت نامه های ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۶۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

در گزارش زیر به بررسی قیمت خانه‌های کلنگی تهران خواهیم پرداخت.

به گزارش اقتصادآنلاین، یک خانه کلنگی در شریف‌آباد تهران با متراژ ۱۸۵ متر به قیمت دو میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

خانه دیگری در محله دولتخواه تهران با زیربنای ۲۴۰۰ متر هفت میلیارد تومان قیمت خورده است. این در حالی است که خرید یک خانه کلنگی ۱۲۰ متری در مسعودیه به ۱۲ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد.

برای خرید یک خانه کلنگی ۳۰۰ متری در ستارخان نیز باید ۵۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بودجه داشته باشید.

اگر به دنبال خانه‌ای با متراژ زیر ۱۰۰ متر هستید، می‌توانید خانه کلنگی ۹۶ متری در محله عارف تهران را به قیمت ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خریداری کنید.

برای اطلاع از قیمت خانه‌های دیگر جدول زیر را بخوانید؛

آپارتمان‌هایی با سقف پنج میلیارد تومان در تهران (فروردین ۱۴۰۳)

محله متراژ مبلغ کل (تومان) قیمت هر متر (تومان)
نعمت‌آباد ۲۰۰ متر ۷۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۳٬۵۰۰٬۰۰۰
هاشمی ۱۱۰ متر ۸٬۸۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۸۰٬۰۰۰٬۰۰۰
فلاح ۶۰ متر ۴٬۵۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۷۵٬۰۰۰٬۰۰۰
جوادیه ۹۶ متر ۹٬۵۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۹۸٬۹۵۸٬۰۰۰
شمس‌آباد ۹۰ متر ۱۶٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۱۷۷٬۷۷۷٬۰۰۰
قیطریه ۴۰۰ متر ۱۳۰٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۳۲۵٬۰۰۰٬۰۰۰
اقدسیه - اراج ۳۰۰ متر ۹۰٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰
سلسبیل ۱۳۰ متر ۱۴٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۱۰۷٬۶۹۲٬۰۰۰
ستارخان ۲۸۰ متر ۵۵٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۱۹۶٬۴۲۸٬۰۰۰
دولتخواه ۶۷ متر ۳٬۳۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰

 

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر
  • خانه‌های کلنگی تهران چند؟
  • نگاهی بر چند خبر ورزشی استان قزوین 
  • نگاهی به نقش صدا و سیما در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب
  • نگاهی به آلت‌کوین‌ها در سالروز خلق «نیم کوین»، فصل جایگزین‌های بیت کوین
  • نگاهی به فیلم سینمایی آسمان غرب/روایت ارتشی از جنگ
  • نگاهی به حال و هوای بارانی اماکن تاریخی لارستان پس از یک روز بارندگی + تصاویر
  • نگاهی به فیلم‌های آخر هفته شبکه‌های سیما
  • نگاهی به سفر نخستین انسان به فضا در باشگاه نجوم آیاز
  • احداث سالن ورزشی در محله جروکان