Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@05:43:34 GMT

پیام تسلیتی برای امیر برزگر خراسانی

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۸۹۱۹

پیام تسلیتی برای امیر برزگر خراسانی

بنیاد شعر و ادبیات داستانی در پیامی، درگذشت امیر برزگر خراسانی شاعر کشورمان را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، در متن پیام بنیاد شعر و ادبیات داستانی آمده است:

«خبر درگذشت امیر برزگر خراسانی، شاعر توانای کشور، موجب تاثر و تالم جامعه ادبی کشور شد.
بازمانده نسل طلایی انجمن ادبی فرخ مشهد که در این سال‌ها در کنار انجمن‌داری توانسته بود با سُرایش و آموزش شعر به فرهنگ و ادب این مرز و بوم خدمت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنیاد شعر و ادبیات داستانی، این ضایعه را به خانواده زنده‌یاد امیر برزگر خراسانی و جامعه ادبی کشور تسلیت می‌گوید و برای آن مرحوم، غفران الهی می‌طلبد.»

امیر برزگر خراسانی، از شاعران مشهدی، روز پنجشنبه (۲۷ تیرماه) بعد از یک دوره بیماری درگذشت.  او فارغ‌التحصیل هنرهای زیبا در رشته نقاشی بود. امیر برزگر خراسانی در جوانی به استخدام دانشکده علوم پزشکی  مشهد در آمد و سال‌‏ها به عنوان مسئول روابط عمومی آن دانشگاه خدمت کرد.  او   عضو هیئت رئیسه کانون هنرمندان و عضو شورای سیاستگذاری شعر بود. علاوه بر شعر، نقاشی، موسیقی و تدریس ردیف‌‏های دستگاهی آواز اصیل ایرانی نیز از مشغله‌‏های او بود.

در کارنامه برزگر خراسانی سرایش ۱۵ اثر از جمله: «برگی از دیوان امیر»، «سخن آئینه‌‏ها»، «شعر و شاعری در آئینه زمان»، «گزیده ادبیات فارسی شماره ۶۸»، «از شرنگ و شطح»، «نماز عاشقی»، «فصل عطش» و «رها در ناکجا آباد» و... به چشم می‌خورد.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امیر برزگر خراسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۸۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اعزام زائران عمره خراسانی از فرودگاه مشهد پس از ۹ سال وقفه

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود امانی‌بنی در بیان جزئیات این خبر اظهار کرد: اعزام زائران عمره مفرده از امروز (۳ اردیبهشت‌ماه) از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس از سر گرفته شد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی افزود: در همین راستا نخستین کاروان زائران عمره مفرده از فرودگاه مشهد از طریق پرواز شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در ساعت ۱۵ و ۴۰ دقیقه امروز به عربستان اعزام خواهد شد.

وی از پیش‌بینی تمام تمهیدات جهت عملیات اعزام و بازگشت زائران عمره مفرده در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس خبر داد و بیان کرد: نخستین کاروان زائران خراسانی عمره مفرده در حالی امروز عازم سرزمین وحی می‌شوند که این سفر زیارتی ۹ سال متوقف شده بود.

کد خبر 6085560

دیگر خبرها

  • نماینده سابق مجلس عزادار شد /پیام لاریجانی
  • «لولوی» حسن یزدانی پیدا شد!
  • برزگر: به‌راحتی می‌شد تیلور را شکست داد 
  • معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان
  • رقابت ۹۱ هزار و ۳۲۶ خراسانی در کنکور سراسری۱۴۰۳
  • تعزیه‌خوان باسابقه خمین درگذشت/ پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی
  • نخستین پرواز زائران عمره خراسانی از فرودگاه مشهد
  • آغاز اعزام زائران عمره خراسانی از فرودگاه مشهد پس از ۹ سال وقفه
  • رسالت کانون تقویت ادبیات داستانی است
  • پوستر «همسایه شما، زهره» با طراحی مجید برزگر منتشر شد