Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاهین شهر و میمه – رییس اداره بهزیستی شهرستان شاهین شهر و میمه گفت:‌ بیش از ۶۰۰ خانواده بی سرپرست خدمات در حوزه های توان‌بخشی، فعالیت‌های پیشگیری و اجتماعی تحت پوشش بهزیستی این شهرستان هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شاهین شهر و میمه، امین عسگری ببا بیان اینکه دو هزار و ۷۴۸ مددجو تحت پوشش بهزیستی این شهرستان قرار دارد، اظهار کرد: بهزیستی علاوه بر معلولان جسمی حرکتی و ذهنی به بیش از ۶۰۰ خانواده بی سرپرست خدمات در حوزه های توان‌بخشی، فعالیت‌های پیشگیری و اجتماعی خدمات می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: خدمات بهزیستی شهرستان شاهین شهر و میمه با ۲۶ مرکز مشاوره عمومی و خصوصی، کلینیک و مجتمع مددکاری، مراکز مراقبت در منزل، نگهداری کودکان اوتیسم، آموزش معلولان ذهنی، نگهداری سالمندان و نگهداری بیماران اعصاب و روان  و ۵۲ مهد کودک؛ ۱۹ درصد رشد داشته است.

رییس اداره بهزیستی شهرستان شاهین شهر و میمه افزود: همزمان با هفته بهزیستی خدمات مشاوره، غربالگری بینای و شنوایی و مشاوره ژنتیک رایگان در مراکز زیر مجموعه بهزیستی انجام می شود.

وی گفت: پایش سنجش بینایی و شنوایی بیش از ۹ هزار کودک زیر شش سال، درمان یک هزار و ۷۰۰معتاد به مواد مخدر، جمع آوری ۹۳ متکدی، ارائه مشاوره روان شناختی به حدود دو هزار و  ۸۰۰ نفر، بهرمندی ۲۰ هزار نفر از فعالیت های پیشگیرانه و ارائه خدمات تحصیلی به ۲۸۸ دانش آموز و دانشجوی تحت پوشش اقداماتی است که از سال گذشته تا کنون صورت گرفته است.

‌عسگری تصریح کرد:‌ خدمات مختلف درمانی، دریافت مستمری، دریافت تجهیزات توانبخشی، آموزش به کودکان، اورژانس اجتماعی، اشتغال، کمک هزینه تحصیلی، بیمه سلامت، پرستاری، غربال گری شنوایی و بینایی، مشاوره ژنتیک، خرید مسکن و مبارزه با اعتیاد از مهمترین خدمات بهزیستی به مددجویان در شهرستان شاهین شهر و میمه است.

وی گفت: کارتن‌ خوابی و فعالیت خیابانی و کارگری نوجوانان مهاجر خارجی را دو معضل در شاهین‌ شهر و میمه نام برد و افزود: از مجموع ۹۳ متکدی جمع‌آوری‌شده، ۸۹ نفر غیر ایرانی هستند که از شهرستان‌های همجوار برای تکدیگری به شاهین شهر رفت و آمد داشتند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان شاهین شهر و میمه اظهار کرد: خیران به هر میزان که مشارکت مالی برای حمایت از مددجویان بهزیستی داشته باشند از معافیت های مالیاتی بهره مند می شوند و کارفرمایان به ازای جذب به کار معلول از تخفیف تا ۵۰ درصد در پرداخت حقوق، حق بیمه و دریافت تسهیلات ارزان قیمت اشتغال بهره مند می شوند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بهزیستی خدمات شاهین شهر معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۷۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجامت بیمه شد

 مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت از برقراری پوشش بیمه‌ای برای سه خدمت طب سنتی از جمله فصد و حجامت خبر داد.

دکتر نفیسه حسینی یکتا در گفت‌وگو با تسنیم از برقراری پوشش بیمه‌ای برای سه خدمت طب سنتی خبر داد و اظهار کرد: براساس قانون بودجه سال 1402 مقرر شده بود که سه خدمت طب ایرانی تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بر همین اساس، اخیراً هیئت دولت پوشش بیمه‌ای سه خدمت فصد، حجامت خشک و حجامت تر را ابلاغ کرده است.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت تصریح کرد: این خدمات توسط متخصصصان طب سنتی ایرانی قابل انجام شدن است و تعرفه آن نیز تصویب شده است.

حسینی یکتا گفت: در هر مرکز درمانی که متخصصان طب سنتی در آن فعالیت داشته باشند این خدمات به مردم و بیماران قابل ارائه است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حجامت برای همه مناسب نیست آیا حجامت درمانگر دردهاست؟

دیگر خبرها

  • ماهواره‌های سنگین‌تر با برد بیشتر پرتاب خواهد شد | پوشش فیبر نوری؛ بیش از ۷ میلیون خانوار
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از خدمات هنری بهزیستی
  • بررسی روند ساخت مسکن مددجویی در شاهیندژ
  • اردوی تفریحی جامعه هدف بهزیستی ( زنان سرپرست خانوار) بهزیستی شاهین دژ
  • جشنواره بازی های بومی محلی بهزیستی شاهین دژ
  • مشاوران پلیس مرکزی بیش از ۴۲ هزار خدمت روانشناختی ارائه کردند
  • حجامت بیمه شد
  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از ظرفیت‌های هنری بهزیستی در اردبیل