Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@06:00:49 GMT

نماز جمعه سرمایه عظیم دینی و فرهنگی نظام اسلامی است

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۹۱۵۳

نماز جمعه سرمایه عظیم دینی و فرهنگی نظام اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی روز جمعه در مصلای بیت المقدس شهر اراک با اشاره به فرارسیدن پنجم مرداد ماه سالروز پایه گذاری نماز جمعه توسط امام خمینی (ره) اظهار داشت: نماز جمعه قرارگاه فرهنگ اسلام و قرآن و خط مقدم ایستادگی و مقاومت در برابر توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: نماز جمعه مایه عزت، شرف، سربلندی امت اسلامی و بخش مهمی از سرمایه اجتماعی، فرهنگی و سیاسی انقلاب اسلامی است.

دری نجف آبادی بیان کرد: نماز جمعه اکنون به برکت امام راحل (ره) و انقلاب اسلامی در ۸۹۰ نقطه شیعه نشین و ۱۰۰ منقطه سنی نشین کشور برگزار می‌شود که سرمایه بزرگ سیاسی و فرهنگی کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: مردم استان مرکزی به عنوان استان امام راحل (ره)، آیت الله اراکی و خوانساری و استان ۶۲۰۰ شهید والا مقام باید در نماز جمعه حضور پرشور و فعال‌تری داشته باشند. چراکه برگزاری نماز جمعه از جمله آثار گران سنگ انقلاب اسلامی و حاکمیت ولایت فقیه است.

امام جمعه اراک در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اقدامات دشمنان نظام اسلامی و لزوم برخورد قاطعانه با آنها توسط مسئولان تصریح کرد: کشورهای اروپایی ۱۱ تعهد از جمله بازگرداندن بهای نفت و ارتباط بانک‌های جمهوری اسلامی ایران با بانک‌های جهانی را برعهده گرفته بودند که تا کنون هیچکدام از این تعهدات عملیاتی نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: با وجود چنین شرایطی مسئولان ایران اسلامی باید با قدرت از منافع ملی و خواسته‌های مردم در برابر زیاده خواهی دشمنان دفاع کنند، چراکه مسئولان نماینده و امین ملت هستند و بایستی دفاع شجاعانه و قاطعانه از حق مردم کشورمان را در عرصه بین الملل عملی سازند.

دری نجف آبادی در بخش دیگر سخنان خود ابراز داشت: در حال حاضر ۳۳ مدرسه طلبگی خواهران و برادران در سطوح مختلف در استان مرکزی با شرایط مطلوب فعالیت دارند و حدود ۲ هزار نفر از خواهران در رده‌های مختلف از این مدارس فارغ‌التحصیل شده‌اند و دو هزار نفر نیز در حال گذراندن دوره تحصیلی خود هستند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: مدارس پیش حوزوی شخصی نبوده بلکه وقف هستند و باید مورد توجه قرار گیرند چراکه در این مدارس به طور نسبی بازدهی قابل قبولی مشاهده شده است.

کد خبر 4670541

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۹۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز گفت: حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی ویکی از مهمترین موضوعاتی است که موجب استحکام خانواده و جامعه می‌ شود و از نظر شرعی و قانونی واجبی است که رعایت آن لازم و تضعیف آن تبعات سنگین برای فرد بی حجاب و جامعه اسلامی به بار می‌آورد، از این رو نظام و امت اسلامی نمی‌تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد.

امام جمعه کیش گفت: دشمنان دین و نظام اسلامی که نتوانستند از راه‌های مختلف به این نظام مقدس ضربه بزنند با جنگ شناختی و ترکیبی بدنبال تضعیف اعتقادات دینی، ترویج هنجار شکنی و بی حرمتی به موازین شرعی در جامعه اسلامی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز خاطرنشان کرد: بر همگان لازم است در مقابل این فتنه دشمنان نیز با هوشیاری و بصیرت بایستند و یکبار دیگر نقشه دشمنان را نقش بر آب کنند و برای عزت و سرافرازی نظام اسلامی و مردم عزیز و شریف ایران اسلامی تلاش کنند.

وی تصریح کرد: همه دستگاه‌ها، مردان و زنان مومن و قانونمند کشور عزیزمان نسبت به این امر مسئولیت دارند، از این رو لازم است با تعامل منطقی، معتدل و حساب شده برنامه ریزی و اقدام کنند و با اهتمام وافر و قاطعیت کامل در جلوگیری از هرگونه بی قانونی و هنجار شکنی بر اساس قوانین کشور و ضوابط شرعی، از ایجاد دو قطبی‌ها، تفرقه و تقابل در جامعه پرهیز کنند.

امام جمعه کیش افزود: از جامعه نخبگان انتظار می‌رود برای بصیرت افزایی، حفظ اخوت و مودت اسلامی و جذب حداکثری با عنایت کامل منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضوری موثر در عرصه جهاد تبیین داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز گفت: از زحمات و تلاش همه مردم و دستگاه‌ها به ویژه فراجا برای تثبیت هویت فرهنگی حفظ و ترویج ارزش‌ها در جامعه اسلامی و صیانت از آرمان‌های امام بزرگوار (ره) و شهدای گرانقدرمان، صمیمیانه تقدیر و تشکر می کنم و از خداوند متعال مزید توفیقات این عزیران را خواستاریم و خدا قوت عرض می‌نمایم.

وی افزود: بدیهی است در کنار این اقدامات، جهاد تبیین و دفاع منطقی و مستدل از ارزش‌ها و بصیرت افزایی و آگاه سازی آحاد مردم نسبت به فتنه‌های دشمنان و نیز اهتمام به رویکرد اصلاحی و جذب حداکثری و اخوت و مودت اسلامی و اقدامات معتدل و منطقی و توجه کامل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تاکید است.

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

علیرضا بی نیاز
امام جمعه جزیره کیش

دیگر خبرها

  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • تقوا و خلوص نیست، شاه کلید موفقیت در مدیریت
  • فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • انقلاب اسلامی ایران بر جریان‌های استعماری دنیا مسلط شد