Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@09:00:55 GMT

خرید و فروش خطوط تاکسیرانی

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۸۷۵۶

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور، گفت: خرید و فروش خطوط تاکسیرانی در شهرهای کشور گزارش شده است که با این تخلف برخورد خواهد شد. ناطقان: مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا خطوط تاکسیرانی خرید و فروش می‌شود، گفت: تخلفاتی صورت می‌گیرد و خط تاکسی خرید و فروش می‌شود البته این خطوط متعلق به شهرداری‌هاست و در حوزه تاکسیرانی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال در سایر بخش‌های حمل و نقل عمومی نیز شرکت خصوصی به نمایندگی از شهرداری‌ها خدمات حمل و نقل را در آن خطوط مشخص شده به عهده دارد ولی از سالیان گذشته بعضا شاهد خرید و فروش خطوط بودیم که توسط این شرکت‌ها انجام می‌شود اما اینکه شهرداری‌ها در این حوزه می‌توانند وجهی را دریافت کنند و خط را بفروشند، امکان ندارد و شهرداری نمی‌تواند در این حوزه ورود کند.

ضامنی افزود: به نظر بنده راهکار این اقدام نیز چرخشی شدن خطوط حمل و نقل عمومی در بین شرکت‌های خصوصی است که این اقدام موجب عادلانه‌تر شدن وضعیت می‌شود و خطی نیز خرید و فروش نخواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور با اشاره به اینکه خرید و فروش خط غیرقانونی است و تخلف محسوب می‌شود، گفت: تخلفات مورد بررسی قرار می‌گیرد و منجر به تصمیم‌گیری خواهد شد در صورتی که مواردی هم به اتحادیه تاکسیرانی ارائه شود آن را پیگیری خواهیم کرد.

وی در ادامه در خصوص معاینه فنی تاکسی‌ها هر سه ماه یکبار گفت: براساس مصوبه هیأت وزیران، تاکسی‌های فرسوده موظف هستند هر سه ماه یکبار معاینه فنی جدید دریافت کنند و ما از شهرداری‌ها درخواست کرده‌ایم که تا وقتی بستر نوسازی‌ تاکسی‌ها فراهم نشده است نسبت به معاینه‌ فنی تاکسی‌های فرسوده کمک کنند و بخشی از هزینه آن را تقبل کنند.

ضامنی گفت: در حال حاضر خیلی از شهرداری‌ها هزینه‌های معاینه فنی خودروهای تاکسی فرسوده را متقبل می‌شوند و این اقدام کمکی به رانندگان است.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور ادامه داد: البته براساس مصوبه هیأت وزیران تاکسی‌ها بعد از یکسال کارکرد موظف هستند هر 6 ماه یکبار معاینه فنی دریافت کنند و وقتی که به سن فرسودگی می‌رسند هر سه ماه یکبار این اتفاق خواهد افتاد.
منبع: فارس برچسب ها: خرید و فروش ، خطوط تاکسیرانی ، شهرها

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خرید و فروش خطوط تاکسیرانی شهرها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۸۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودرو‌های برقی آغاز شد

شادی مالکی سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به تعویض تاکسی‌های فرسوده با تاکسی‌های برقی، گفت: با توجه به سیاست‌های دولت و شهرداری تهران جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با تاکسی برقی، همه مالکان تاکسی‌های فرسوده فعال در ذیل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران می‌توانند، نسبت به ثبت نام تاکسی‌های فرسوده جهت جایگزینی با تاکسی‌های برقی اقدام کنند.

وی افزود: در مرحله نخست ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی جک (مدل JAC E۵۰A) به متقاضیان واگذار خواهد شد و پس از تکمیل ظرفیت، بلافاصله نام نویسی از متقاضیان برای ۱۰۰۰ دستگاه خودروی برقی دیگر آغاز می‌شود.

به گفته مالکی، در این طرح تسهیلات ۳ میلیارد ریالی از سوی شهرداری تهران و همچنین تسهیلات ۶ میلیارد ریالی با کارمزد پایین از سوی خودروساز به رانندگان متقاضی اعطا می‌شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: شرایط واگذاری خودرو‌های برقی سایر خودروسازان هم در روز‌های آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان به نشانی taxi.tehran.ir و یا مراجعه حضوری به واحد ثبت نام خودرو‌های برقی در سازمان تاکسیرانی تهران به نشانی خیابان آزادی، نرسیده به میدان انقلاب اسلامی، نبش خیابان بهزاد ضمن آگاهی از شرایط تسهیلات اعطایی، اطلاعات فنی تاکسی‌های برقی و سازو کار اجرایی نوسازی، نسبت به ثبت نام در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • آغاز فروش تاکسی برقی از امروز در تهران | دارندگان تاکسی فرسوده تسهیلات می گیرند
  • درخواست از شورای شهر برای نامگذاری بوستان‌ها و پایانه‌های تاکسی به نام شهدای تاکسیران
  • ثبت‌نام از دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودرو‌های برقی آغاز شد
  • انتقاد عضو شورا از افزایش خارج از مصوب کرایه‌ها در برخی خطوط تاکسیرانی در پایتخت
  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت ، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)