Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-28@12:54:52 GMT

یک اتفاق عجیب در تاکسیرانی؛ خرید و فروش خطوط!

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۷۶۶۷

فارس نوشت: مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا خطوط تاکسیرانی خرید و فروش می‌شود، گفت: تخلفاتی صورت می‌گیرد و خط تاکسی خرید و فروش می‌شود البته این خطوط متعلق به شهرداری‌هاست و در حوزه تاکسیرانی نیست. به عنوان مثال در سایر بخش‌های حمل و نقل عمومی نیز شرکت خصوصی به نمایندگی از شهرداری‌ها خدمات حمل و نقل را در آن خطوط مشخص شده به عهده دارد ولی از سالیان گذشته بعضا شاهد خرید و فروش خطوط بودیم که توسط این شرکت‌ها انجام می‌شود اما اینکه شهرداری‌ها در این حوزه می‌توانند وجهی را دریافت کنند و خط را بفروشند، امکان ندارد و شهرداری نمی‌تواند در این حوزه ورود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ضامنی افزود: به نظر بنده راهکار این اقدام نیز چرخشی شدن خطوط حمل و نقل عمومی در بین شرکت‌های خصوصی است که این اقدام موجب عادلانه‌تر شدن وضعیت می‌شود و خطی نیز خرید و فروش نخواهد شد. 

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور با اشاره به اینکه خرید و فروش خط غیرقانونی است و تخلف محسوب می‌شود، گفت: تخلفات مورد بررسی قرار می‌گیرد و منجر به تصمیم‌گیری خواهد شد در صورتی که مواردی هم به اتحادیه تاکسیرانی ارائه شود آن را پیگیری خواهیم کرد. 

وی در ادامه در خصوص معاینه فنی تاکسی‌ها هر سه ماه یکبار گفت: براساس مصوبه هیأت وزیران، تاکسی‌های فرسوده موظف هستند هر سه ماه یکبار معاینه فنی جدید دریافت کنند و ما از شهرداری‌ها درخواست کرده‌ایم که تا وقتی بستر نوسازی‌ تاکسی‌ها فراهم نشده است نسبت به معاینه‌ فنی تاکسی‌های فرسوده کمک کنند و بخشی از هزینه آن را تقبل کنند. 

ضامنی گفت: در حال حاضر خیلی از شهرداری‌ها هزینه‌های معاینه فنی خودروهای تاکسی فرسوده را متقبل می‌شوند و این اقدام کمکی به رانندگان است. 

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور ادامه داد: البته براساس مصوبه هیأت وزیران تاکسی‌ها بعد از یکسال کارکرد موظف هستند هر 6 ماه یکبار معاینه فنی دریافت کنند و وقتی که به سن فرسودگی می‌رسند هر سه ماه یکبار این اتفاق خواهد افتاد. 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۷۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخطار عجیب کنعانی، خطا هم نبود!

به گزارش ورزش سه  دقیقه 40 بازی ایران و ترکمنستان در عشق آباد با ساده ترین برخورد ممکن پشت محوطه جریمه ، داور تایلندی به سود میزبان خطا گرفت و ترکمنستان را صاحب یک ضربه ایستگاهی از فاصله حدودا بیست متری کرد.
نکته عجیب در مورد این صحنه اینکه در لحظه برخود دو بازیکن ملی پوش ایران با بازیکن ترکمنستان برخوردی که منجر به خطا شود اتفاق نیفتاد و این مهم در تصویر آهسته مشخص بود.
در واقع اگر هم خطایی اتفاق افتاد  کنعانی عامل این خطا نبود اما در کمال تعجب داور ضمن اعلام خطا در نقطه ای حساس به کنعانی اخطار هم داد تا اولین بازیکن تیم ایران باشد که  در این میدان اخطار می گیرد.

بعد از این صحنه کنعانی زادگان هر چه تلاش کرد تا برای داور توضیح بدهد که خطایی انجام نداده یا عامل این خطا نبوده فایده‌ای نداشت.
کنعانی که در بازی رفت مقابل ترکمنستان بریس کرده بود در این بازی شرایط متفاوتی را تجربه می کند و با توجه به جرات و جسارت بیشتر ترکمن‌ها در  زمین خودشان کار دشوارتری در فاز دفاع دارد.
کنعانی این بار کنار شجاع خلیل‌زاده قرار گرفته که بارها کنارش بازی کرده و فوتبال او را خیلی خوب می شناسد.

دیگر خبرها

  • پروانه تاکسیرانان غایب در کلاس‌های آموزشی تمدید نمی‌شود
  • اتفاق عجیب در لیگ آزادگان؛ داور نیش صدرنشین لیگ یک را کشید!
  • هفت تصویر عجیب که ذهن را به چالش می‌کشد؛ دقت چشم و ذهن خود را محک بزنید!
  • تصویری عجیب از خطوط تلفن در آمریکا صد سال پیش!
  • کرایه تاکسی در رشت گران شد
  • ۲۵۰ ون تاکسی در حال سرویس‌رسانی به مراسم محفل قرآنی امام حسنی‌ها
  • اخطار عجیب کنعانی، خطا هم نبود!
  • تاکسیرانان امین شهر هستند/ تجلی امانت‌داری رانندگان تاکسی اصفهان در نوروز ۱۴۰۳
  • اتفاق عجیب برای لیونل مسی
  • راه اندازی گشت‌های نظارت و کنترل کرایه تاکسی‌ها در تبریز