Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-20@10:25:09 GMT

رقابت ۲۲ نفر در مسابقات قرآن اوقاف خراسان‌جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۷۲۶۸

رقابت ۲۲ نفر در مسابقات قرآن اوقاف خراسان‌جنوبی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس گفت: ۲۲ نفر شرکت کننده خواهر و برادر در چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان‌جنوبی به رقابت می‌پردازند.

«محمدرضا حاجتی‌برون» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند گفت: سازمان اوقاف تنها متولی برگزارکننده مسابقات در سطح جهان اسلام می‌باشد که هر ساله مسابقات قرآن کریم را در مراحل شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌کند و در نهایت با برگزاری مسابقات بین‌المللی، ترویج فعالیت‌های قرآنی را در دستور برنامه‌های قرآنی خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات قرآنی افراد بالای ۱۸ سال برعهده اداره اوقاف و امور خیریه است، اظهار داشت: چهل و دومین مسابقات قرآن اوقاف در مرحله استانی در شهرستان فردوس در حال برگزار است.

 

وی به تشریح بخش‌های مختلف این مسابقات پرداخت و اضافه کرد: خانم ‌ها در رشته های حفظ پنج جزء، 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق و دعاخوانی به رقابت می‌پردازند و همچنین آقایان علاوه بر این رشته‌ها، در رشته اذان نیز با یکدیگر رقابت می‌کنند.

 

حاجتی‌برون با بیان اینکه در این مسابقات 22 نفر از خواهران و برادران فعال در عرصه قرآن به رقابت با یکدیگر می‌پردازند، افزود: 8 متسابق برادر و 12 متسابق خواهر در این دوره از مسابقات به رقابت می‌پردازند که به سه نفر برتر لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا و بر اساس سهمیه اعلامی سازمان اوقاف، به مسابقات کشوری راه‌ پیدا می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه اختتامیه تجلیل از متسابقین ساعت ۱۸ در مجتمع شهید آوینی فردوس برگزار می‌شود، تصریح کرد: متسابقینی که نمره حد نصاب را آورده‌اند به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس خاطرنشان کرد: مسابقات قرآنی، بهانه‌ای برای برقراری انس با قرآن، تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی بین اقشار مختلف و فهم و عمل بیشتر به فرامین آن محسوب می‌شود.







 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام رضا ع روزنامه دهه کرامت شیراز سازمان بهزیستی بیانیه گام دوم انقلاب خراسان جنوبي نماینده ولی فقیه در هرمزگان امام جمعه بندرعباس اردبیل مسابقات قرآن کریم بیرجند خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۷۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ ۴ هزار حافظ قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، احسان عابدی در گفتگو با خبر ۲۰ شبکه‌ی یزد با اشاره به پیشتازی یزدی‌ها در طرح ۴ هزار نفری حافظ قرآن کریم گفت: از تعداد کسانی که ثبت نام کرده اند، تاکنون ۳ هزار و ۷۰۰ نفر در موسسات قرآنی، حفظ کلام نورانی وحی را آغاز کرده اند.

وی افزود: این طرح بصورت مردمی و با مشارکت دولت انجام می‌شود و مجری آن اتحادیه موسسات قرآنی استان یزد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: برای شرکت در این طرح، افرادی که علاقه‌مند به کسب عنوان پر برکت حافظ کل قرآن کریم هستند می‌توانند در سامانه ثبت نام به آدرس https://hefz.telavat.ir/Guest نسبت به ثبت نام اقدام و مشخصات خود را برای یکی از موسسات نزدیک به محل سکونت خود ثبت کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رقابت ۱۴ هزار و ۹۰۰ داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور
  • رونمایی از نماد شهدای ورزشکار در خراسان جنوبی
  • یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ ۴ هزار حافظ قرآن کریم
  • بیش از ۲۵ هزار کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین صادر شد
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور
  • معرفی رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه فیروزکوه
  • پرداخت ۶۴۴ میلیارد تومان عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع
  • پرداخت بیش از ۶ هزار میلیارد عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی