Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@15:42:49 GMT

با نماز جمعه تسویه حساب سیاسی نکنید

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۹۲۸۸

با نماز جمعه تسویه حساب سیاسی نکنید

امام جمعه میناب با بیان این که نباید با نماز جمعه تسویه حساب سیاسی کرد، گفت:منافقان تنها کسانی هستند که از نماز جمعه هراس دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از میناب، حجت الاسلام والمسلمین میرزا حسین معتمدی فر در خطبه های نماز جمعه با اشاره به بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور، گفت:متاسفانه در کشور آن گونه که باید به نماز جمعه پرداخته نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود:عده ای در نماز جمعه شرکت نمی کنند، برخی علیه نماز جمعه شایعه پراکنی می کنند.

 

معتمدی فر در ادامه با ذکر حدیثی از امام سجاد(ع)، به اهمیت نماز جمعه و جماعت از دیدگاه ائمه و متون دینی پرداخت و با بیان این که نماز جمعه در گوشه گوشه جهان اجتماعی برای مسلمین است، اظهار داشت:نماز جمعه مظلوم ترین فرایض دینی است.

 

امام جمعه میناب در ادامه به فرازهای دیگری از سخنان مقام معظم رهبری پیرامون ضرورت سلوک و رفتار مردمی ائمه جمعه اشاره کرد و گفت:ساده زیستی ائمه جمعه از تاکیدات معظم له در این دیدار بود.

 

وی با بیان این که علما از قدیم الایام ساده زیست بوده اند، افزود:پرهیز از صاحبان قدرت و ثروت، حمایت از جریان های انقلابی، بستر سازی برای تمدن اسلامی، تلاش برای شتاب در روند پیشرفت کشور و حفظ روحیه انقلابی از دیگر وظایف ائمه جمعه است.

 

معتمدی فر همچنین به محور دیگر سخنان رهبر معظم انقلاب درباره ریشه رفتار گستاخانه غربی‌ها از جمله اروپایی‌ها با ایران در مسائل جاری برجامی اشاره کرد و بیان کرد:تکبر بزرگترین و خودبزرگ بینی مهمترین مشکل دنیای غرب است که باعث شده نتوانند حقایق را درک کنند.

 

وی ادامه داد:آمریکاه 14 ماه از برجام خارج شد ولی هیچ کس حرفی نزد اما اکنون که جمهوری اسلامی پس از 14 ماه کمی از تعهدات خود را کم کرد داد همه درآمده است.

 

خطیب جمعه میناب با بیان این مطلب که تیم مذاکره کننده نباید امکانات و ظرفیت های کشور را معطل کند چون که مردم دیگر تاب دالان های تاریک مذاکره را ندارند، گفت:مذاکره ای در کار نیست و یا همه به برجام پایبند باشند و به آن عمل کنند یا این که ملت ایران برجام را به آتش می کشند.

 

معتمدی فر در بخش دیگری از خطبه ها پنجم مردادماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از انقلاب را مورد بحث قرار داد و با ذر این مطلب که پیش از انقلاب به طور محدود در برخی از شهرهای ایران نماز جمعه برگزار می شد، گفت:اکنون به برکت انقلاب اسلامی در 900 شهر کشور نماز جمعه برگزار می شود.

 

وی افزود:نباید با نماز جمعه مثل دماسنج رفتار کرد بلکه نماز جمعه باید در متن زندگی ما باشد.

 

امام جمعه میناب با بیان این که برخی ها به خطا، حساب های خود را با نماز جمعه تسویه می کنند، گفت:منافقان تنها کسانی هستند که از نماز جمعه هراس دارند.

 

معتمدی فر در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به آئین تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، اظهار داشت:آیت الله نعیم آبادی فقیه و مجتهد مسلم است که همواره با فرقه های انحرافی مقابله کرد و در همه حوزه ها شجاعت در بیان داشت.

 

وی ادامه داد:نماینده سابق ولی فقیه در هرمزگان هیچ گاه از شایعه سازی ها، تهمت ها و افتراها نهراسید و با 30 سال خدمت صادقانه از مقام و موقعیت خود سو استفاده نکرد.

 

امام جمعه میناب همچنین از حجت الاسلام عبادی زاده به عنوان عالمی با فضل و دانش، دارای روحیه اعتدالی، دارای سوابق اجرایی و مدیریتی فراوان و آگاه به مبانی فرصت ها و چالش ها نام برد و افزود:امام جمعه جدید بندرعباس شخصیتی جوان شناس، از بدنه مردم هرمزگان، متخلق به اخلاق حسنه و بی ادعا، صد درصد انقلابی و در هیچ موضوعی اهل افراط و تفریط نیست.

 

معتمدی فر توقیف و مصادره نفتکش جمهوری اسلامی ایران را یک دزدی دانست و با اشاره به توقیف یک نفتکش حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس توسط سپاه پاسداران، گفت:در دفاع از ثروت کشور قاطع هستیم و بی شک این آخرین اقدام ما نخواهد بود.

 

وی تصریح کرد:اگر قرار باشد خلیج فارس برای ایران منفعت نداشته باشد برای هیچ کشوری منفعت نخواهد داشت.

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: سازمان بهزیستی امام رضا ع خراسان جنوبی خراسان جنوبي نماینده ولی فقیه در هرمزگان شیراز روزنامه امام جمعه بندرعباس شورای نگهبان تسویه حساب سیاسی امام جمعه میناب شهرستان میناب نمازجمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۹۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ بنابر اعلام ستاد برگزاری نماز جمعه قبل از خطبه‌ها میثم مداحی، مدیرکل محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با موضوع گرامیداشت هفته کار و کارگر سخنرانی می‌کند.


همچنین میز‌های خدمت دادگستری، سازمان بازرسی، ثبت اسناد و املاک، آموزش و پرورش، ثبت احوال، مرکز وکلای قوه قضائیه، بیمه سلامت، فرماندهی انتظامی، اداره کار و بیمه تامین اجتماعی در این مراسم برپا می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»
  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد