Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-16@17:51:03 GMT

ژاپن سفیر کره جنوبی را احضار کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۷۱۶۸

ژاپن سفیر کره جنوبی را احضار کرد

به گزارش وانانیوز، 

احضار سفیر کره جنوبی در ژاپن در حالی صورت گرفته که مردی در مقابل سفارت ژاپن در سئول خودسوزی کرده است.

مقامات آگاه گزارش کرده‌اند که وضعیت سلامتی این مرد بحرانی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام آتش‌نشانی سئول اظهار کرد، این مرد ۷۸ ساله حدود ساعت ۳:۲۰ دقیقه بامداد خودروی خود را در مقابل درب سفارت ژاپن در سئول متوقف کرد و در حالی که در آن نشسته بود، خودرو را به آتش کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از رسانه‌های کره جنوبی به نقل از پلیس گزارش کرده که پدر همسر این مرد یکی از قربانیان کار اجباری ژاپن در زمان جنگ جهانی دوم بوده و احتمال دارد در اعتراض به کاهش صادرات ژاپن به کره جنوبی دست به خودسوزی زده باشد.

پلیس و مقامات آتش‌نشانی درخصوص انگیزه احتمالی این مرد اطلاعاتی ارائه نکرده‌اند اما تحقیقات در خصوص این خودسوزی در جریان است.

مساله جبران خسارت شهروندان کره جنوبی که در زمان تسلط ژاپن بر شبه‌جزیره کره از سال ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵ به کار اجباری گرفته شدند، روابط میان این دو کشور را درگیر تنش کرده است.

نام گوان پیو، سفیر کره جنوبی در ژاپن امروز، جمعه برای دیدار با وزیر امور خارجه ژاپن به وزارت امور خارجه این کشور رفت. در جریان این دیدار به این سفیر گفته شد که سئول باید فورا اقداماتی را برای اصلاح آنچه که ژاپن "نقض قوانین بین‌المللی" می‌داند، اتخاذ کند.

تارو کونو، وزیر امور خارجه ژاپن در ابتدای این نشست گفت: کاری که دولت کره جنوبی انجام می‌دهد، نقض نظام بین‌المللی پس از جنگ جهانی دوم است.

او همچنین بار دیگر از سئول درخواست کرد که اقداماتی مناسب را برای اصلاح حکمی که سال گذشته میلادی توسط دادگاه عالی کره جنوبی صادر شد، در نظر بگیرد. این دادگاه به جبران خسارت کارگران جنگ جهانی از سوی دو شرکت ژاپنی رای داد.

 

 

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۷۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار سفرای ایران در بلژیک و جمهوری چک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، بلژیک و جمهوری چک در واکنش به حملات تنبیهی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی سفرای کشورمان را احضار کردند.

وزارت خارجه بلژیک روز دوشنبه اعلام کرد که در پی حمله ایران به تل‌آویو، سفیر ایران در این کشور را احضار کرده است.

«حجه لهبیب» وزیر امور خارجه بلژیک در بیانیه ای مدعی شد که این حمله ثبات منطقه و مردم را به مخاطره می اندازد.

وزیر خارجه بلژیک از همه طرف‌ها خواست بیشترین خویشتنداری را به کار بگیرند.

وزارت خارجه جمهوری چک نیز امروزاعلام کرد که سفیر ایران را در خصوص حمله این کشور به رژیم صهیونیستی احضار کرده است.

پس از حمله تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی، یکی از سخنگویان وزارت خارجه آلمان امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران بدون اشاره به جزئیات اعلام کرد وزارت خارجه این کشور سفیر ایران در برلین را احضار کرده است.

کد خبر 6079213

دیگر خبرها

  • احضار سفیر ایران در پرتغال
  • پرتغال سفیر ایران را احضار کرد
  • جمهوری چک سفیر ایران را احضار کرد
  • احضار سفرای ایران در چند کشور اروپایی
  • احضار سفرای ایران در بلژیک و جمهوری چک
  • گزارش فیفا از تیم‌های مدعی در آسیا برای صعود به جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴
  • این کشوراروپایی هم سفیر ایران را احضار کرد
  • فرانسه و انگلیس سفیر و کاردار ایران را احضار کردند
  • اردن سفیر ایران را احضار کرد
  • این کشور عربی و همسایه اسرائیل سفیر ایران را احضار کرد