Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-19@03:25:51 GMT

تاج :هیچ فشاری برای برگزاری لیگ قابل قبول نیست

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۷۷۵۲

تاج :هیچ فشاری برای برگزاری لیگ قابل قبول نیست

رئیس فدراسیون فوتبال می گوید در صورتی که بیش از نصف ورزشگاه ها ملزومات را رعایت نکنند، لیگ برگزار نمی‌شود.

به گزارش "ورزش سه"، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در برنامه ورزش و مردم حاضر شد تا در حضور پیمان یوسفی درباره موضوعات مختلف اظهار نظر کند.

 

*  ایران نباید از حریفی بترسد

 

او در ابتدا از مهدی شفیع یاد کرد و سپس درباره قرعه کشی  مقدماتی جام جهانی 2022 گفت: قرعه کشی به هر جهت پریروز انجام شد و دیروز هم یک جلسه داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرعه می توانست ساده تر باشد مثل گروه یک و می توانست سخت تر هم باشد مثل گروه چهار. ایران به هر حال در سید یک اول بود و بعد استرالیا و ژاپن و کره جنوبی. به هر حال ایران آقای آسیاست و نباید از حریفی بترسد.

 

وی افزود: آقای زوزان روش جدید مسابقات را شرح داد و از همه بابت حضورشان تشکر کرد و بحث مهمش هم این بود که این بار می خواهیم متفاوت جام ملت ها و مقدماتی جام جهانی را برگزار کنیم. این قرعه کشی زیر نظر فیفا برگزار شد و نایب رئیس مسابقات فیفا هم حضور داشت. بازی ها شهریور آغاز می شود. ما بازی اول را باید برویم. ما هنگ کنگ را 4 بار بازی کردیم و هر بار بردیم. با کامبوج هم بازی کردیم، اما عراق هم 4 بار باخت دادیم و تساوی زیادی هم داشتیم. عراق تیم بسیار خوبی است و بحرین هم تیم خوبی است و ما 4 بار به این تیم باختیم. ولی بالاخره ما ایران هستیم.

 

* هیچ بانکی متقاعد نشد به ایران پول بدهد

 

او درباره مشکلات تیم ملی هم گفت: فکر می کنم از نظر مالی ما از همه بدتر هستیم اما از نظر قهرمانی از همه بهتر هستیم. فوتبال به هرجهت دلخوشی همه مردم است و فراگیر و گسترده است و این که مردم فوتبال را دوست دارند به دو دلیل است، یکی این که همه می توانند درباره اش اظهار نظر کنند و دو این که شایسته ترین ها به زمین می روند. هرچند که این هم موافق و مخالف دارد اما به هر حال همه درباره اش اظهار نظر می کنند. اینجا اگر عددی را در فوتبال بیاوریم سرمایه گذاری است، هزینه نیست. ما از دلار پولی نمی خواهیم، ما از فیفا 10 میلیون دلار درآمد داریم، همه راه‌ها را  هم رفتیم اما فیفا به ما گفت ما هیچ بانکی را نتوانستیم متقاعد کنیم که این پول را به اسم ایران منتقل کند چون تحریم ها شدید هستند.

 

تاج همچنین گفت: ما الان فقط حرفمان این است که 10 میلیون دلاری که طلب کاریم و 3-4 میلیاردی که از ای اف سی طلبکاریم را باید الان هزینه کنیم. من دیروز با خانم افخم نماینده ما در مالزی صحبت کردم بابت پولی که در ای اف سی داریم، با شیخ سلمان هم صحبت کردیم که این پول بیاید در ای اف سی و بگیریم چون فوتبال از سیاست جداست. شعار فیفا هم این بوده و بند 4 اساسنامه هم این است که ما فوتبال را برای همه می خواهیم. در فیرپلی هیچ کشوری نباید به کشوری ترجیح  داده شود. ما الان  حق پخش نداریم، از فیفا و ای اف سی نداریم، از دولت هم نمی گیریم پس یکی باید بیاید و بگوید چطور فوتبال را مدیریت کنیم؟

 

رئیس فدراسیون درباره شایعه نامه ترامپ هم عنوان کرد: کار سخیفی است من هم دیدم، فیفا نباید بپذیرد و اگر بپذیرد دیگر فیفا نیست. شخصیت مستقلی دارد و خود آقای اینفانتینو هم گفت تمام تلاش من این است که مشکل شما را حل کنیم. 2 میلیون دلار برای ساختمان ما هزینه شده و اگر این پول می آمد مشکل حل می شد. ما قرارداد آقای ویلموتس را بستیم اما قسط اول را نتوانستیم بدهیم، پول آقای کی روش را دادیم، ایشان یک شکایت کردند و ما هم شکایت کردیم. آقای ویلموتس با این که پولی نگرفته اما همچنان کارش را ادامه می دهد.

 

او درباره راهکار فدراسیون هم گفت: الان خیلی هوشمند کردند، خانم افخم هم یک صحبت هایی کردند و من دیروز از سفارت رفتم ای اف سی با رئیس مالی ای اف سی صحبت کردیم و نشستیم و سه راه حل به ذهنمان آمد که حداقل استقلال و پرسپولیس و ذوب آهن را مشکلشان را حل کنیم.

 

* استقلال از فیفا پول نگرفت

 

تاج درباره مشکل استقلال هم گفت: آقای خطیر و فتحی گفتند که ما راهکارهایی داریم، آنجا باشگاه را ان جی او می دانند و فدراسیون را حاکمیت. اما باشگاه استقلال پول نگرفته، اما فیفا پذیرفته که استقلال اینجا طلب دارد و می تواند از اینجا هزینه کند. این کار را انجام می دهند و به هر حال نامه ای آمده و این خیلی خوب است تا 6 امتیاز از این تیم کم نشود.

 

او درباره مسئله و بحران های بازی با تیم های عربستانی هم گفت: بله کارهایی انجام شده، ما کمیته مسابقات  هستیم من در فیفا عضو هستم اما در ای اف سی نه. عربستان برای ما یک پرونده امنیتی در کمیته امنیت باز کرد به خاطر آتش زدن سفارت. اما قطر پرونده سیاسی باز کرد، کنفدراسیون آن را رد کرد چون سیاسی بود. ما همین الان اگر می خواهیم لیگ برگزار نشود یا با این شرایط برگزار شود، چون امنیتی است. الان عربستان هیچ کرسی ندارد اما ما و قطر داریم. این که هزینه ها را آن ها قبول کنند می شود اما کمیته امنیت یک نهاد مستقل است. وقتی به کمیته امنیت می رود آن ها باید تائید کنند، ما هنوز باید ماجرا را حل کنیم اما به شکل جدی دنبال حل مشکل هستیم اما مشکل امنیتی فقط از دست فدراسیون خارج است.

 

رئیس فدراسیون درباره شایعه حذف استقلال از لیگ قهرمانان هم گفت: آن زمانی بود که استقلال پول را پرداخت نکرده بود، باید بترسیم از این شرایط چون برای پرسپولیس یک بار رخ داد. استقلال 20 نامه داد و نامه جواب هم آمد که البته من ندیدم اما مسئول امور بین الملل ما گفت.

 

 

* وزارت ورزش باید به فوتبال کمک کند

 

تاج درباره وضعیت تیم المپیک نیز گفت: من شرایط تیم امید را خیلی خوب می بینم چون مسئول مستقیم هستیم باید پاسخ بدهیم به مردم. من یادم است مجیدی 17 ساله بود به تیم ملی آمد و الان هم 42 ساله برای تیم امید انتخاب شده، خیلی جوان نیست چون ویلموتس 49 ساله است اما انتخاب بسیار خوبی است. آقای ویلموتس هم خیلی دقت دارند و بازی با تیم امید هم بیشتر به خاطر تیم امید بود. تیم ب ما هم که پشتوانه تیم بزرگسالان است تشکیل شده است. آقای ویلموتس در جلسه با سرمربیان رده های سنی گفت که همه ما باید با یک سیستم بازی کند، همه باید به هم سرویس بدهیم و با یک رویه کار کنیم. آقای مجیدی هم گفت مهم نیست چند گل بخوریم مهم است که دو برابر گل بزنیم. 

 

تاج همچنین افزود: مهم برای ما این است که 42-3 سال است که نرفتیم، باید به المپیک برویم، عراق تیم سوم جهان است، ما خیلی خوب بازی کردیم اما تصمیم کمیته فنی این بود که آقای کرانچار برود. الان آقای مجیدی هم رابطه خوبی با آقای ویلموتس دارند. نظر آقای ویلموتس هم این است که در کنار تیم امید باشد در مقدماتی المپیک.

 

او افزود: ما وسط راه به آقای کی روش رسیدیم، در قرارداد این بود که اگر هر طرف آن یکی را نخواهد باید کل قرارداد را بدهد، من هم باید با بداخلاقی هایش می ساختم. اما آقای کی روش خیلی برای ما زحمت کشید، فرمانده ما در زمین فوتبال کی روش بود و باید تا روز آخر حمایت می کردیم تا تیم را ارنج کند و به نتایج برسد. انتقادهای زیادی به ما شد که چرا کوتاه می آیی و میسازی اما این قرارداد جلوی ما بود و جلوی بقیه نبود. اما الان در قرارداد آقای ویلموتس فرق کرده، شما ورود آقای کلمنته و کی روش را ببینید تا آقای ویلموتس. فقط مدیر روابط عمومی ما رفت و او را آورد. ارزیابی ما از او مثبت است اما تیم ملی تدارک می خواهد، ما در سه ماه آخر سال و سه ماه اخیر از وزارت ورزش هیچ ریالی نگرفتیم، چه توسعه فوتبال چه داوران و... . این بخش از درآمد ما هم به خاطر تحریم ها بسته شده.

 

مهدی تاج درباره کمک وزارت ورزش همچنین گفت: آن ها دخالت نمی کنند، ما با وزارت ورزش اینطور نبودیم که دخالت کنند، ما هم نمی پذیریم. تلاش می کنیم، من به آقای اینفانتینو نامه دادم، ایشان مذاکره کردند و من دنبال جواب هستم. ما در ای اف سی نفوذ داریم و می خواهیم کارهایی بکنیم. اما همه چیز مشروط است و این کار را سخت می کند، برای حاکمیت دادن 10 میلیون دلار سخت نیست، این همه هزینه که در کشور می شود... ما نمی گوییم بدهند و نگیرند میگوییم از فیفا بگیرند. این بد است که ما ازبکستان را دعوت کنیم اما پول بلیتش را ندهیم یا حقوق آقای ویلموتس را ندهیم و بروند.

 

او درباره تبلیغات محیطی باشگاه ها توضیح داد: حرف درستی است اما درست ترش را من می گویم. تبلیغات محیطی برای سازمان لیگ است، یا پول گرفتند یا رفته دادگاه و در حال رسیدگی است.

 

* شاید لیگ برگزار نشود

 

رئیس فدراسیون درخصوص لیگ نیز تشریح کرد: لیگ ما پارسال انتقادی که به آن وارد بود این بود که می گفتند این لیگ چشم کوری داشت، سر شکسته داشت، زنجیر و چاقو داشت، توهین داشت، تاخیر فینال داشت، ماشین خبرنگاران هم داشت. این لیگ چه ضروری است به این شکل برگزار کنیم؟ ما مگر کشورمان نبود که بازی فینال آسیا با کاشیما و پرسپولیس را انقدر شکیل برگزار کرد؟ حتی بانوان هم بودند، تمام بزرگان فوتبال دنیا هم اینجا بودند، آقای اینفانتینو بودند، شیخ سلمان بود، 18 رئیس فدراسیون آسیا و دنیا بود و این همه میهمان داشتیم و به بهترین شکل برگزار شد. باید از وزارت ورزش برگزار کنیم، شرکت تجهیز، باشگاه پرسپولیس و آقای گرشاسبی. پس ما می توانیم، چون بزرگترین رویداد آسیا را بدون هیچ مشکلی برگزار کردیم، الان همه آمده اند پای کار، شورای تامین و آقای ذوالفقاری آمدند پای کار، 4-5 جلسه برگزار کردند، هیچ کس نمی خواهد لیگ به این شکل برگزار کنند و حتی خانواده ها هم بیایند.

 

وی افزود: همه باید اغماض را برداریم، نه این که نفهمیم، مگر می شود یکی بیرون استادیوم بیاید و این را بگوید؟ رئیس لیگ حتما این را می داند که لیگ را تا اینجا جلو آورده، یک مسئله نور ورزشگاه است. ما سه درخواست در شورای تامین داشتیم و نیروی انتظامی گفت این سه نباشد ما لیگ را برگزار نمی کنیم. وزیر ورزش و جوانان زحمت کشید و به همه استاندارها نامه نوشت که «شما نواقضی در زیر ساخت ها داری و رعایت ملزومات ای اف سی است و نوشتند اقدام عاجل به عمل بیاورید، بدیهی است که در غیر این صورت امکان برگزاری وجود ندارد.» همین را شورای امنیت کشور هم نوشت، سه درخواست کوچک و عملی: باید بلیت الکترونیک شود. نور و دوربین ورزشگاه. که اگر کسی ناسزا گفت ما بتوانیم برویم سراغ آن فرد. این سه درخواست سازمان لیگ بوده و شورای تامین و شورای امنیت ملی. اگر این کارها انجام نشود، لیگ برگزار نمی شود.

 

وی در خصوص فشار نماینده ها و... نیز عنوان کرد: یکی می گفت با این همه گرانی وقتی 90 دقیقه بازی تیم محبوبمان را می بینیم همه چیز از یاد می رود. اگر ورزشگاه های بیشتری آماده شد که یک چیز اگر نه برگزار نمی کنیم. ما نمی توانیم دیگر در این شرایط مردم همه را می بینند و قضاوت می کنند، نمی شود استاندارد و وزیر و وکیل و نماینده مجلس فشار بیاورند که اگر در این استان برگزار نکردی بیا در این یکی استان برگزار کن. در این برنامه رسما اعلام می کنم که هیچ فشاری قبول نیست، چون امسال سال انتخابات هم هست، به اساندارها اعلام شده و باید بروند از حالا تلاش کنن روی این.

 

تاج راجع به وضعیت ورزشگاه ها گفت: آخرین صورت جلسه ای که شده، ورزشگاه آزادی کسری هایی دارد اما به نظر می رسد که می رسد. ورزشگاه نقش جهان شرایطش مطلوب است. بازی ها توسط باشگاه برگزار می شود، امنیت دو بخش می شود که اصلی در اختیار باشگاه ها است. باشگاه ها مکلف هستند 100-150 نفر را آموزش دهند تا ورزشگاه را در اختیار بگیرند. اگر بیش از نصف ورزشگاه ها آماده شوند، بقیه می روند در استان همجوار و بدون تماشاگر برگزار نمی شود.شرایط مثبت است و فکر می کنم لیگ برگزار می شود. فولادشهر نقش جهان آماده می شود، یادگار دارند برگزار می کنند. فولاد آرنا دارد آماده می شود، صنعت نفت دارد برگزار می شود. مازندران و مسجدسلیمان کار جدی نکرده اند، بوشهر همین طور.

 

مهدی تاج درباره زمان شروع لیگ گفت: ما جلسه بعدی مان می فهمیم که باید قرعه کشی را برگزار کنیم یا نکنیم. من می دانم اما این شرایطی است که باشگاه لذت می برد، سال پیش ما فقط کشته نداشتیم، در شرایط آفتابی همه هستند اما در شرایط برفی و بارانی هیچ کس نیست. ما برای فیفا می خواستیم نامه بنویسیم اما هیچ باشگاهی زیر آن را امضا نکرد. من فکر می کنم باشگاه ها بعدا لذت می برند. ما بنای مان این بود که لیگ را 10 مرداد برگزار کنیم و تیم ملی و فیفادی و امید را بر این اساس چیدیم اما الان شرایط این است که این الزامات رعایت شود، اگر الزامات را بیش از نیم رعایت کنیم، آیا شما می توانید چند هزار نفر دور ورزشگاه جمع شوند؟ ما تهدید می شویم از جاهای مختلف.

 

او درباره حضور خانواده ها هم گفت: پاسخ خوبی از سوی مراجع مختلف داده شده و فدراسیون هم آن را منعکس کرده اما شرایط خانواده ها برای مقدماتی 2022 هست.

 

مهدی تاج درباره لیگ اضافه کرد: مردم دلشان می خواهد بدانند لیگ کی برگزار می شود. اما ما می گوییم چیزی نیست که با توصیه حل شود. باید این ملزومات رعایت شود و حتی برگزاری هم به این معنا نیست که لیگ برگزار می شود.

 

* 8 سال است بهترین آسیا هستیم

 

رئیس فدراسیون در خصوص رده های سنی تیم ملی گفت: فوتبال شایستگی اش به این است که همه می توانند درباره اش اظهار نظر کنند. شما یک تیم محبوبی را انتخاب کنید، خیلی ها ارنج سرمربی را دوست ندارند. ولی آن چه که ما به عنوان مسئول فدراسیون تیم های ملی می توانیم بگوییم بهترین وضعیت را رقم زده ایم، ما الان 8 سال است بهترین تیم ملی بزرگسالان در آسیا هستیم. ما سال 2017 و 2018 پنج رده در جام جهانی داشتیم. الان نوجوانان وضعیتش بهتر شده، جوانان آقای پورموسوی کار می کنند، فوتسال ما سوم دنیاست، فوتبال ساحلی دوم دنیاست. ما الان چین را موافقت کردیم تیم ها بروند چون پول بلیت ما را هم چین می دهد. ما با قطر صحبت کردیم چون قبل از کامبوج شرایط قطر کاملا مثل همان است. چون در قطر و اسپایر همه چیز رایگان است و یک بازی هم با قطر برگزار می کنیم، پشت درهای بسته.

 

او درباره وضعیت داوران عنوان کرد: پول داوران ما برای ای اف سی بوده را پرداخت کردیم اما نمی توانیم از ای اف سی بگیریم. از آقای مومنی هم با کیف پول را گرفتیم و آوردیم.

مهدی تاج (رئیس فدراسیون) فدراسیون فوتبال

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: مهدی تاج رئیس فدراسیون فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۷۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود نسبی کیفیت هوای تهران/ هوای پایتخت قابل قبول شد

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۸ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران بهبود یافته و در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۹۵ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۲۲ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۲۰ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

کد خبر 6079393

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای مشهد قابل قبول است
  • هوای تهران در وضعیت قابل قبول قرار دارد
  • کیفیت هوای تهران در وضعیت قابل قبول
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • هوای تبریز در وضعیت قابل قبول قرار گرفت
  • امروز هوای تهران پاک است
  • تداوم هوای قابل قبول در پایتخت
  • بهبود نسبی کیفیت هوای تهران
  • هوای پایتخت قابل قبول شد
  • بهبود نسبی کیفیت هوای تهران/ هوای پایتخت قابل قبول شد