Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@12:17:43 GMT

آمریکا در هیچ زمانی همانند امروز ذلیل نشده

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۹۱۰۵

امام جمعه موقت تهران با اشاره به جایگاه رهبری در جامعه گفت: در شرایطی که دشمنان شرایط را سخت کرده اند مردم باید اتحاد خود را حفظ کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آیت الله «محمد امامی کاشانی» در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی تهران که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهارداشت: مساله رهبری یک موضوع مهم و اساسی در دین مبین اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای امور اخلاقی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی باید به سراغ ولی فقیه و رهبری رفت و کارها را با آن تطبیق داد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مردم باید در جامعه به هم کمک کنند، عنوان کرد: در شرایطی که دشمنان ایران اسلامی کشور را با مشکلات اساسی روبه کرده اند باید مردم به هم کمک کنند و در کنار هم قرارگیرند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به عهد شکنی اروپایی ها در برجام گفت: اروپا تا کنون به هیچیک از تعهدات خود عمل نکرده است و رئیس جمهوری آمریکا نیز با خروج از برجام آمریکایی ها را خجالت زده کرد.
امامی کاشانی با بیان اینکه آمریکا در هیچ زمانی همانند امروز ذلیل نشده است، اظهارداشت: آمریکا، انگلیس و آل سعود به اینکه در جهان پست و فرو مایه شده اند توجهی ندارند.

وی به کاهش تعهدات ایران در برجام نیز اشاره کرد و گفت: ما ۶۰ هفته به طرف مقابل مهلت دادیم اما آنان به تعهدات خود عمل نکردند؛ این سقف باید بر روی ستونی باشد که آن ستون تعهدات شما محسوب می شود؛ جمهوری اسلامی ایران یک حرکت قانونی انجام داده است که دنیا آن را قبول دارد.
امام جمعه موقت تهران حرکت انگلیس در توقیف نفت کش ایرانی را جنایت دنیای استکبار خواند و افزود: دولت انگلیس نفت کش ایران را در جبل الطارق بر خلاق قوانین بین المللی توقیف کرده است.
امامی کاشانی عنوان کرد: توقیف محصولاتی همچون مواد مخدر جایز است اما چنین توقیف هایی تخلف است و ایران می تواند به سازمان ملل شکایت کند و حتی صاحبان کشتی نیز می توانند به دادگستری اروپا شکایت خود را ارائه دهند.
وی در بخش دیگر سخنان خود به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب در روزهای گذشته اشاره کرد و یادآور شد: رهبری انقلاب همواره بر توجه جوانان و نوجوانان و ارزش دادن به آنان در مراکز آموزشی تاکید دارند؛ باید شرایط را به شکلی فراهم کنیم که تقوا الهی در میان جوانان نهادینه شود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به اهمیت پیروی از سیره ائمه اطهار تاکید کرد و گفت: انسان برای سیر به سوی خدا به سوی خداشناسی در مراتب اسماً الحسنی سیر می‌کند تا به خدا برسد و پس از آن به سمت خدمت به خلق خدا حرکت می‌کند.

آیت الله امامی کاشانی به تلاش دشمنان برای تسلط بر ملت بزرگ ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمنان می خواهند با ترویج فساد و بی بندوباری بر کشور تسلط پیدا کنند.

وی در پایان به شرایط نامناسب و حبس شیخ زکزاکی اشاره کرد و افزود: ایشان در حال حاضر در شرایط بسیار سختی قرار دارد و امیدواریم خداوند به وی سلامت عطا کند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: امام جمعه موقت آیت الله کاشانی مصلی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۹۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه سابق جوانرود درگذشت

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، مرحوم ماموستا فخری از سال‌ ۱۳۵۸ تا مهرماه سال ۱۴۰۲ امامت جمعه جوانرود را برعهده داشت و سال گذشته به دلیل کهولت سن از سمت خود استعفا کرد.

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مرحوم ماموستا مُلا «احمد فخری» امروز پنجشنبه در جوانرود برگزار می‌شود و قرار است در زادگاهش روستای «یاری» به خاک سپرده شود.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

ماموستا مُلا احمد فخری فرزند ملا عبدالله متولد سال ۱۳۱۲ در روستای «یاری» جوانرود است. آن مرحوم باوجود علاقه شدید به تحصیل تا سال ۱۳۲۲ به دلیل مشکلات خانواده و منطقه ادامه تحصیل نداد و پس از آن تا سال ۴۴ در محضر اساتید شیخ محمد سعید و شیخ عطا از نقشبندی و حاج ملا محمد زاهد ضیائی علوم سطوح را به پایان رسانده و اجازه افتاء و تدریس را در خدمت استادان ملا عبدالمجید دولت آبادی و حاج ملا خالد مفتی زاده حاکم شرع کردستان به دست آورد و تا سال ۵۸ در روستای یاری و از آن تاریخ تا حال در شهر جوانرود سکونت گزیده و تدریس علوم دینی و امامت نماز جمعه این شهر را بر عهده داشت.

مرحوم ماموستا فخری نسخه کوچکی درباره طلاق ثلاثه دارد که در دست بعضی از روحانیون هست و حدود هزار خطبه عربی با ترجمه فارسی نیز نوشته است. همچنین دیوان شعری به زبان‌های کُردی ، فارسی و عربی سروده و تخلص شعری وی (مه ینه ت بار) است.

ماموستا سید «محمد محمدی» امام جمعه شهرستان جوانرود و ماموستا «محمد محمودی» امام جمعه شهرستان روانسر در پیام های جداگانه ای درگذشت امام جمعه سابق جوانرود را تسلیت گفتند.

در متن پیام تسلیت امام جمعه جوانرود آمده است: ارتحال عالم ربانی، اسوه زهد و تقوی، جناب حاج ماموستا ملا احمد فخری امام جمعه فقید شهرستان جوانرود را خدمت جامعه اسلامی ، همشهریان گرامی ، مردم شریف اورامانات بویژه مردم محترم شهرستان جوانرود و جامعه روحانیت و شاگردان ایشان تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.

در ادامه متن این پیام تسلیت همچنین آمده است: شخصیت علمی و عرفانی و خدمات شایان علمی و سیره عملی آن بزرگوار بیش از چندین دهه از عمر شریف و تولید علم که از ایشان به یادگار مانده است خود بیانگر منزلت این روحانی عزیز است ، ایشان در طول سالیان متمادی در سنگر امامت جمعه شهر جوانرود خدمات شایانی انجام داده و همواره در این راستا عمر شریف خود را صرف نمودند.

در ادامه متن این پیام آمده است: اینجانب و شورای روحانیت و اعزه علماء شهرستان جوانرود ، فوت ایشان را تسلیت گفته و برایشان اجر جزیل و برای بازماندگان صبر جمیل از درگاه ایزد منان خواستاریم.

ماموستا «محمد محمودی» امام جمعه شهرستان روانسر نیز در پیامی درگذشت ماموستا فخری را تسلیت گفت و در بخشی از آن آورده است: خبر درگذشت استوانه دین ، مجاهد عابد و ‌باتقوا، مرحوم‌حاج ماموستا ملا احمدفخری امام‌جمعه فقید شهرستان جوانرود ،موجب تالم و تاسف بسیار اینجانب گشت.

این عالم ربانی سراسر عمر با برکت خویش را صرف آموزه های الهی ، ترویج اسلام ناب محمدی و در مسیر آرمان های نظام ، انقلاب و تقریب و وحدت بین امت اسلام قدم برداشت در طول سالهای متمادی منشا خدمات بسیاری در زمینه های فرهنگی ، علمی و دینی برای مردم منطقه بودند.

در ادامه متن پیام تسلیت امام جمعه روانسر آمده است: اینجانب و شورای روحانیت وجامعه روحانیت شهرستان روانسر درگذشت آن شخصیت بزرگوار را به مردم شریف شهرستان جوانرود و منطقه اورامانات، و تمامی جامعه اهل سنت استان و به ویژه خانواده معزا تسلیت عرض نموده و برای آن عالم جلیل القدر علو درجات و برای بازماندگان صبر جزیل از خداوند متعال خواستاریم.

ماموستا محمدی همچنین اظهار کرد: شایسته است مردم‌ اورامانات، این عالم ربانی را با بدرقه با شکوه به خانه ابدی و جوار ربوبی همراهی نموده و زحمات ایشان را بیش از پیش قدر بشناسند.

دیگر خبرها

  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود
  • امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • فصول مناسب برای سفر به مشهد چه زمانی است؟
  • بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول
  • دولت سیزدهم پس از ۶ سال کنوانسیون دریای خزر را احیا کرد
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است