Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-20@03:24:58 GMT

رفتار دولت در قبال صدا و سیما بدعتی خطرناک است

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۸۴۸۱

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ عباس اسدی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، با اشاره به قطع بودجه صدا و سیما توسط دولت گفت:این اولین باری نیست که دولت در خصوص رسانه ها چنین کاری را انجام میدهد .وی ادامه داد:موارد متعددی از چنین اقداماتی در این دولت شاهد بوده این که دولت به دنبال اعمال نظر شدید خود بر رسانه ها بخصوص صدا و سیما بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد روزنامه نگاری و ارتباطات دانشگاه افزود:اصرار بر تعیین مجری مصاحبه با رییس جمهور یکی از چنین مواردی بود که دولت بدنبال قرار دادن فردی برای انجام تأییدات برنامه های خود و نه پرسیدن سوالات و مشکلات مردم بود .

وی افزود:سریال گاندو بصورت مستند و درست ضعفها و نواقص را نمایان میکرد به جای اینکه مورد تقدیر قرار گیرد و دولت بابت این مشکلات از مردم عذرخواهی کند توسط دولت بشدت محکوم شده است در حالی که این همان دولتی است که با شعار پناه بردن به خداوند از بستن دهان منتقدین سخن می‌گفت.

این استاد رسانه با اظهار اینکه دولت با دست اندازی به بودجه صدا و سیما به دنبال ابزار قرار دادن صدا و سیما می باشد اضافه نمود:از آنجایی که متاسفانه دولت در داخل و خارج توفیقی نداشته است به دنبال بستن دهانها است تا منتقدان سخن نگویند .

وی ادامه داد:البته این فقط صدا و سیما نیست که دولت بدنبال اعمال فشار بر آن است بلکه در دانشگاه ها و مراکز علمی نیز دولت حقوق منتقدین را ضایع کرده است .

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد:دولت به دنبال بله قربان گو است تا فقط رفتارش را تایید کنند.

وی رفتار دولت در خصوص صدا و سیما و رسانه ها را بدعتی خطرناک توصیف کرد و گفت: این بدعت خطرناک قطعا در آینده برای کشور مشکل ساز خواهد شد.

اسدی نکته تاسف بار رفتار دولت در قبال منتقدین را ادعای آزادی بیان چنین افرادی دانست و تاکید کرد:کسانی که داعیه آزادی بیانشان عالم گیر است و در قبال هر مسئله کوچکی سر و صدای زیادی به راه می اندازند امروز در قبال این برخورد دولت با منتقدین سکوت کرده اند زیرا منافع مشترکی دارند و بخاطر منافع مشترک چشمهای خود را بر واقعیتها بسته اند .

این استاد روزنامه نگاری و رسانه در پایان تصریح کرد:دولت در قبال منتقدین دو شیوه بد و خطرناک در پیش گرفته است یکی قطع بودجه و تحت فشار قرار دادن از طریق اعتبارات مالی و پیگیری پرونده سازی حقوقی تا منتقدین و رسانه ها دیگر جرات انجام وظیفه و رسالت خود را نداشته باشند.

انتهای پیام

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۸۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی به‌ هر قیمتی به‌دنبال احیای آبروی از دست رفته‌ خود است

سخنگوی کمیسیون حقوق مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی می‌خواهد به هر قیمتی شده خوراکی تبلیغاتی پیدا کند تا رسانه‌های داخلی آن بتوانند آبروی از دست رفته خود را احیا و پوششی بر ضعف و ناتوانی رژیم صهیونیستی بگذارند.

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا و با اشاره به اتفاق شب گذشته اصفهان، با اشاره به بیت «ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری» اظهار کرد: رژیم صهیونیستی خواست با این مگسک‌هایی که یا توسط عوامل داخلی یا ورای مرزها آبروی از دست رفته خودش را احیا و بتواند خوراکی برای افکار عمومی داخل سرزمین‌های اشغالی برای خود دست و پا کند که از اول شکست خورد و تلاش مذبوحانه‌ای بود.‌

وی افزود: چیزی که شب گذشته در رسانه‌ها منتشر شد، نشان دهنده اوج ذلت رژیم صهیونیستی است که درمانده شده و می‌خواهد به هر قیمتی شده خوراکی تبلیغاتی پیدا کند تا رسانه‌های داخلی آن بتوانند آبروی از دست رفته خود را احیا و پوششی بر ضعف و ناتوانی رژیم صهیونیستی بگذارند.

سخنگوی کمیسیون حقوق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این اتفاق دیشب را در حدی نمی‌دانم که بخواهم نظر خاصی درباره آن بدهم چرا که مگسی بود که بر درخت تنومند ایران اسلامی نشست و ما حسی نسبت به حضور این مگس و پشه ناچیز نداشتیم.

نقدعلی تصریح کرد: اقدامی که توسط ایران اتفاق افتاد صرفاً یک قدرت‌نمایی بود که نشان دهد برای هر اقدامی آمادگی کامل دارد، لذا با وجود آمادگی قبلی دشمن و با پهپادها و موشک‌های قدیمی خود این اقدام مقتدرانه را انجام داد و این به این معنا نیست که ما همیشه اینچنین هستیم، کما اینکه تمام مقامات ارشد نظام تاکید کردند که اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دیوانگی کند و کوچک‌ترین جنونی از خودش نشان دهد، یقیناً جواب و پاسخ آن در لحظه، بدون اطلاع قبلی و با آمار وسیعی از تلفات جنایتکاران اسرائیل قبلی خواهد بود.

کد خبر 745987

دیگر خبرها

  • محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید
  • رژیم صهیونیستی به‌ هر قیمتی به‌دنبال احیای آبروی از دست رفته‌ خود است
  • ذات اسرائیل اشغالگری است
  • منطق پوشالی غرب در قبال غزه و ایران در حال فروپاشی است
  • رشد ۱۶ درصدی مخاطبان صدا و سیما نسبت به سال قبل/ یک قدم کوتاه نمی‌آییم
  • روایت رئیس صدا و سیما از دو بار تفقد و تحسین رهبر انقلاب
  • شوک ایندیپندنت از عملیات وعده صادق سپاه
  • «پا به ماه» روایت کرد/ ۲ خواهر دوقلو که با هم باردار شدند
  • ببینید | افشای آمار تکان‌دهنده ارزپاشی دولت‌ها در بازار توسط کارشناس صدا و سیما
  • خبر‌های رسانه بیست و نهم فروردین