Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-23@23:24:24 GMT

ریاض: تماس‌هایی با ایران برقرار شده است

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۷۲۹۹

صراط:

«عبدالله المعلمی» نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل اعلام کرد که این کشور خواستار جنگ با جمهوری اسلامی ایران نیست.

به گزارش فارس المعلمی با بیان اینکه سعودی «خواستار جنگ با ایران، نه در یمن و نه در خارج از آن نیست»، تصریح کرد که «زمان آن رسیده است که بحران یمن به پایان برسد».

ادعای پایان جنگ علیه یمن در حالی از سوی مسئولان سعودی مطرح می‌شود، که ریاض از مارس 2015 به همراه امارات عربی متحده ائتلافی را علیه ملت یمن تشکیل داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعودی‌ها به بهانه بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، چند سال است که یمن را آماج حملات خود قرار داده‌اند و ملت این کشور را به خاک و خون کشیده‌اند.

پایگاه خبری «الخلیج الجدید» به نقل از این مسئول سعودی گزارش داد که عربستان سعودی آماده تعامل دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران است.

المعلمی این اظهارات را پس از پایان جلسه شورای امنیت که مخصوص جنگ علیه یمن بود، مطرح کرد.

وی در جریان یک نشست خبری، پس از این جلسه، مدعی شد که تعامل دیپلماتیک با ایران، «نیازمند یک زمینه مشترک است».

این دیپلمات سعودی همچنین مدعی شد که «از رهگذر نشست سران اسلامی که در مکه مکرمه برگزار شد، تماس‌هایی با تهران صورت گرفت»، ولی توضیحات بیشتری در این زمینه ارائه نکرد.

دو اجلاس فوق‌العاده سران عرب و سران شورای همکاری در مکه10 خرداد ماه گذشته به دعوت سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی، برگزار شد.

پس از این اجلاس بیانیه 10 بندی منتشر شد (+) که در بیشتر بندهای آن، تهران به اتهامات واهی متهم و درخواست مقابله با آن مطرح شد.

المعلی در پایان اظهارات خود مدعی شد که روز گذشته در جریان دیدار با«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، نسبت به سیاست‌های تهران در منطقه ابراز نگرانی کرده‌اند.

درباره تجاوز سعودی-اماراتی به یمن، «علی القحوم» از رهبران جنبش انصار الله یمن روز گذشته به تجاوزات این دو کشور به ملت یمن شدیدا اعتراض و تأکید کرد که خروج نظامیان امارات، خواسته ملت یمن است.

القحوم با اشاره به مخالفت کشورهای ائتلاف سعودی با راه حل سیاسی جنگ علیه مردم یمن، اهداف این کشورها را اشغال خاک یمن و نابودی این کشور توصیف و تأکید کرد که تصمیم گیرنده اصلی درباره جنگ یا صلح در یمن، آمریکاست و «رژیم‌های سعودی و اماراتی، صرفا ابزاری اجرایی طرح آمریکا در یمن و منطقه هستند».

این رهبر انصار الله با بیان اینکه عملیات نیروی هوایی یمن علیه اهداف سعودی ادامه خواهد داشت، تأکید کرد که تا زمانی که تجاوز به یمن ادامه دارد، این حملات هم ادامه خواهد داشت.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: ریاض تماس ایران سازمان ملل صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۷۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگاران ضمن اشاره به برخی ادعا‌ها درخصوص مذاکرات مستقیم نمایندگان ایران و آمریکا گفت: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست و تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان می‌باشد.

به گزارش ایرنا، وی تاکید کرد: مذاکرات رفع تحریم با کشور‌های عضو برجام توسط علی باقری کنی به عنوان مذاکره کننده ارشد هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.

اخیرا برخی رسانه‌ها با انتشار اخباری نادرست مدعی مذاکره مستقیم مقامات کشورمان با طرف آمریکایی و برخی تغییرات در سازوکار‌های مذاکراتی شدند.

دیگر خبرها

  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  •   همۀ دوستان و دشمنانِ خاورمیانه در روایت نیویورک تایمز
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست
  • هشدار عربستان به زائران برای حضور بدون مجوز در این کشور
  • اهداف عربستان از گسترش روابط با ارمنستان/ ریاض به رقیب ایران در قفقاز تبدیل شد؟
  • گزارش تلویزیون سعودی از زرادخانه موشکی ایران