Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@23:54:07 GMT

آتش‌بس؛ شرط عبدالله برای توافق صلح با طالبان

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۷۴۱۶

آتش‌بس؛ شرط عبدالله برای توافق صلح با طالبان

رئیس اجرایی دولت افغانستان اعلام کرد که اگر طالبان خواستار صلح هستند باید با برقراری آتش‌بس و آغاز مذاکرات مستقیم با دولت افغانستان توافق کنند. ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳ بین الملل افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان در کنفرانس تحلیلی صلح که در کابل گفت خواسته‌های متناقض طالبان روند صلح را با بن‌بست روبرو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد که طالبان از یکطرف خواستار خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان هستند اما از آغاز مذاکرات مستقیم با دولت افغانستان خودداری می‌کنند.

رئیس اجرایی دولت افغانستان اظهار داشت: طالبان می‌گویند صلح می‌خواهیم، با نیروهای خارجی آتش‌بس می‌کنیم اما به جنگ با دولت افغانستان نیز ادامه می‌دهیم که این کار امکانپذیر نیست.

وی افزود: آنها درباره مذاکرات صلح نیز گزینشی عمل کرده و می‌گویند که با این افراد مذاکره می‌کنیم و با این افراد مذاکره نمی‌کنیم، این راه مذاکره و صلح نیست بلاخره همین افراد مسئولان حکومتی هستند.

عبدالله تصریح کرد طالبان نباید به این فکر باشند که آمریکا از افغانستان خارج شده و پس از آن این گروه با استفاده از جنگ به اهداف شان در این کشور می‌رسند.

گزارش تسنیم| دور هفتم مذاکرات آمریکا و طالبان در ایستگاه آخر؛ سکوت درباره آتش‌بس و مذاکرات بین‌الافغانی جزئیات تازه از نشست بین‌الافغانی در قطر؛ 64 نفر دعوت شدند اما دولت افغانستان حضور ندارد

وی خاطرنشان کرد که اگر گروه طالبان به صلح باور دارد باید با آتش‌بس توافق کرده و مذاکرات مستقیم درباره سرنوشت افغانستان را با مردم و دولت این کشور آغاز کند.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که آمریکا در مذاکرات صلح با طالبان به پیشرفت‌هایی دست یافته است اما این گروه همچنان از مذاکره با دولت افغانستان خودداری می‌کند و حملات این گروه در سرتاسر افغانستان افزایش یافته است.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT12 واژه های کاربردی مرتبط طالبان اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۷۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه

سیریک ژومانگرن معاون نخست‌وزیر قزاقستان و امیرخان متقی وزیر خارجه طالبان درباره روابط دوجانبه سیاسی و اقتصادی، تجارت دوجانبه و سرمایه گذاری قزاقستان در افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

متقی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از نقش تجاری قزاقستان در افغانستان، ابراز امیدواری کرد این کشور در حوزه معدن، راه‌آهن و دولت الکترونیک در افغانستان سرمایه‌گذاری کند.

وزیر خارجه طالبان همچنین خواستار ارتقای سطح نمایندگی دیپلماتیک افغانستان در این کشور، توسعه روابط و آغاز پروازهای مستقیم کابل و آستانه شد.

معاون نخست‌وزیر قزاقستان نیز خاطرنشان کرد صادرات افغانستان به قزاقستان سه برابر شده است و هیئت فنی این شکور در سفر به کابل نیز درباره سرمایه‌گذاری در راه‌آهن، معادن و سرمایه گذاری مشترک در افغانستان گفتگوهای فنی مفصلی خواهند داشت.

وی ضمن ابراز امیدواری برای پرواز مستقیم بین کابل و آستانه گفت در سفر سه روزه خود به افغانستان، نمایشگاه تجاری مشترک افغانستان و قزاقستان را در کابل نیز افتتاح خواهد کرد.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان اواسط فروردین ماه اعلام کرده بود به زودی سه سفیر جدید در کشورهای ازبکستان، قزاقستان و آذربایجان مستقر خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند
  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان
  • روبن آموریم با وست هم به توافق نرسید
  • رضاییان: شرکت ذوب آهن درباره ربیعی کارشکنی کرد!
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس