Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-28@12:58:16 GMT

هفته ای  همراه با حضور جهانی فرهنگ و هنر ایران

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۷۵۲۲

هفته ای  همراه با حضور جهانی فرهنگ و هنر ایران

در هفته گذشته حضور آثار مختلف هنری ایران در جشنواره های بین المللی خبر های مهم را رقم زد.

به گزارش خبرنگار ایمنا،هفته گذشته آثار مختلف در حوزه های مختلف هنری در رویداد های بین المللی حضور یافتند،همچنین خبر رسید که جشنواره تئاتر فجر با جشنواره فیلم فجر،همزمان برگزار خواهد شد.در ادامه مشروح رویداد ها را میخونید:
بازار تهران در کبک کانادا: نمایشگاه عکس‌های سعید فلاح‌فر در کافه گالری «اونجا»در شهر کبک کانادا برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشگاه تصاویری از بازارهای تهران را به نمایش گذاشته است. مجموعه عکس‌های «گذرها و نظرها» بخش کوچکی از یک پروژه بزرگ‌تر و شامل ۴۰ قطعه عکس از اماکن تجاری در بازارها و کوچه، پس‌کوچه‌های تاریخی تهران و ایران است. در این پروژه هیچکدام از عناصر تصویری محدود به کارکردهای تزئینی نمی‌شوند. سوژه‌های انسانی کاملاً در اختیار موضوع و دغدغه‌های شهری و فرهنگی عکاس و محتوای ظرف، عمل می‌کنند.
عملکرد کم فروغ یازدهمین دوره حراج تهران: دفتر یازدهمین دوره از حراج تهران در حالی بسته شد که با وجود مجموع فروش ۴۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، کم‌هیجان‌تر از دوره‌های گذشته خود برگزار شد. تعداد خریدارانِ محدود، فروش آثار به حداقل قیمت برآورد شده و به فروش نرسیدن پنج اثر از مهمترین ویژگی‌های حراج یازدهم تهران بود.
تاثیرات فرهنگ شرق و جهان اسلام درموزه بریتانیا: موزه «بریتانیا» تاثیرات فرهنگ شرق و جهان اسلام بر هنر غرب در پنج قرن گذشته را در قالب یک نمایشگاه هنری به نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه با عنوان کامل «الهام گرفته از شرق: جهان اسلام چگونه هنر غرب را تحت تاثیر قرار داد»‌ در اکتبر سال جاری و در موزه بریتانیا آغاز به کار خواهد کرد. این نمایشگاه که به تاثیر فرهنگ شرق بر هنر غرب می‌پردازد، تابلوهای نقاشی و آثار دیگری از جمله سفال،‌ عکس‌،‌ جواهرات،‌ کتیبه‌ها و پوشاک را در کنار آثار هنر معاصر، به نمایش خواهد گذاشت.
مستند دلبر برگزیده جشنواره پالرمو: فیلم مستند «دلبند» به کارگردانی یاسر طالبی و تهیه‌کنندگی الهه نوبخت، برنده دو جایزه از جشنواره مستند سیسیل ایتالیا شد.  مراسم اختتامیه چهاردهمین دوره‌ی جشنواره فیلم مستند سوله‌لونا در شهر پالرمو مرکز جزیره سیسیل ایتالیا برگزار شد و فیلم مستند دلبند ساخته یاسر طالبی موفق به کسب دیپلم افتخار بهترین فیلمبرداری و جایزه بهترین فیلم از نگاه دانش‌آموزان این جشنواره شد.
همزمانی جشنواره تئاتر فجر با جشنواره فیلم فجر: فراخوان سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی‌مرند با تغییر دوباره تاریخ برگزاری منتشر شد و این بار جشنواره ، با تاریخ مرسوم جشنواره فیلم فجر همزمان شده است. این جشنواره از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۹۸  توسط اداره کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی ایران و انستیتو بین‌المللی تئاتر برگزار می‌شود.
حضور فیلم های کوتاه ایرانی در جشنواره ایتالیایی: سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «پاپ کورن» در کشور ایتالیا از ۳ فیلم ایرانی برای نمایش در بخش رقابتی اصلی این رویداد سینمایی دعوت کرد. این رویداد سینمایی که از تاریخ ۳ تا ۶ مرداد در ایتالیا برگزار خواهد شد دربخش رقابتی اصلی خود فیلم‌های کوتاه "طعم توت" ساخته احمد سیدکشمیری، "آریو والیبال" به کارگردانی محند بخشی و "جادویی" از بهادر عدب را به نمایش خواهد گذاشت.
نت‌های مسی یک رویا در لوکارنوی سوییس: مستند «نت‌های مسی یک رویا» در اولین حضور بین المللی خود، در بخش رقابتی هفته منتقدان جشنواره لوکارنو، به نمایش در می آید. نت های مسی یک رویا به کارگردانی رضا فرهمند و تهیه کنندگی مرتضی شعبانی، در اولین حضور بین المللی خود در سال ۲۰۱۹، در بخش هفته منتقدان این رویداد سینمایی نماینده سینمای ایران خواهد بود. بخش هفته منتقدان لوکارنو بر روی فیلم های نوآورانه با محتواهای بزرگ تمرکز می کند. فیلم هایی پررنگ که دیدگاه های جدیدی را باز می کنند و در جهان بحث برانگیزند.
بزرگداشت فردوس کاویانی: مراسم نکوداشت فردوس کاویانی در حالی برگزار شد که او به دلیل کسالت در مراسم حضور نداشت اما دیگر هنرمندان و دوستانش با بیان خاطرات و خصوصیات این هنرمند به پاس سال ها تلاش حرفه‌ای، از او تقدیر و برایش آرزوی سلامتی کردند.حسن فتحی،علیرضا خمسه،فاطمه معتمد آریا،هادی مرزبان و حمید جبلی ازجمله هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.
آغز طرح تابستان کتاب در شهرستان ها: طرح تابستانه کتاب ۹۸ از بیست و پنجم  تیر در کتاب فروشی های عضو این طرح در سراسر شهرستان ها آغاز شد. طرح تابستانه کتاب ۹۸ با شعار کتاب، همنشین دلنشین از سه شنبه هفته گذشته آغاز و تا سوم مرداد ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو طرح، کتاب‌های تالیفی را با یارانه ۲۵ درصد و کتاب‌های ترجمه را با یارانه ۱۵ درصد خریداری کنند.
انتشار سه رمان جدید: کتاب لیبرا نوشته روبر پنژه با ترجمه عاطفه طاهایی ، عشق خرکی نوشته کترین دان با ترجمه نیما جمالی‌پورو در ستایش سایه‌ها نوشته جونیچیرو تانیزاکی با ترجمه علیرضا شلویری منتشر شد. روبر پنژه نویسنده رمان لیبرا،زمانی پا به عرصه رمان‌نویسی گذاشت که به گفته ناتالی ساروت عصر بدگمانی بود. عصر بدگمانی خواننده و نویسنده به شخصیت‌های داستانی رمان‌های کلاسیک، به زمان خطی، به پیرنگی که سرگذشت این شخصیت‌ها را به هم گره می‌زند. عشق خرکی با یک دوجین شخصیت عجیب و غریب، احساس همدردی و انزجار را هم‌زمان در مخاطب برمی‌انگیزد و دنیایی خلق می‌کند که سراسر تخیلی و سرشار از طنز است و هر چه جلوتر می‌رود جذاب‌تر می‌شود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جشنواره فیلم هنر نقاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۷۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور تیم های خارجی در مسابقات کوراش اسفراین

 دبیر انجمن کوراش گفت: تاکنون ۱۵ تیم خارجی برای شرکت در این رویداد ورزشی اعلام آمادگی کرده اند.

کوروش خسرویار گفت: این رقابت‌های بین المللی از ۲۳ فروردین ماه به مدت ۲ روز در گود زینل خان اسفراین برگزار می‌شود.

وی افزود: در این رقابت‌های بین المللی کوراشکارانی از کشور‌های روسیه، یونان، فرانسه، لیتوانی، هند، قرقیزستان، ازبکستان، افغانستان، عراق، ترکمنستان، پاکستان، تایلند، کنگو، تاجیکستان، قزاقستان و ایران با هم به رقابت می‌پردازند.

خسرویار ادامه داد: کوراشکاران در ۲ وزن ۹۰ کیلوگرم و منفی ۹۰ کیلوگرم با هم به رقابت خواهند پرداخت.

دبیر انجمن کوراش گفت: رقابت‌های بین المللی کوراش یک روز قبل از برگزاری مسابقات کشتی باچوخه اسفراین برگزار می‌شود.

خراسان شمالی ظرفیت ویژه‌ای در رشته کوراش دارد به گونه‌ای که با معرفی قهرمانان زیادی در میادین آسیایی و جهانی همواره عنوان دار پایتخت کوراش کشور است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حضور ۱۵ تیم خارجی در رقابت‌های بین‌المللی کوراش
  • درخشش یک مازندرانی در جشنواره ملی کتاب و رسانه
  • با هدف ترویج فرهنگ کار خیر و تکریم خیرین جشنواره ی ملی رسانه ای مهرآفرین برگزار می شود.
  • روز جهانی تئاتر + تاریخچه و شعار
  • از مجموعه کتاب‌های «سر دلبران» رونمایی شد
  • «طنزپهلو» فراخوان داد
  • «طنزپهلو» فراخوان داد
  • جشنواره لاله‌های کرج اردیبهشت برگزار می‌شود
  • حضور ساره جوانمردی به همراه فرزندش در پارالمپیک پاریس
  • حضور تیم های خارجی در مسابقات کوراش اسفراین