Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-28@14:30:51 GMT

نماز جمعه کانون فرهنگی و محل اتصال انسان به خداست

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۹۴۹۵

نماز جمعه کانون فرهنگی و محل اتصال انسان به خداست

به گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین اله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، با اشاره به چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه به دستور امام خمینی‌(ره)، اظهار کرد: بر اساس آیات قرآن نماز جمعه ذکر خداست و با ذکر خداوند است که دل‌ها در تشتت و گرفتاری‌های فکری آرام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه نماز جمعه یکی از برکات انقلاب اسلام است، تصریح کرد: نماز جمعه کانون فرهنگی و محل اتصال انسان به خداست و در طول 8 سال دفاع مقدس این سنگر، محل پشتیبانی نیروی انسانی بود و بی‌دلیل نیست که نخبگان مسیحیت آرزو می‌کنند یکشنبه‌ آنها به جمعه تبدیل شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام اظهار کرد: مقام معظم رهبری از نماز جمعه به عنوان قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق یاد کرده و معظم‌له در دیدار هفته‌ی گذشته نیز نقش نماز جمعه، وظایف ائمه‌ جمعه در رفتار، گفتار و رعایت شئون متناسب با این جایگاه را عالمانه تبیین کردند.
امام جمعه ایلام در ادامه به تحرکات تروریستی در شمال غرب کشور بعد از ساقط شدن پهپاد آمریکایی اشاره کرد و گفت: عکس‌العمل مدافعان حریم امنیت ایران اسلامی عالی بود و مرکز آموزش این گروهک را مورد هدف قرار داد.
کریمی‌تبار توقیف نفت‌کش ایرانی توسط انگلیس را اسائه ادب انگلیس به کشورمان دانست و گفت: این کشور ماجرای تفنگ‌داران خود را در سال 1386 فراموش کرده است؟
وی در ادامه به صحبت‌های اخیر سیدحسن نصرالله درباره وضعیت رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: دبیر کل حزب‌الله لبنان گفته‌اند ایمان من هر روز به این حرف که قدرت اسراییل از خانه عنکبوت سست‌تر است بیشتر شده است که این به برکت قدرت انقلاب اسلامی و خون شهدا است که در بیرون از مرزهای جغرافیایی جلوه پیدا می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام تاکید کرد: هر جا توکل ما بر خدا بوده پیروز شده‌ایم و هر جا که چشم ما معطوف به بیگانگان بوده مشکلات ما بیشتر شده است.
امام جمعه ایلام در ادامه گفت: همه باید  تلاش کنند تا بیش از این به طبیعت آسیب زده نشود چرا که کوچکترین غفلت آتش‌سوزی‌های زیادی را به بار می‌آورد.
وی ضمن قدردانی از تلاش مسئولان، گفت: با خاطیان در این زمینه برخورد شود.
کریمی‌تبار در بخش دیگری از خطبه‌ها از خانواده فرجی که به احترام کاروان زیرسایه‌ی خورشید از خون جوانشان گذشته بودند تقدیر کرد.
امام جمعه ایلام، از سخنرانی «یوسف امیدی» رئیس دفتر هیئت نظارت بر انتخابات استان، پیش از خطبه‌ها تقدیر کرد و گفت: شورای نگهبان حافظ اسلامی بودن نظام است و یکی از مشکلات امروز ما کوتاه آمدن این شورا در برخی از جاها بوده است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا ایلام سیاست و اقتصاد نماز جمعه قران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۹۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران

نماز جمعه این هفته تهران - دهم فروردین ماه - به امامت آیت‌الله سیداحمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، درب‌های دانشگاه تهران از ساعت ۱۰:۳۰ برای حضور نمازگزاران باز می‌باشد و شروع برنامه‌ها از ساعت ۱۱ خواهد بود. 

همچون هفته گذشته با برنامه جزء خوانی قرآن کریم، نمازگزاران قبل از شروع برنامه‌ها با قرائت یک جزء از کلام وحی، در محضر قرآن کریم هستند.

ارتباطات مردمی قوه قضائیه، کمیته امداد امام خمینی(ره) و شهرداری تهران مجموعه‌هایی هستند که این هفته در نماز جمعه تهران برای خدمت به نمازگزاران حضور دارند.

فرصت استفاده از مشاوره ازدواج، خانواده و کودک توسط متخصصین «مرکز مشاوره عطر زندگی» در حاشیه نماز جمعه برای نمازگزاران فراهم است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام و المسلمین میردامادی
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله طباطبایی
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • شرح دعای سحر|سلطنت مطلق از آن خداست
  • هنرمندان در قرارگاه فرهنگی شهر فعالیت داشته باشند
  • توصیه امام جمعه کرمان به رانندگان و مسافران نوروزی + فیلم
  • پیکر شهید «بهروز واحدی» جمعه در کرج تشییع و تدفین می‌شود
  • تدارک ویژه ورامینی ها برای راهپیمایی جمعه خشم
  • گستردن سفره‌های افطاری علوی در شهرستان مرند
  • تظاهرات جمعه خشم بعد از نماز جمعه۱۰فروردین درورامین برگزار می شود