Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@00:36:40 GMT

توقیف نفکتش حامل نفت ایران تمدید شد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۸۶۶۹

توقیف نفکتش حامل نفت ایران تمدید شد

دادگاهی در منطقه جبل‌طارق که تحت حاکمیت بریتانیا قرار دارد، توقیف نفتکش حامل دو میلیون بشکه نفت ایران را برای سی روز دیگر تمدید کرد.

به گزارش مشرق، دیوان عالی منطقه «جبل‌طارق» امروز (جمعه) توقیف نفتکش «گریس-1» را تمدید کرد.

بیشتر بخوانید رایزنی نخست‌وزیر انگلیس با رئیس جبل طارق درباره ایران

به نوشته خبرگزاری فرانسه، دادگاه این منطقه طی حکمی توقیف نفتکش حامل دو میلیون بشکه نفت خام سبک ایران را به مدت 30 روز دیگر تمدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت محلی جبل طارق که تحت حاکمیت لندن است روز 13 تیر، یک فروند نفتکش حامل نفت ایران به نام «گریس 1» را در مدیترانه توقیف کرده است. بهانه توقیف این کشتی، حمل نفت به سوی سوریه بوده که تحت تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار دارد. ایران این تحریم‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد و شورای امنیت سازمان ملل نیز آنها را تصویب نکرده است.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص توقیف این نفتکش گفته که اتحادیه اروپا که خود مخالف تحریم‌های فراسرزمینی آمریکاست، نمی‌تواند به چنین اقدامی مبادرت ورزد. وی همچنین افزوده که ایران در هر شرایطی به صادرات نفت خود ادامه خواهد داد.

اقدام انگلستان در شرایطی صورت گرفته که بسیاری آن را هم‌راستا با تحریم‌های نفتی واشنگتن علیه تهران، پس از اعلام خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ارزیابی می‌کنند. ایران با تاکید بر اینکه توقیف گریس 1 به منزله دزدی دریایی است، اعلام کرده که این اقدام لندن بی‌پاسخ نخواهد ماند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو فرانسه بریتانیا اتحادیه اروپا نفت ایران نفتکش ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۸۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه لنج صیادی حامل گازوئیل قاچاق در آب‌های جنوب توقیف شد

جانشین مرزبانی خوزستان از توقیف سه فروند لنج صیادی متخلف در حال خروج غیرقانونی از مرز آبی کشور و کشف بیش از ۳۲ هزار و ۳۲۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، سرهنگ منصوررضا عزیزی گفت: در راستای مبارزه با پدیده شوم قاچاق فرآورده‌های نفتی، با تلاش بی وقفه مرزبانان جان بر کف برابر اخبار رسیده درخصوص تردد قایق‌های حامل سوخت قاچاق، بلافاصله اکیپ گشتی ناوگروه شناوری به محدوده شناسایی شده اعزام شده و اقدام به گشت زنی کردند.

وی افزود: مرزبانان حین گشت‌زنی سه لنج شناور صیادی که در حال خروج غیرقانونی از مرز آبی و در حال حرکت به سمت کشور عراق بودند را مشاهده و با رعایت اقدامات تامینی و عملیاتی ضربتی شناورها را توقیف کردند.

سرهنگ عزیزی تصریح کرد: در بررسی مرزبانان از شناورها مقدار 32 هزار و 323 لیتر گازوئیل قاچاق از سه شناور کشف و ضبط شد.

جانشین مرزبانی خوزستان ضمن اعلام دستگیری هفت نفر و معرفی به مراجع قضائی برای سیر مراحل قانونی عنوان کرد و گفت: با هوشیاری دریابانان از خروج سرمایه ملی جلوگیری شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توقیف تریلی حامل سنگ با یک تن مخدر شیشه
  • اتوبوس حامل لوازم آرایشی قاچاق در «دیلم» توقیف شد
  • توقیف پراید حامل محموله شیشه در بندرلنگه
  • توقیف لنج‌های صیادی حامل گازوئیل قاچاق در آبراه اروند
  • توقیف ۳ فروند لنج باری حامل سوخت قاچاق
  • توقیف تریلی حامل بار یک تن موادمخدر شیشه
  • سه لنج صیادی حامل گازوئیل قاچاق در آب‌های جنوب توقیف شد
  • توقیف نیسان حامل چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • توقيف خودرو حامل اموال مسروقه در گرگان
  • توقیف بنز ۲۰۰ میلیارد ریالی در زنجان