Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@03:45:09 GMT

یک واحد قصابی در شاهرود پلمپ شد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۸۱۵۵

یک واحد قصابی در شاهرود پلمپ شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،مجتبی گلی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شاهرود گفت : طی بازدیدهای دوره ای صورت گرفته بازرسان بهداشتی واحد نظارت بر بهداشت عمومی این اداره از یک واحد قصابی مقدار یک لاشه گوسفند فاقد هویت بهداشتی دامپزشکی (مهر و لیبل) کشف شد.

وی افزود : سپس برای جلوگیری از تکرار موارد مشابه و به خطر افتادن سلامت و بهداشت عمومی مصرف کنندگان پس از انجام اقدامات قانونی قصابی مذکور پلمپ گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شاهرود تصریح کرد : نظارت بر روند تهیه، تولید، توزیع و عرضه بهداشتی فرآورده های خام دامی وظیفه ذاتی سازمان دامپزشکی بوده و این وظیفه به صورت مستمر و در تمامی ساعات فعالیت مراکز عرضه فراورده های خام دامی اغلب به شکل نامحسوس و سرزده انجام می گیرد.

انتهای پیام / ر

جزئیات پلمپ یک واحد قصابی در شاهرود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۸۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت ۳۱ تیم بازرسی بر عرضه فرآورده‌های خام دامی در قزوین

امین جوادی معاون سلامت دامپزشکی استان قزوین گفت: نظارت‌های بهداشتی از ۱۹ اسفند امسال تا ۲۲ فروردین ماه سال آینده و در روز‌های پایانی ماه مبارک رمضان، تشدید می شود و بازدید‌های میدانی به صورت روزانه از ساعت ۸ تا ۲۰ از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: نظارت بر فعالیت و بهداشت کشتارگاه‌های استان که به طور معمول از شب تا صبح فعالیت دارند نیز به صورت شبانه روزی انجام می‌شود تا گوشت با کیفت به دست مردم برسد.

جوادی با بیان اینکه نظارت‌ها در تامین سلامت، حتی در زمان بارگیری و حمل فرآورده‌های خام دامی از ناوگان نیز انجام می‌پذیرد، بیان کرد: اگر مشکلی در دما و شرایط بهداشتی فرآورده باشد، برخورد و در مواردی هم منجر به پلمب واحد صنفی خواهد شد تا جایی که طی یک هفته اخیر نیز یک واحد متخلف عرضه فرآورده‌های خام دامی در قزوین پلمب شد.

این مسئول با اشاره به اینکه بازدید کارشناسان دامپزشکی براساس شیوه نامه و یا آیین نامه‌های اجرایی نظارت بهداشتی انجام می‌شود، افزود: بر همین اساس نیز بازدید‌های میدانی از سوی این اداره صورت می‌پذیرد.

به گفته وی، شهروندان قزوینی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را جهت رسیدگی و پیگیری به سامانه ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

معاون سلامت دامپزشکی استان قزوین گفت: شهروندان همچنین در خرید گوشت‌های قرمز بسته بندی شده، به تاریخ تولید و انقضای آن و در صورت خرید فرآورده‌های مرغی، به کد بهداشتی آنها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اجرای مانور طرح نظارت بهداشتی ماه مبارک رمضان و عید نوروز دامپزشکی در گیلان
  • کشف ۲ هزار ۵۱۰ کیلوگرم مرغ فاقد شرایط مناسب در سوادکوه
  • حدود ۲ تن فرآورده خام دامی در جویبار معدوم شد
  • پلمب ۳ مرکز عرضه گوشت ماهی در شهرک شهید بهشتی شهرستان مشهد
  • ضبط یک راس لاشه گاوی مشکوک به بیماری در قائمشهر
  • نظارت ۳۱ تیم بازرسی بر عرضه فرآورده‌های خام دامی در قزوین
  • پلمب ۳ مرکز عرضه فرآورده خام دامی به دلیل عرضه لاشه کشتار غیرمجاز
  • تشکیل پرونده قضایی برای متخلفان بهداشتی در گتوند
  • کشف 2 تن فرآورده دامی تاریخ گذشته در کیش
  • حذف بیش از ۲۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ غیربهداشتی