Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@02:14:58 GMT

کشت ۲ هکتار گل محمدی در فامنین

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۷۶۳۲

کشت ۲ هکتار گل محمدی در فامنین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین از کشت 2 هکتار گل محمدی در سطح شهرستان فامنین خبر داد‌.
جعفر کاویانی دلشاد در گفت و گو با ایسنا،منطقه همدان، افزود: از این میزان 1.5 هکتار در سه روستای زرقان، قموشانه و طاوه و 0.5 هکتار در اراضی فامنین کشت شده است.
وی ابراز امیدواری کرد با توسعه باغات گل محمدی فرصت های شغلی جدید برای افراد جویای کار ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی نیاز آبی کم ،سازگاری با محیط ، توسعه صادرات غیر نفتی، ایجاد در امد زایی و توسعه اکوتوریسم را از دیگر مزایای توسعه کشت این گیاه برشمرد و گفت: اگر برنامه ای برای توسعه و کشت جایگزین مد نظر است باید به موضوع بازار فروش نیز اهمیت داده شود.
کاویانی دلشاد اظهار کرد: تا فعالیتی در روستا به صورت عملی انجام نگیرد و نتایج آن برای دیگران محرز نشود در روستا جایگاه پیدا نمی کند وما انتظار داریم با کشت این دو هکتار در منطقه و برگزاری کلاس های آموزشی برای زنان  شاهد توسعه و افزایش سطح زیر کشت این محصول در منطقه باشیم.  
در ادامه کارشناس باغبانی شهرستان فامنین گفت: محصولات عمده ای که از گل محمدی تهیه می شود شامل گلاب، اسانس، غنچه خشک، کانکریت و آبسولوت است که آنها در صنایع دارویی عطر سازی و فرآورده های بهداشتی آرایشی و صنایع غذایی استفاده می شود.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال جهاد کشاورزی زنان صنایع غذایی کلاس های آموزشی گل محمدی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۷۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۳ هزار هکتاری سطح زیر کشت گیاهان دارویی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسین زینلی مشاور وزیر و مجری طرح گیاهان دارویی گفت: در حوزه گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی سال‌ها تلاش کرده تا در راستای تامین سلامت مردم و تامین مواد اولیه صنایع تبدیلی، دارویی و غذایی اقدامات موثری انجام دهد.
وی افزود: ساختار اصلی فعالیت‌های زیر مجموعه گیاهان دارویی بر اساس مشارکت مردم شکل گرفته و در سنوات گذشته نیز باهمراهی و همکاری مردم، اراضی زیر کشت توسعه یافته است.
زینلی افزود: از ۶۳ هزار هکتار طرح توسعه، ۵۵ هزار هکتار آن در دیمزار‌ها و ۸۰۰۰ هکتار هم در اراضی آبی برای تولید انواع محصولات مورد نیاز و دارای متقاضی بازار اجرا می‌شود.
مجری طرح گیاهان دارویی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های ما برای سال جاری احیای ۵۰ هزار هکتار از مراتع است که برنامه‌های حمایتی، نظارتی و آموزشی آن بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است و سایر کار‌های اجرایی از سوی مردم انجام خواهد شد.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر ضرورت ایجاد ارزش افزوده برای گیاهان دارویی در کشور و جلوگیری از خام فروشی این مواد با ارزش، ادامه داد: برای توسعه صنایع تبدیلی و غذایی در سال جاری بارانداز‌های گیاهان دارویی ایجاد می‌گردد.
وی با اشاره به این که برخی از بارانداز‌ها روند اجرایی کار را آغاز کرده‌اند، افزود: ابلاغیه فعالیت رسمی این بارانداز‌ها نیز به زودی صادر می‌شود.
زینلی گفت: ما در حوزه فرآوری گیاهان دارویی قصد داریم فدراسیون‌های گیاهان دارویی ایجاد کنیم که وظیفه قیمت گذاری در حوزه داخلی و بین‌الملل را بر عهده دارند. این مجموعه‌ها با همکاری بخش خصوصی و به ویژه تشکل‌ها مسئولیت مذاکره با متقاضیان خارجی گیاهان دارویی ایران را برعهده می‌گیرند و تصمیمات آنها برای کل کشور لازم الاجرا است.

دیگر خبرها

  • اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد
  • استان بوشهر آماده توسعه روابط با تاجیکستان است
  • پرورش میگو در ۸ هزار هکتار اراضی ساحلی بوشهر/تولید افزایش می‌یابد
  • وجود ۳۳ هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان راور
  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • مطلوب بودن مشارکت‌های مردمی در بخش کشاورزی خوزستان
  • رشد ۲۰۰ هکتاری سالانه مزارع طلای سرخ در اصفهان
  • توسعه سطح کاشت گیاهان دارویی با توزیع ۷هزار نهال گل محمدی در سوادکوه
  • توزیع ۵ هزار و ۳۰۰ تن انواع کود شیمیایی در فامنین
  • افزایش ۶۳ هزار هکتاری سطح زیر کشت گیاهان دارویی