Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@00:40:07 GMT

برخی مسئولان خلخال مسئولیت‌پذیر نیستند

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۷۷۷۱

برخی مسئولان خلخال مسئولیت‌پذیر نیستند

به گزارش روز جمعه ایرنا، فریدون بابایی در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال با انتقاد از نحوه و ضعف عملکرد شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان در کنترل کیفی آب شرب روستاهای منطقه افزود: این امر موجب افزایش نگرانی از احتمال آلودگی آب شرب روستاهای منطقه و شیوع بیماری در این گونه مناطق روستایی شده است.

وی گفت: در حالی که فرمانداری در سال گذشته مشکل پرداخت حقوق و مزایای معوقه آبداران این شرکت را حل کرده، طرح بهانه‌هایی از جمله بهانه کمبود نیروی انسانی برای رسیدگی به وضعیت آب شرب روستاها و کوتاهی از انجام وظایف ذاتی از مسئولان شرکتی که از ۵۲ نفر نیروی انسانی بهره می برد، پذیرفته نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در صورت ادامه این روند ضمن برخورد با مسئولان کم‌کار و ناکارآمد موضوع به مرکز استان و بازخواست مسئولان شرکت آب و فاضلاب روستایی کشیده خواهد شد.

بابایی همچنین افزود: علاوه بر مشکل آلودگی آب شرب تعدادی از روستاهای خلخال بدلیل ضعف عملکرد شرکت آب و فاضلاب روستایی، مشکل هدایت فاضلاب خام در محل تصفیه‌خانه فاضلاب خلخال از سوی شرکت آب و فاضلاب شهری و آلوده کردن آب رودخانه هروچای نیز همچنان به قوت خود باقی است.

فرماندار خلخال گفت: در حالی که شرکت آب و فاضلاب شهری می‌تواند اعتبار کافی از محل اعتبارات ملی را برای تعمیر پمپ‌های تصفیه‌خانه بکار بگیرد بهانه مسئولان این شرکت کمبود اعتبار و چشم دوختن به اعتبارات محدود استانی است که چنین بهانه‌هایی برای تشدید عوامل تهدید علیه بهداشت عمومی از مسئولان این شرکت پذیرفته نیست.

او تشریح کرد: در حالی که دستورالعمل‌های کشوری نیازی به اخذ مجوز مجدد از شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان ندارد و به صراحت وظیفه دستگاه اجرایی در خصوص نحوه اجرا روشن است، بسیاری از ادارات برای طفره رفتن از موضوع آن را در این جلسه طرح می‌کنند.

رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال افزود: موضوع سگ‌های ولگرد نیز بارها در جلسات مختلف طرح و بیشتر مسئولان عضو کارگروه اتلاف این حیوانات ناقل بیماری با معدوم‌سازی آنها با استفاده از روش‌های ترحم‌آمیز با توجه به ناکارآمد بودن روش جمع‌آوری سگ‌های ولگرد برای رفع این معضل و تهدید علیه بهداشت عمومی موافقت کرده‌اند ولی شهرداری همچنان به این موضوع اجتماعی مهم بی‌تفاوت است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

۷۱۱۹/‏۶۰۱۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرمانداری خلخال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۷۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت مصرف آب و صرفه جویی در فصل گرم سال

فرزان عباسیان قائم مقام شرکت آب و فاضلاب اهواز از برقراری بیش از ۲۷۹ هزار تماس طی یکسال گذشته از سوی مشترکین آبفا اهواز با واحد ارتباط با مشتریان (۱۲۲) خبر داد.

او می‌گوید: طی یکسال گذشته مجموعا ۲۷۹ هزار و ۸۲۲ تماس با واحد ۱۲۲ برقرار شده که از این تعداد ۳۵ هزار و ۵۰۰ تماس مربوط به مشکلات آب و ۹۱ هزار و ۷۰۸ تماس مربوط به مشکلات فاضلاب بوده است.

عباسیان ادامه داد: بخش دیگری از تماس ها نیز مربوط به ، قبوض، پیگیری ، انتقادات و پیشنهادات و سایر موارد نیز بوده است.

قائم مقام شرکت آبفا کلانشهر اهواز با بیان این مطلب که همزمان با فرا رسیدن فصول گرم آب و هوایی و افزایش سرانه مصرف آب گفت: برای عبور از تنش آبی باید مدیریت مصرف آب و صرفه جویی را بعنوان یک الگو و اصل مد نظر قرار داد.

عباسیان گفت: افزایش سرانه مصرف آب منجر به افت و یا هدر رفت آب نیز می شود که از شهروندان تقاضا می شود نسبت به رعایت الگوی مصرف با حساسیت بیشتر عمل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • درس مهم برنامه اسکار مهران مدیری به مسئولان
  • رئیسی: مسئولان عملکرد خود را با اقتضای انقلابی زیستن،‌ اندیشیدن و عمل کردن ارزیابی کنند
  • تصفیه روزانه ۲۸ هزار متر مکعب فاضلاب در شهر خوی
  • آغاز ساخت خط انتقال آب به شهرستان بندرخمیر
  • روزنامه‌نگاران رکن اصلی جهاد تبیین هستند
  • تهیه کولر برای مدارس شهر بندر امام خمینی (ره)
  • مدیریت بحران آبفای یزد در آماده باش کامل
  • شرکت های هواپیمایی بین المللی حاضر نیستند به تل آویو برگردند
  • مدیریت مصرف آب و صرفه جویی در فصل گرم سال
  • شناسایی ۴ هزار انشعاب غیر مجاز آب در لرستان