Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-30@00:19:36 GMT

توهین مجدد رسانه‌های سعودی به کویت

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۷۴۶۷

به گزارش تسنیم، به نظر می‌رسد رسانه‌های سعودی موضع تهاجمی علیه دولت کویت انتخاب کرده‌اند، فعالان کویتی می‌گویند این موضع نهادینه و به خوبی بررسی‌شده و همچنین از نظر زمان‌بندی تحریک‌آمیز است. از سوی دیگر، نمی‌توان این هجمه را فارغ از موضع صریح کویت در قبال بحران در شورای همکاری خلیج‌فارس و و بی‌طرفی آن بین کشورهای عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر از یک‌ سو و دولت قطر از سوی دیگر دانست مضاف بر آن، مسائل مربوط به اختلافات نفتی میان کویت و عربستان نیز از دلایل هجمه رسانه‌ها علیه کویت است

طی کمتر از یک هفته رسانه‌های سعودی در دو نوبت موضعی اهانت‌آمیز علیه کویت اتخاد کرده‌اند؛ ؛ امری که خشم فعالان کویتی را برانگیخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ساره دندروای» مجری معروف شبکه تلویزیونی العربیه، روز شنبه اظهاراتی توهین‌آمیز علیه کویت مطرح کرد. او در برنامه‌ای، به گزارش خبرگزاری آمریکایی «بلومبرگ» در مورد کاهش قیمت مشروبات الکلی در قطر اشاره کرد و در پایان به صورت استهزاء گفت: «منتظر اظهارنظر دوستان آنها در کویت در قبال این دست‌ و دلبازی قطر هستیم.»

اظهارات دندراوی با واکنش صریح وزارت خارجه کویت همراه شد. این وزارتخانه را به «اهانت شدید غیر قابل قبول» متهم کرد و از شبکه العربیه که وی درآن کار می‌کند، خواست تا هرچه سریع‌تر این اشتباه وی را تصحیح کند.

ساره دندراوی در واکنش به این اعتراض دولت کویت، مدعی شد که او عاشق دولت کویت است و سخنانش علیه «آن دسته از مردم( کویت) بود که در دفاع از قطر متعصبانه عمل می‌کنند و در موضوعی خاص عربستان سعودی را به باد انتقاد می‌گیرند و زمانی‌که درباره قطر سخن گفته می‌شود یا سکوت می‌کنند و یا از آن دفاع می‌کنند.»

این توهین‌های رسانه‌های سعودی علیه کویت از این حد فراتر رفت و  روزنامه الاقتصادیه کاریکاتوری منتشر کرد که خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی کویت را برانگیخت و آن را توهینی به کویت و امیر آن دانستند.

تویت‌نویسان کویتی گفتند که این توهین جدیدی پس از توهین ساره دندراوی،  مجری سعودی العربیه به کویت هنگام خواندن خبری درباره قطر است.

روزنامه الاقتصادیه وابسته به «گروه پژوهش‌ها و بازاریابی سعودی» است که زیر نظر «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی فعالیت می‌کند که روزنامه‌هایی مانند «الشرق الاوسط»  نیز توسط آن منتشر می‌شود.

روشن است، رسانه‌های سعودی به دور از هرگونه کار حرفه‌ای و صرفا در راستای سیاست‌های حاکمانشان فعالیت می‌کنند و موضع تهاجمی این رسانه‌ها علیه برخی طرف‌های خارجی عامدانه و به دستور عالی‌ترین مقامات رسمی ریاض اتخاذ می‌شود. از این‌رو، کویت در سطح رسمی به این توهین‌های رسانه‌های سعودی واکنش نشان داد و در عین حال تأکید کرد که کویت همواره برای تحقق وحدت موضع کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس و پشت سر گذاشتن اختلافات میان برادران تلاش کرده است و به توقف هجمه‌های رسانه‌ای فراخوانده است؛ چراکه این هجمه‌ها به منزله لطمه زدن به روابط برادرانه میان کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس است و تاثیر منفی بر روحیه آن مناسبات بر جای می‌گذارد.

رسانه‌ها و فعالان مجازی سعودی در راه‌اندازی کمپین‌های رسانه‌ای تهاجمی علیه هر کشوری که به دشمنی علیه این رژیم قد علم کند و یا حتی موضعی بی‌طرفانه در قبال سیاست‌های سعودی دنبال کند، بسیار ماهرانه عمل می‌کنند. از این‌رو، ناظران می‌گویند این هجمه مجری العربیه و روزنامه الاقتصادیه، که از بی‌طرف بودن کویت در بحران خلیج‌فارس انتقاد کرده‌اند از نگاه فعالان عرب، به مثابه «گوشمالی دادن» کویت است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۷۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه انگلیسی: سرکرده داعش خوراسان در پاکستان زندگی می‌کند

یک رسانه انگلیسی در گزارشی اعلام کرد که «ثناءالله غفاری» سرکرده داعش خوراسان در ایالت بلوچستان پاکستان زندگی می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، رویترز در گزارشی اعلام کرد «ثناءالله غفاری» مشهور به «شهاب المهاجر» سرکرده داعش خوراسان در ایالت بلوچستان پاکستان حضور دارد.

گفته می‌شود غفاری در سال 2020 میلادی ریاست داعش خوراسان را به عهده گرفت و در چندین حمله تروریستی در افغانستان، ایران، ازبکستان، تاجیکستان و پاکستان دست دارد.

پیش از حمله مرگبار داعش در سال 2021 در فرودگاه کابل، اطلاعات کمی درباره المهاجر وجود داشت.

پیش‌تر برخی مقامات پاکستانی به رسانه‌های این کشور گفته بودند غفاری در ژوئن سال گذشته میلادی در ولایت کنر افغانستان کشته شده است اما رویترز تاکید کرده است که او در پاکستان حضور دارد.

هفته گذشته نیز رسانه‌های نزدیک به طالبان مدعی شدند دولت پاکستان از گروه تروریستی داعش علیه رقبای خود استفاده می‌کند و ارتش پاکستان را مسئول حمله اخیر قندهار دانست.

«وست»: حملات داعش در افغانستان کاهش یافته استاظهار نگرانی شورای امنیت از فعالیت داعش در افغانستانحقانی: تهدید داعش در افغانستان، نگران‌کننده نیست

«عبدالمتین قانع» سخنگوی وزارت کشور حکومت طالبان نیز به تازگی تاکید کرد «ثناءالله غفاری» سرکرده داعش خوراسان در افغانستان حضور ندارد.

وی تاکید کرد افغانستان به کسی اجازه نمی‌دهد از خاک این کشور علیه دیگران استفاده شود.

پیش‌تر، رسانه افغان «نن‌تکی آسیا» در مطلبی نوشت: آمریکا پس از شکست در جنگ افغانستان و فرار از این کشور سعی دارد از ابزاری به نام داعش به عنوان یک نیروی نیابتی علیه رقبای منطقه‌ای خویش استفاده کند.

انتهای پیام/.

 

 

دیگر خبرها

  • رسانه انگلیسی: سرکرده داعش خوراسان در پاکستان زندگی می‌کند
  • ادبیات سخیف علیه جامعه پرستاری را کنار بگذارید
  • انتقاد شدید از توهین به حرفه پرستاری در برخی فیلم و سریال‌ها
  • ادبیات سخیف،بی ادبانه و گستاخانه را علیه جامعه بزرگ‌ پرستاری کنار بگذارید/ پرستاران هوشیار هستند و با عاملین این گستاخی ها برخورد جدی خواهند کرد
  • قهرمانی پدل ایران در مسابقات ۸۰ هزار دلاری امارات
  • حمله انصارالله یمن به ۶۳ کشتی در دریای سرخ/ وتوی قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی توسط روسیه/ موضع گیری چین درباره رزمایش دریایی با ایران و روسیه/ شکایت لبنان از اسرائیل به شورای امنیت سازمان ملل
  • علی مطهری انتظار دارد همه مطابق کتاب «مسئلۀ حجاب» پدرش زندگی کنند | «صدای ملت» که نباید علیه مهم‌ترین پایه‌ هویتی ملت موضع‌گیری کند
  • «صدای ملت» علیه هویت ملی موضع نمی‌گیرد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ تن در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ نفر در حمله آمریکا به «دیرالزور»