Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ آیت‌الله محمد امامی کاشانی، عضو مجلس خبرگان رهبری امروز، 28 تیرماه، در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران، ضمن توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و با اشاره به آیات 14 و 15 سوره مبارکه «الاعلی»؛ «قَدْ أَفْلَحَ مَنْ تَزَكَّى/ وَذَكَرَ اسْمَ رَبِّهِ فَصَلَّى » گفت: رستگار کسی است که درباره توحید دور بزند، گناه نکند، مطیع خدا باشد نام خدا را بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تبریک میلاد امام رضا(ع)، تصریح کرد: از ایشان درباره این آیه پرسیدند، ایشان فرمود اگر معنای آیه این است که وقتی یاد خد هست، نماز بخوانید، که کار مشکلی نیست. فرمود «فصلی» یعنی صلوات بر محمد و آل محمد که این بالاترین ذکر است. همچنین یکی از امام(ع) می پرسد که من در خانه کتاب دعا و ذکر ندارم که دعایی بخوانیم، فرمود صلوات بر همه چیز مقدم است.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اهمیت صلوات، تصریح کرد: انسان برای سیر به سوی خدا، به سوی خداشناسی حرکت می‎کند و از طریق شناخت صفات الهی و از آن رهگذر به خدمت خلق خدا و یاری مردم بر می‌گردد. در اینجا یک حلقه مفقوده است که سیر به خدا می شود و بعد به خلق خدا بر می‌گردد. ممکن است کسی سیر به خدا کند ولی سیرش غلط باشد.‌

آیت‌الله امامی کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مسئله رهبری و امامت در دین، یک مسئله اصیل و اساسی است، و این است که گفته می‌شود زمان از حجت خالی نیست. این است که گفته می‌شود در عصر ما جوامع بشری در اطاعت خود باید یک خط را نگاه کنند و آن خط مهدی آخرالزمان(عج) است.

ادامه دارد...

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن امامی کاشانی نماز جمعه خطبه اول قرآن ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۷۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛  آیین تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدا با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مرقد امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.
آیین تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور صبح امروز، سه شنبه ۴ اردیبهشت در اولین روز از هفته کارگر با شعار "کارگر، تجدید میثاق با امام، رهبری و شهدا"، با حضور سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جامعه کارگری، کارفرمایی، خانواده‌های معظم شهدا، مدیران و کارکنان این وزارتخانه در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. شرکت کنندگان در این مراسم با نثار تاج گل، قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان‌های والای امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدای سرافراز تجدید میثاق خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (۱۲ماهه سال ۱۴۰۲)
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • ولادت امام رضا ۱۴۰۳ چند شنبه است و آیا تعطیل است؟
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • تاریخ ولادت امام رضا (ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • سلیمی نمین: توئیت فضائلی درباره حجاب را با توجه به جایگاهش در دفتر رهبری باید لحاظ کرد/ جامعه را به سمت لجبازی نبریم/ برخی تصور می‌کنند با یک اقدام اجرایی می‌توانند مسئله حجاب را حل کنند
  • تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل
  • حکم دو رهبر پای متمم قانون اساسی ایران